Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

OlivierV

Stelbalken en die lipjes die je in de stelbalk steekt. van Tillig wissels ... Dat is nu al de derde die vervangen is door een stukje experimenteerprint waar ik dan de tongen aan vastsoldeer ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 26 november 2014, 23:14:35 PM
Stelbalken en die lipjes die je in de stelbalk steekt. van Tillig wissels ... Dat is nu al de derde die vervangen is door een stukje experimenteerprint waar ik dan de tongen aan vastsoldeer ...

Zit je stelbalk mooi recht in de wissel en is je beweging ook mooi lineair?
Ik dacht dat je de zelfbouw flexibele wissels gebruikte en we hebben je toen gewaarschuwd dat je die op voorhand in de juiste vorm moest plooien en vastzetten omdat anders de tongen niet goed komen. Als die niet juist zitten, ligt de stelbalk schuin tussen de dwarsliggers, krijg je wringing op die kleine pokkedingetjes en breken ze af.
Hetzelfde effect krijg je als je aandrijving niet mooi uitgelijnd staat, dan trekt die de stelbalk scheef en ....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 27 november 2014, 10:15:15 AM
Citaat van: OlivierV op 26 november 2014, 23:14:35 PM
Stelbalken en die lipjes die je in de stelbalk steekt. van Tillig wissels ... Dat is nu al de derde die vervangen is door een stukje experimenteerprint waar ik dan de tongen aan vastsoldeer ...

Zit je stelbalk mooi recht in de wissel en is je beweging ook mooi lineair?
Ik dacht dat je de zelfbouw flexibele wissels gebruikte en we hebben je toen gewaarschuwd dat je die op voorhand in de juiste vorm moest plooien en vastzetten omdat anders de tongen niet goed komen. Als die niet juist zitten, ligt de stelbalk schuin tussen de dwarsliggers, krijg je wringing op die kleine pokkedingetjes en breken ze af.
Hetzelfde effect krijg je als je aandrijving niet mooi uitgelijnd staat, dan trekt die de stelbalk scheef en ....

Gisteren bij 1 van die zelfbouw wissels de ik zelf had gemaakt, die was niet zo goed als degenen die daarna gevolgd zijn..., een week of 2 geleden bij 2 heel slanke exemplaren die ik reeds in mekaar gezet gekocht had een stelbalk gebroken door een fout van mijzelf en zijn buur die er naast lag ook maar preventief vervangen omdat die ook al redelijk belabberd was.

De rest is allemaal ok.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ook al meegemaakt (ervaringsdeskundige  ::) ), en als die wisels dan al vastliggen is het helemaal "dedju..."
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Fastfly

ja lap zeg, van 't weekend mijn stam Classix M6 Antwerpen-Centraal nog eens op het spoor geprobeerd na alles nog eens goed na te kijken of het wel bewweglijk genog was en de sporen nog eens na te kijken of ze allemaal goed en goed vast lagen .....

1e rondje traag ok,

2e rondje traag ok

3e rondje traag ok

3 trage rondjes tegenrichting ok

dan wat rondjes sneller ok in beide richtingen,

en dan .... ik denk na 10 rondjes : ALLES er af en op de grond in 'frennen vaneen'.

een hele avond puzzelen (vooral aan dat stuurstandrijtuig) en die komen dus niet meer op het spoor bij mij denk ik, enkel nog in de vitrine.

Ze zien er niet meer uit, jammer toch !

Johnnytrein

Heb je ook foto's getrokken na deze ramp?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Fastfly

Citaat van: Johnnytrein op 27 november 2014, 14:20:45 PM
Heb je ook foto's getrokken na deze ramp?


Neen, was te veel 'van mijn melk'   :-[ :'(

Rangeerduivel

Ben er ook van teruggekomen Filip,
Bij mij rijden ze enkel nog getrokken,nooit meer geduwd
Ze kunnen wel niet op de grond,maar bij een ontsporing/botsing zetten de koppelingschachten zich scheef en dan is het demonteren om die terug op hun plaats te krijgen!

;)

OlivierV

Citaat van: SuSke op 27 november 2014, 11:01:28 AM
Ook al meegemaakt (ervaringsdeskundige  ::) ), en als die wisels dan al vastliggen is het helemaal "dedju..."

Ze lagen al vastgevezen, nog niet ingebed, gelukkig, ook eentje waar ik ontsproringen op had, dus eerst best wat testrijden over alles in alle richtingen met alles wat je hebt, want eens ingebed kan je er niet veel meer aan doen.

Mijn vaste pc krijgt weer zijn kuren, vraag mij toch aan wat het kan liggen, ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. Heb een beetje schrik dat het weer mijn ramgeheugen is dat voor problemen zorgt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
... ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. ..
Ach Olivier, daar hebben we allemaal wel eens last van.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 16:14:20 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
... ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. ..
Ach Olivier, daar hebben we allemaal wel eens last van.  8)

Komt met de jaren ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit
op zo'n jonge leeftijd zou dat toch niet mogen, heb er trouwens nog altijd geen last van !  ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 16:14:20 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
... ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. ..
Ach Olivier, daar hebben we allemaal wel eens last van.  8)
Het gaat hier over mijn vaste computer, niet over mijn mannelijk geslachtsdeel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:46:58 PM
Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 16:14:20 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
... ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. ..
Ach Olivier, daar hebben we allemaal wel eens last van.  8)
Het gaat hier over mijn vaste computer, niet over mijn mannelijk geslachtsdeel.
Ik had het ook over mijne PC...  ::)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 16:49:12 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:46:58 PM
Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 16:14:20 PM
Citaat van: OlivierV op 27 november 2014, 16:12:17 PM
... ben op den duur langer bezig met hem in gang te krijgen dan dat ik er op zit. ..
Ach Olivier, daar hebben we allemaal wel eens last van.  8)
Het gaat hier over mijn vaste computer, niet over mijn mannelijk geslachtsdeel.
Ik had het ook over mijne PC...  ::)  ;D
Dat zeggen ze allemaal. ;)


Enfin, bios eens opnieuw erin geflashed, hopelijk blijft het nu goed.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan