Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

jb

Allez nog 33 jaar te gaan dan....dat maakt me blij  ::)

Huugooke

Toch weer steeds die zelfde fout: je kan wel degelijk vroeger gaan, als je wat inkomen wil verliezen.
Dus: flink investeren in iets dat zijn waarde behoudt: goud, modeltreinen...

marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 08 oktober 2014, 00:39:53 AM
Dus: flink investeren in iets dat zijn waarde behoudt: goud, modeltreinen...
;D ;D ;D

Martin Welberg

Citaat van: Geert op 07 oktober 2014, 20:51:21 PM
Dedju, pensioenleeftijd verhoogd. Dat is weer een paar jaar later dat ik me eindelijk is 100% kan geven aan onze hobby.


Geert

Ben ik nlij dat ik ook met de hobby een paar centen verdien  ;) ;D

Citaat van: beertje op 06 oktober 2014, 22:21:44 PM
Hallo,je kunt stanley_ponsen eens bij google afbeeldingen ingeven dan heb je een idee wat het is.
loodgieters gebruiken dit ook,en ik heb deze ook gebruikt voor een gat te maken in mijn stoomketel.
ik hoop dat ik je hierbij mee heb geholpen.
gr.

Zou kunnen werken, de Greenlee's geven in de specs zacht materiaal tot 3mm...

janieburton

Citaat van: Havoc op 07 oktober 2014, 21:43:11 PM
Citaat van: Geert op 07 oktober 2014, 20:51:21 PM
Dedju, pensioenleeftijd verhoogd. Dat is weer een paar jaar later dat ik me eindelijk is 100% kan geven aan onze hobby.

Ja, dat begint mij ook op mijn heupen te werken.

Maar je mag dan als je op pensioen bent onbeperkt bijverdienen( zou dit ook gelden voor een winkeltje in tweedehands modeltreinen of inkopen van modeltreinen en verkopen op ruilbeurzen).

Citaat van: Huugooke op 08 oktober 2014, 00:39:53 AM
Toch weer steeds die zelfde fout: je kan wel degelijk vroeger gaan, als je wat inkomen wil verliezen.


Ga jij 5% per jaar inleveren op je schamel pensioentje voor vroeger op pensioen te gaan.

Stel dat je 1300€ netto pensioen zou krijgen op je 67ste en je zou maximum 5 jaar vroeger op pensioen mogen gaan dan moet je 25% inleveren om op je 63ste op pensioen te kunnen gaan dan hou je nog maar 975€ over.
 

philippe_007

Citaat van: jb op 08 oktober 2014, 00:08:01 AM
Allez nog 33 jaar te gaan dan....dat maakt me blij  ::)

Troost u,
ik nog 24 :-)

Doornroosje

Ik nog 33 jaar. Maar ik maak me daar niet zo druk om. Tegen dan is het waarschijnlijk toch weer veranderd. Als ik me wel daarin zou druk maken (en andere dingen) haal ik die leeftijd ook al niet.

philippe_007

inderdaad, als je u daar nu al druk zou in maken dan zou het triestig zijn...
ik vind trouwens werken tot 67 mooi, maar welke bedrijven gaan hun personeel zo lang houden?
Er zijn trouwens niet veel mensen die in staat zijn om tot 67 jaar  te werken, zowel fysiek als intelectueel. Met lasten sleuren zal niet echt lukken, vb een verpleegster van 66 jaar dat man van 100kg goed in zijn bed moet leggen, maar evengoed deze die bureauwerk doen en steeds maar moeten bijscholen.
Of het een besparing is betwijfel ik serieus. Denk dat het gewoon een verschuiving zal zijn en het een extra last zal worden op de sociale zekerheid daar mensen meer ziek zullen zijn...

Chrisrail

#533
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

marc goovaerts

Citaat van: Chrisrail op 08 oktober 2014, 14:43:39 PM
Werkloze jongeren zijn gewoon goedkoper dan oudere gepensioneerden. >:(

Dat is waar het schoentje wringt!
Of werkloze 50-plussers  :'(

Havoc

CiteerMaar je mag dan als je op pensioen bent onbeperkt bijverdienen( zou dit ook gelden voor een winkeltje in tweedehands modeltreinen of inkopen van modeltreinen en verkopen op ruilbeurzen).

Dat is ook nieuw dan. Eenmaal 65 krijg je zelfs geen btw nummer meer. Dus als je dat van plan bent, vraag het op tijd aan. Enige waarmee je mag onbeperkt bijverdienen is kunst dacht ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Ik ken persoonlijk iemand die al 3 jaar werkloos is, ondanks talloze sollicitaties. Ofschoon hij er meermaals voor in aanmerking zou kunnen komen krijgt hij steevast als antwoord 'Te oud" (persoon is 42 jaar ) Een paar keer kreeg hij de opmerking dat als hij ouder dan 55 was hij direkt aangenomen zou kunnen worden (subsidie regeling)
bij de RVA zeggen ze iedere keer als hij op kontrole moet komen dat hij 'goed bezig" is.
Hij is bij verschillende Interim kantoren ingeschreven ...... maar ...je dacht het al "te oud)
Voor de persoon in kweste is het dan ook te zeerste frustrerend
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Een mooiere term, die ik al tien jaar moet aanhoren: 'overgekwalificeerd'....

Huugooke

De eerste pop-up winkel met niks dan Kerst-spullen is "upgepopt" op de Antwerpse Meir!
Het is oktober mensen!
btw: veel Kerst-treintjes  ;D

Havoc

Citaat van: Huugooke op 08 oktober 2014, 21:16:52 PM
De eerste pop-up winkel met niks dan Kerst-spullen is "upgepopt" op de Antwerpse Meir!
Het is oktober mensen!
btw: veel Kerst-treintjes  ;D

Yuck.
Met vakantie voor onbepaalde duur.