Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Je pa heeft allesinds een mooi en goed volbracht leven achter de rug. En alles wat nog komt is mooi meegenomen. Houdt die mooie herinneringen vast, man.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Chapeau !
Zo moesten er meer zijn....

;)

Metpetergaathetbeter

dank voor de reacties groeten Peter ;)

Bolje

Peter,
Mooie lofrede over uw pa.
Je maakt mooi duidelijk wat voor man hij is.
Veel sterkte nog voor de komende tijd.
Vele groeten,
Ronald

ERVIN

Amaai Peter , hier krijg ik een krop in de keel van , zo mooi...

Metpetergaathetbeter

laat gaan slapen.....even ingedut, .....wakker geworden.....dan maar opgestaan kon de slaap niet meer vatten !

morgen met de laten beginnen, morgen gaat de vrouw even op bezoek, daar men pa 2 dagen afgezonderd houdt wegens mogelijkse besmettingen die hij zou kunnen meebrengen (en na kennen resultaten testen), tot grote verwondering zei mijn oudste zoon :" Ik ga toch ook even mee !". Ik viel bijna achterover! Mijn vrouw vroeg de jongste eerder mee om niet alleen te moeten gaan !

groeten Peter ;)

ERVIN

Dat je kinderen nog maar heel veel mogen meegaan Peter , ik ging , eerlijk gezegd , vroeger ook niet graag mee naar het rusthuis waar toen mijn grootmoeder verbleef  ,ik zou er nu verdorie alles voor laten vallen om dat nog eens te mogen doen , je weet pas wat je mist als ze er niet meer zijn. :'(

evan

Peter,  ook hier heb ik dat verhaal in stilte gelezen.  Knap verwoord en het siert je hoe je er naar opkijkt en dit bovendien met ons deelt.

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#459
Ronald, Erwin en Evan, dank voor de reaktie, inderdaad soms moet iemand er niet meer zijn om te moeten beseffen hoeveel hij voor je betekend ? Ik zeg steeds tegen de kinderen profiteer, stel niet meer uit, misschien is het de laatste keer dar je je opa(levend) ziet, ga nu liever kijken dan dat je moet/mag gaan al het niet meer kan !
Vreemd te moeten zien hoe vader vroeger toch niet echt mager  was, bij het leger schijnbaar gebokst heeft en nu moeten zien hoe fragiel(zullen we maar zeggen) hij er nu uitzie, wanneer ik nu voorga kijk ik bij het weggaan nog een keer om, misschien iedere keer de laatste keer.
Pijn heeft hij schijnbaar niet meer maar wel pijn van doorlig-wondsjes(en doorwrijfwonden) daar er geen vet meer te bespeuren is , iedere keer moet ik met respect kijken wat een verpleegster moet doen om een spuitje te zetten !
Nu mij klaarmaken voor het werken en morgen hopelijk een voormiddagje treinkijken en de vrienden van MSMforum  te zien en morgenmiddag snel nog eens... !

Groeten Peter ;)

MickeyMouse


janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 september 2014, 19:31:56 PM
vandaag vader laten brengen naar het rustoord Scheldevelde in De Pinte ,even kennis gemaakt met het personeel en de directie, ik voel dat er bijzonder goed gezorgd gaat worden voor pa, zijn gezicht straalt nog energie uit maar het lichaam (nog een 40 kg blijft erover  :-\ :'() wanneer hij tenslotte op de kamer zat kon hij die ene traan toch niet weerstaan, zijn ogen waren ook vochtig wanneer ik daar net na hem arriveerde, (moest nog werken tot 10.00)en hij met de directrice, hoofdverpleegster, mijn zus, mijn nichtje en de verantwoordelijke van de keuken praatte over eventuele wensen, wel even moeten zeggen dat wij er niet elke dag konden blijven komen (zoals de aflopen periode).

Als realist beseft hij dat dit de laatste verhuis zal zijn, daar hij verkoos om bij eventuele complicaties zachtjes te vertrekken moeder achterna !

Deze middag een flatscreen gaan halen en afgeleverd , maandag komt zijn Belgacom-pakket hem achterna, zodoende kan hij naar hartelust dig.TV, internet en de telefoon hanteren, want zijn grote hobby radio-amateur moest hij enkele weken geleden opgeven !

De hobby en het beroep van pa was vroeger telegrafist op een reddingsboot van de luchtmacht(Search and Rescue), dit voor de komst van de afgestoten SABENA-Sikorsky's(die zouden dienen om te vliegen tss het World Tradecentrum te Brussel en de Nat.luchthaven (zijnde degene die tot voorkort aan de poort in Koksijde stond !) Verder stond er een reportage van de boot met foto van pa in een Panorama nr 39 september 1959).Een tijdschrift dat amper nog aan elkaar hangt en die ik zal blijven koesteren!

Ooit redde hij een Poolse jongen ,waarvan de ouders de hulp inriepen van een radio-amateur, die hulp vroeg om medicijnen op te sturen die in Polen niet te krijgen of te betalen waren.
Pa stuurde op risico (als militair, communiceren in de koude Oorlog met vijandige mogendheid) van problemen via het Rode Kruis te Geneve toch de medicijnen. Een jarenlange voorzichtige correspondentie volgde, die stilviel toen die jongen voor de politie ging werken, na het val van het ijzeren gordijn na jaren zoeken kwam hij weer in kontakt en mijn pa verbleef een week in Polen! Mijn 2de naam is dan ook Mareck naar die jongen

Verder was hij ook bedrijvig voor Artsen zonder Grenzen, eenmaal reed hij samen met een andere militair een Toyota Landcruiser door de woestijn richting Burkina Faso, mochten ze die per boot opsturen dan zou die gepluimd geweest zijn als die al aankwam !
Onderweg werden ze gearresteerd voor spionage, wat was gebeurd ze hadden enkele dromedarissen gefotografeerd en onbewust militaire installaties mee op de foto gezet (hij weet nog altijd niet wat die installaties waren  ;D). Toen ze hun Belg militaire passen afgaven bleven die soldaten maar groeten die hadden gewoon nog nooit zo'n hoge graad van militair gezien, pa en zijn vriend waren beiden adjudant-chef.

Ook diende de hobby om het Romeens onrecht te helpen na de revolutie een wagen werd uitgerust met een erkende installatie voor alle landen die doorreden werden, pa vierde daar met Romeense champagne de geboorte van zijn kleinkind, hij wist nota bene vroeger dan ik dat zus een dochter kreeg niettegenstaande ik maar 10 km van het hospitaal aan het werk was !

Enkele jaren geleden was pa bedrijvig en bezocht hij meerdere technische scholen met zijn installatie om wanneer onze nationale trots Frank de Winne overvloog steeds kontakt te leggen ! (grondcontrol to major Tom)  ;D

En nu maar hopen dat wij hem nog een tijdje bij ons kunnen houden zonder dat hij al teveel afziet, maar ik vrees er toch wel voor !

Groeten Peter ;)


PS naast radio-amateur had pa ook veel interesse in ruimtevaart en luchtvaart, trouwens interessen die ik ook deel , toch die interesse voor radio-amateur die ging aan mij voorbij !   https://www.youtube.com/watch?v=cYMCLz5PQVw

Mooi! Sterkte ook!!

Peter, misschien dat tijdschrift of dat artikel inscannen zodat je een digitale kopie hebt
 

krisds

Net de Vlaamse regeringsakkoord doorgenomen; mijn vrouw haar werk wordt afgeschaft (voor de unief), en Rik torfs gaat er nog vrolijk over doen...
alsook mijn eigen dienst mag nog eens gaan besparen, broodnodige aanwervingen worden al jaren niet meer gedaan en ze gaan nog mensen laten gaan. Ondertussen blijft het werk maar liggen, lijkt niet zo erg ware het niet dat achter elk dossier wel kinderen zitten...tijd om van job te veranderen, voor zo'n regering wil ik niet werken.

sorry maar het moest er even uit.

Stieven76

Citaat van: krisds op 22 september 2014, 22:49:53 PM
Net de Vlaamse regeringsakkoord doorgenomen; mijn vrouw haar werk wordt afgeschaft (voor de unief), en Rik torfs gaat er nog vrolijk over doen...
alsook mijn eigen dienst mag nog eens gaan besparen, broodnodige aanwervingen worden al jaren niet meer gedaan en ze gaan nog mensen laten gaan. Ondertussen blijft het werk maar liggen, lijkt niet zo erg ware het niet dat achter elk dossier wel kinderen zitten...tijd om van job te veranderen, voor zo'n regering wil ik niet werken.

sorry maar het moest er even uit.

Nu niet om over politiek te beginnen leuteren, maar de grote oorzaak zijn de jaren van wanbeleid van de vorige 'rode' regeringen. Geld langs de ramen en deuren buiten smijten voor alles en iedereen, dat kan gewoon niet blijven duren... Op een gegeven moment moet de kraan dicht, en dat zijn dan natuurlijk de minst populaire maatregelen en dan is het een slechte regering.
Just my 2 cents..  ;)

janieburton

Citaat van: krisds op 22 september 2014, 22:49:53 PM
...tijd om van job te veranderen.

sorry maar het moest er even uit.

Op een bepaalde ouderdom is het niet meer zo simpel om van job te veranderen en kan je beter verder dweilen met de kraan open(als je begrijpt wat ik bedoel)

Citaat van: Stieven76 op 23 september 2014, 09:10:29 AM

Nu niet om over politiek te beginnen leuteren, maar de grote oorzaak zijn de jaren van wanbeleid van de vorige 'rode' regeringen. Geld langs de ramen en deuren buiten smijten voor alles en iedereen, dat kan gewoon niet blijven duren... Op een gegeven moment moet de kraan dicht, en dat zijn dan natuurlijk de minst populaire maatregelen en dan is het een slechte regering.
Just my 2 cents..  ;)

Het is niet altijd een kwestie dat men het geld langs ramen en deuren heeft buiten gesmeten maar een kwestie van de inkomsten die niet correct worden geïnd.

Je gaat mij niet zeggen dat het normaal is dat een multinational die miljoenen winst maakt hier in België minder belastingen betaald dan een gewone werknemer.