Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

janieburton

Citaat van: Dirkh op 07 november 2014, 16:33:08 PM
Citaat van: dani op 07 november 2014, 16:28:42 PM
lay-offs in IT in de U.S.    In 1 dag tijd  een flink aantal collega's verloren,  2 mensn uit mijn eigen team weg, en mijn baas ook verdwenen.      Mij hebben ze verzekerd dat ik "safe" zit, maar verdomme 't is toch een flinke opdoffer.

Ken dat safe zitten, 4 jaar geleden kon ik op brugpensioen (50+ regeling), maar heb het niet gedaan omdat ik me nog te jong voelde. Ik werd toen ook verzekerd dat er voor mij geen probleem was tot 2 jaar geleden plots was ik niet meer nodig, gevolg ontslag, deze keer zonder brugpensioen omdat ik net een jaartje te jong was voor de nieuwe regeling. Dan vloekt ge hoor.

Ik vind het spijtig om te vernemen dat je ontslagen werd maar als een bedrijf begint met werknemers de kans te geven om op brugpensioen te gaan dan is dit een teken aan de wand dat er iets niet goed gaat in het bedrijf en dan moet je die kans nemen zelfs als je te jong voelt.

Ik hoop van harte dat je terug aan het werk bent en dat je terug een leuke baan hebt gevonden.
 

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Mijn Canon Pixma heeft het opgegeven met error U052: onjuiste printkop!
Ik  >:( Canon!
En natuurlijk nergens een oplossing.

Sattrickske

Citaat van: Huugooke op 11 november 2014, 14:20:23 PM
Mijn Canon Pixma heeft het opgegeven met error U052: onjuiste printkop!
Ik  >:( Canon!
En natuurlijk nergens een oplossing.
Had die fout ook, na wat zoeken contact opgenomen met Canon support en dan bleek de printkop te zijn doorgebrand.  Printerke container park ingekieperd, maar wel eerst de stappenmotoren eruit gehaald...

minitreintje

Functiedecoder gekocht & ingebouwd om dan tot de conclusie te komen dat hij stuk is pffff

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Huugooke

Citaat van: minitreintje op 11 november 2014, 15:12:18 PM
Functiedecoder gekocht & ingebouwd om dan tot de conclusie te komen dat hij stuk is pffff

groeten Dylan
Zo'n tester van ESU kost niet veel en kan u veel kopzorgen besparen.

Chrisrail

#621
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Huugooke

Citaat van: Chrisrail op 11 november 2014, 15:38:44 PM
Citaat van: Huugooke op 11 november 2014, 15:27:53 PM
Zo'n tester van ESU kost niet veel en kan u veel kopzorgen besparen.

wat is de functie van zo'n tester? :-\
Als je al thuis staat met je decoder is het al te laat want je moet er terug mee naar de handelaar, ( afstand kan soms heel groot zijn ) >:(
het testen zou bij de handelaar moeten gebeuren voor je hem betaald!

Groeten Chris
Je plugt die decoder in die tester; die heeft alle mogelijke aansluitingen. Zo weet je tenminste dat hij werkt voor je de loc begint "uit te benen"
Je kan hem altijd meenemen naar de handelaar, op voorwaarde dat die een digitale stuurkast heeft staan  ;D

minitreintje

Inderdaad, samen met een ESU Lokprogrammer :p
Alleen een vraagje misschien: die ESU Lokprogrammer software zou die ook werken op Linux? Eventueel met Wine (emulator)

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Chrisrail

#624
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

minitreintje

Dat is waar... Maar ja het is nu zo.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Sattrickske

Hoelang geleden heb je die ESU aangeschaft?  Ik zou 'm gewoon terugdragen en laten vervangen/herstellen.  Je voorbereidende werk is nu gebeurd, dus van zodra je decoder terug is, is het maar een fluitje van een cent om 'm terug in te bouwen.

Ik heb 't ook eens voorgehad met een LokSound V4.  Hij was netjes ingebouwd in de loc, en als ik 'm aan de programmer hing, nikske, nada, njet.  Terug uit de loc gehaald, rechtstreeks aan de programmer gehangen en nog steeds niks.  Beestje teruggedragen en 3 weken later een vervanger (of herstelde, wie zal 't zeggen) mogen ophalen.

minitreintje

Euhm zondag heb ik die aangeschaft, en deze zondag gaat hij terug.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

dani

dedju toch.... gisteren NIKS aan de baan gedaan van wat ik had gehoopt.
Het was zo'n mooi weertje gisteren dat ik weinig zin had om binnen te blijven.  Dus even naar zee gereden, en toch onderweg eens gestopt bij CC-Rails !   Dus het was niet allemaal "verlies" gisteren.  :-) :-)    En madam ook kontent dat we nog es gaan uitwaaien waren.   Vandaar dan ook de belofte dat zaterdag de hele dag  "voor mij" is, en ze me zelfs gaat helpen de draden van de wissels te sorteren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Ik had je nog verwittigd...