Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Ik weet goed waar het lek is, maar het is gewoon niet mogelijk om erbij te komen. Kan er niet bij met een brander die groot genoeg is om het warm te krijgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 14 november 2014, 22:38:15 PM
Ik weet goed waar het lek is, maar het is gewoon niet mogelijk om erbij te komen. Kan er niet bij met een brander die groot genoeg is om het warm te krijgen.

De ganse ketel 'opstoken' in een houtvuur tot net onder je gewenste temperatuur voor je zilversoldeer en op die bewuste plek wat extra stoken met een klein brandertje?  Riskant voor je andere verbindingen maar mits wat 'controle'?

...Ik denk maar hé..
Groetjes, Peter


dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 november 2014, 21:50:34 PM
dani met je eco-cheques Ecover of een ander milieuvriendelijk product meekopen, een fiets, fietsonderdelen,.....

Groeten Peter ;)

Probleem heeft zichzelf opgelost .... Na 16 jaar dienst heeft de inbouwkoelkast in de keuken begeven.... Ik zal maar al wat treinbudget bijleggen bij de ecocheques.... '( :( :(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Dedju het is me een jaar.

Begin dit jaar een financiële tegenslag gehad van ettelijke duizenden €'s en vandaag is de teller terug opgeklommen.
   


 

OlivierV

Willen vertrekken naar school, door 't raam kijken en een wit konijn zien lopen. Ne keer knipperen en in de ogen wrijven en der 2 zien zitten. Eventjes dact ik dat ik nog aan het dromen was. Het was geen droom. Er waren 2 van mijn zus haar konijnen ontsnapt en aangezien die op internaat zit kon ik daar dus achter gaan zitten.

Nummer 1 had ik na ne minuut of 3 al vast. Nummer 2 heb ik een kwartier kunnen achter lopen tegen dat die moe was. Dan was ik ze kwijt omdat ze zich verstopt had. Enfin. Ze dan gevonden en kunnen nemen en een goede 25 minuten te laat in de les. (:
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Maar wat een pracht excuus! "Ik heb een paar konijnen moeten vangen!" lol

loebaske

goed dat het konijntjes waren, hadden het echte konijnen geweest was hij een paar uur te laat in de les  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Paulogic

Allez Oli...
Jij loopt toch altijd achter de konijntjes aan, niet?
Wat voor een flauw excuus is me da om te laat in de les te komen.
Ze kennen u op de KIHA al hoor.  ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

Sattrickske

Dedju zeg, m'n hele bak met SMD weerstanden tegen de grond.  M'n stock van ong. 20000 weerstandjes in 0805 en 0604 formaat kriskras door mekaar over de vloer... :o
Gelukkig waren het niet de condensatoren, want die hebben geen markering.  Heb de ganse middag weerstandjes liggen sorteren en ditmaal in geloten mini-containerkes gestoken.

Ik had die gesloten bakjes al een tijdje geleden gekocht, maar dat karwei steed voor me uit geschoven; nu was 't van moetes...  Doeme toch een ganse avond en middag naar de kl...; zo'n rotklus.

Gerolf

Ik laat de mijne in de blisters zitten  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sattrickske

Citaat van: Gerolf op 23 november 2014, 09:13:52 AM
Ik laat de mijne in de blisters zitten  ;)
Ik vind die blisters vervelend om mee te werken.  Telkens stukje afknippen, componentjes eruit prutsen...  Maar ja, als ze nog in de blisters hadden gezeten had ik ze niet moeten sorteren na de val.  Ik had deze bakjes al een tijdje geleden aangeschaft ipv m'n open bak, en deze zijn een pak handiger om mee te werken en nemen niet veel plaats.  Ik had m'n componentjes nog niet verplaatst en Murphy kwam er zich effe mee moeien.  Soit, alles zit nu mooi in die kleine gesloten bakjes, probleem opgelost...

dani

ja, jij woont daar wslk in die buurt waar Murphy zijn weekend appartementje huurt ?

Ik zit hier bij zijn doordeweekse residentie, hier gebeurt dat af en toe.  Onlangs de poetsvrouw even de valies met de LEDs laten vallen.   Dat was een perfect ingedeelde koffer met deksel , waar normaal NIKS mee kan gebeuren.  Behalve als ze die laat vallen knal op één van de (plastic) scharnierpunten en het deksel los komt...    dan ben je idd pissed.  3000 LEDs , allemaal dezelfde, maar toch 1 voor 1 testen om te zien welk kleur (het waren allemaal clear lens types).

Dus ik deel je gevoel en je frustratie, en ben blij voor jou dat het niet de condensatorkes waren.   Steek die maar rap in die ROZE bakjes :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Steek die allemaal in medicijn-dingen. Met etiket op fles en stop. En laat ze zoveel mogelijk in de strips, geknipt per 20. Heb ik nog een idee hoeveel ik er heb.

Nog niet voorgehad met smd's, wel met zo'n sorteerdozen schroefjes en boutjes.

Op het werk hebben we eens gehad dat een interim die prototypes moest solderen vele doosjes caps uitgehaald had en opengedaan om dat de deksels random terug te zetten... En die prototypes wouden maar niet starten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Citaat van: dani op 23 november 2014, 10:48:01 AM
ja, jij woont daar wslk in die buurt waar Murphy zijn weekend appartementje huurt ?
Precies wel zeg, 't was hier altijd iets de laatste tijd.  Murphy mag een ander appartementje gaan zoeken zenne.  Niemand interesse? 't is een slechte huurder (betaalt niks en doet alles kapot) ;)

Citaat van: dani op 23 november 2014, 10:48:01 AM
Dus ik deel je gevoel en je frustratie, en ben blij voor jou dat het niet de condensatorkes waren.   Steek die maar rap in die ROZE bakjes :-) :-)
De condensatoren zitten in de oker-gele, de roze is voor de halfgeleiders ;D
De condensatoren waren geen onoverkomelijke ramp geweest, heb daar een meettoestelletje voor, duurt alleen wat langer.

Maar bon, de boel is opgeuimd, ben nu begonnen aan m'n voice processor voor microcontroller (eigenlijk een WAV player die via de PWM gaat)

conducteur

Geen idee wat er zou gebeuren als m'n voorraad niet-smd weerstanden (ook zo'n 5000) het zou begeven... vrees dat ik niet zo'n geduld heb...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum