Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Dirkh

Gisteren vergeten MSM  te gaan halen in de winkel, net nu het zalig weer is om die uit te lezen op een terraske. :(

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 01 november 2014, 09:44:10 AM
We moeten ons gewoon maken om het adres er in het arabisch op te zetten,problemen opgelost!  :D

;)

Het zijn toch arabische cijfers die we gebruiken? Nu, het probleem heeft minder daar mee te maken, de postbodes bij ons zijn geen vreemden en die kunnen ook niet lezen hoor. Het is hier regelmatig dat de buren de post zelf moeten uitwisselen. En de meeste adressen zijn gedrukt, ik begrijp dat als ik iets schrijf het met mijn handschrift mis kan gaan maar een gedrukte omslag is toch wel leesbaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Daarstraks geen wandelen met de echtgenote lekker in het zonnetje.
Op de terugweg aangereden "op het voetpad" door zo'n idioot met een elektrisch invalide karretje. Gelukkig zonder veel schade.
Die vond dat we maar vlugger opzij moesten springen.Opzij konden we niet want dan haden op de motorkap van een geparkeerde wagen moeten springen.
Ik vind het heel erg als je invalide bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je aan toch vrij hoge snelheid zomaar op het voetpad  moet rijden.
Ze moeten ook geen misbruik maken van hun situatie  >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

MickeyMouse

Citaat van: Peter op 01 november 2014, 15:51:33 PM
Gelukkig zonder veel schade.
Gelukkig Peter!!
Hier zijn er ook 2 met die met zoiets rondrijden, maar dan wel op straat, zelfs niet op het fietspad, en dit terwijl het voetpad er degelijk bij ligt. Ik vraag mij af wat de reglementering daarover zegt? Maar op straat is het natuurlijk nog makkelijker. Dit noem ik ook misbruik maken van de situatie... tot er eens iets gebeurt.
En ja, ik weet hoe lastig het allemaal is: mijn vader heeft zijn laatste 2 jaar ook grotendeels een rolstoel nodig gehad maar toch nooit zomaar op straat gereden als het niet echt nodig was.

janieburton



Citaat van: MickeyMouse op 01 november 2014, 19:46:11 PM
Citaat van: Peter op 01 november 2014, 15:51:33 PM
Gelukkig zonder veel schade.
Gelukkig Peter!!
Hier zijn er ook 2 met die met zoiets rondrijden, maar dan wel op straat, zelfs niet op het fietspad, en dit terwijl het voetpad er degelijk bij ligt. Ik vraag mij af wat de reglementering daarover zegt? Maar op straat is het natuurlijk nog makkelijker. Dit noem ik ook misbruik maken van de situatie... tot er eens iets gebeurt.
En ja, ik weet hoe lastig het allemaal is: mijn vader heeft zijn laatste 2 jaar ook grotendeels een rolstoel nodig gehad maar toch nooit zomaar op straat gereden als het niet echt nodig was.

Ik dacht dat een elektrische rolstoel(dit zijn de rolstoelen met 2 grote wielen en 2 kleine wielen vooraan) verplicht op het trottoir moet rijden, maar zo'n elektrisch aangedreven "ouderlingenscooter" wordt niet echt aanzien als een rolstoel maar als een "hulp" voor mensen die slecht te been zijn maar nergens wordt specifiek vermeld waar ze zich met zo'n scooter moet voortbewegen, op het trottoir, fietspad of op het straat.(Ik denk dat ze zelfs niet in de reclame als "scootmobiel" worden aangeprezen en niet als "rolstoel")

Bij die ouderlingenscooter ligt de snelheid hoger(men regelt de snelheid ook aan het stuur via het zelfde principe als bij een scooter) dan bij "normale rolstoel, ik heb er een zien rijden in Brussel centrum op de laan waar de Nationale bank is gevestigd op de rijbaan en dat "scooterke" reed aan een onverantwoorde snelheid.

Gelukkig zonder veel schade. Maar er is wel "schade"?

Peter, ik denk dat je misschien beter de politie erbij had moeten halen want een voetganger is een zwakke weggebruiker en men is een zwakke weggebruiker tegenover een "gemotoriseerd voertuig" en het zou kunnen dat zo'n ouderlingen scooter onder "snorfiets" valt en dat zo'n scooter helemaal niet op het trottoir mag rijden .   
 

Huugooke

Schijnt in Groot Brittanniƫ ook een echte plaag te zijn, komt door het stijgende aantal obese mensen! Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

janieburton

Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:33:11 PM
Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

Krijgen? gesubsidieerd door de overheid?
 

gardevil

Deze scootmobielen zoals jullie ze noemen zijn voor het verkeersreglement voortbewegingstoestellen.
Ze mogen een maximum snelheid van 18 km/h halen, echter wanneer ze niet sneller dan stapvoets rijden mogen ze gebruik maken van de trottoirs, anders moeten ze gebruik maken van fietspad of wanneer er geen fietspad is van de rijbaan.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Huugooke

Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:42:34 PM
Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:33:11 PM
Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

Krijgen? gesubsidieerd door de overheid?
NHS heet dat daar

janieburton

Citaat van: gardevil op 01 november 2014, 23:44:50 PM
Deze scootmobielen zoals jullie ze noemen zijn voor het verkeersreglement voortbewegingstoestellen.
Ze mogen een maximum snelheid van 18 km/h halen, echter wanneer ze niet sneller dan stapvoets rijden mogen ze gebruik maken van de trottoirs, anders moeten ze gebruik maken van fietspad of wanneer er geen fietspad is van de rijbaan.

Maar hoe kan je als voetganger bewijzen, als je bent aangereden door zo'n scootmobiel  dat zo'n scootmobiel niet stapvoets reed?

Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:53:40 PM
Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:42:34 PM
Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:33:11 PM
Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

Krijgen? gesubsidieerd door de overheid?
NHS heet dat daar

Zoiets als bij ons de "ziekenkas".
 

gardevil

Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:56:13 PM
Citaat van: gardevil op 01 november 2014, 23:44:50 PM
Deze scootmobielen zoals jullie ze noemen zijn voor het verkeersreglement voortbewegingstoestellen.
Ze mogen een maximum snelheid van 18 km/h halen, echter wanneer ze niet sneller dan stapvoets rijden mogen ze gebruik maken van de trottoirs, anders moeten ze gebruik maken van fietspad of wanneer er geen fietspad is van de rijbaan.

Maar hoe kan je als voetganger bewijzen, als je bent aangereden door zo'n scootmobiel  dat zo'n scootmobiel niet stapvoets reed?

Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:53:40 PM
Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:42:34 PM
Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:33:11 PM
Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

Krijgen? gesubsidieerd door de overheid?
NHS heet dat daar

Zoiets als bij ons de "ziekenkas".

Geef eerst even een definitie van stapvoets? Hoeveel km/h zou je daar opkleven? Afhankelijk van persoon tot persoon toch ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

janieburton

Citaat van: gardevil op 01 november 2014, 23:58:01 PM
Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:56:13 PM
Citaat van: gardevil op 01 november 2014, 23:44:50 PM
Deze scootmobielen zoals jullie ze noemen zijn voor het verkeersreglement voortbewegingstoestellen.
Ze mogen een maximum snelheid van 18 km/h halen, echter wanneer ze niet sneller dan stapvoets rijden mogen ze gebruik maken van de trottoirs, anders moeten ze gebruik maken van fietspad of wanneer er geen fietspad is van de rijbaan.

Maar hoe kan je als voetganger bewijzen, als je bent aangereden door zo'n scootmobiel  dat zo'n scootmobiel niet stapvoets reed?

Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:53:40 PM
Citaat van: janieburton op 01 november 2014, 23:42:34 PM
Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 23:33:11 PM
Die krijgen blikbaar zo'n ding om zich te kunnen verplaatsen.

Krijgen? gesubsidieerd door de overheid?
NHS heet dat daar

Zoiets als bij ons de "ziekenkas".

Geef eerst even een definitie van stapvoets? Hoeveel km/h zou je daar opkleven? Afhankelijk van persoon tot persoon toch ;)

Awel dat is het nu: wat is stapvoets?  ::) Maar dat zal dan zeker niet meer zijn dan 5km/u. ;)
 

loebaske

Dat was voor de opname van "Benidorm basters" meer was het niet...

Havoc

Weeral gaten op de verkeerde plaats geboord. Dat begint een gewoonte te worden. Moet dringend een pc en scherm in mijn werkplaatsje hebben om plannen te kunnen raadplegen ipv altijd naar boven te moeten, schetsje op een blad papier (met fouten dus) en dan terug naar beneden en stomme dingen doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

werkstuk mee naar boven pakken als het niet te groot is ? :-\