Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

conducteur

Geen idee wie het heeft uitgevonden, maar met hem start ik direct een reclamebureau... opbrengst intussen: heel veel geld, onkosten nul..... Als dat geen "schitterende ""reclame" is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#391
Een goed doel steunen is nooit verkeerd.
Heb zelf jaren als vrijwilliger voor Unicef gewerkt (3 x per week) en heb er nooit spijt van gehad.
Wat ALS betreft: Het is een verschrikkelijke ziekte, We hebben een vriend (die wagons inspekteerde bij de NMBS op oa. Antwerpen.Kiel) zien aftakelen.
Zoiets wens je je ergste vijand niet toe, dus aub geen grapjes over deze ziekte.

Dus ja, steun het fonds van ALS 
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

#392
ik denk niet dat er hier grapjes over gemaakt worden, Peter ....  en zeker niet van mijn kant, over GEEN ENKELE levensbedreigende of ongeneeslijke ziekte.

En voor de duidelijkheid, mijn dochter heeft geen ALS, maar  mucoviscidose, wij tellen met bang hart de dagen tot ze ooit op de lijst komt voor "nieuwe longen" en hopen dat het tegen dan nog niet te laat is.   Maar we genieten wel van het leven en maken van elke dag met haar een mooie dag !

Ik ken trouwens een vrij aardig aantal mensen met o.a.  Fibromyalgie, Muco, Multiple Sclerose  en andere chronische en degeneratieve aandoeningen heel persoonlijk en "van dichtbij" en weet als geen ander wat die mensen doormaken , en ook hoe erg het is voor hen en de omgeving / familie.   Telkens iemand uit de familie of kennissenkring ons veel te jong ontnomen wordt, sta je in een moment met diepe levensvragen.    Om nog maar te zwijgen van kanker, de grote  "boeman" aan wie we afgelopen zaterdag nog een vriend hebben moeten afstaan.




En als afsluitende noot : de enige mogelijke link met de emmer ijskoud water die ik in heel dit verhaal kan ontdekken, is het gevoel dat je krijgt op het moment van de onverbiddelijke diagnose....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Kijk, ik kom mijn woorden na.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Geert

Enkele negatieven op kalkpapier voor pcb uitgeprint met de laserprinter op het werk  8)  . Deze avond thuis enkele pcb's daarmee belicht, ontwikkeld en geetst. Blijkt nu dat de printer op het werk op schaal 95 procent heeft afgedrukt, deju toch... , morgen een beetje meer aandacht ervoor ...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

minitreintje

Mijn PCB is ook mislukt Geert :p
Wachten op nieuwe stukken dedju toch!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Havoc

Zwijg me van printen. Ofwel moet ik ze om gemakkelijk te routen zo groot maken dat het lijkt alsof er niks opstaat ofwel is het met baantjes van 0.25 en via's van 0.4. Het wordt het laatste. Als ik ze toch niet zelf ga kunnen maken maakt het toch niet uit of de gaten 0.6 of 0.4 zijn. Prijs blijft hetzelfde en het is mijn probleem niet.

Als ik goed kan tellen (de meningen hierover verschillen) dan is het even duur om een eurojkaart met niks op zelf te maken dan net iets boven de limiet van de fabrikant blijven en maar de helft van de oppervlakte te gebruiken. En het resultaat is dan getest, met een net soldeermasker en mooi vertind.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

PCB laten maken is ooit mijn volgende stap, eerst testen op breadboard, dan zelf printje etsen en testen. We zijn modelbouwers en doe het zelvers he :D

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Havoc

Een TSSOP56 op een breadboard? Begin ik niet aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Een "zijsprong" van het µPLC project is een klein printje van amper 5*5 cm. Het was eerst ontworpen als soort "ULN2803" maar dan met 8 aparte darlingtontransistoren voor meer stroom. De bedoeling was om dit aan te sturen met de µPLC. Er was nog wat plaats op de onderkant, heb dan maar een SOIC 28 pins µC op gezet voor besturing hiervan ook mogelijk te maken via I²C of serieel. Ooit van iemand voor bijna niets 25*16f876A µC kunnen overnemen. Dedju toch dat die geen interne oscillator hebben, en ik geen plaats op het kleine printje heb voorzien (en er is ook geen plaats, denk ik). Daar gaat mijn plan om die eens nuttig te gebruiken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Geert

Citaat van: conducteur op 01 september 2014, 23:36:33 PM
Dedju toch dat die geen interne oscillator hebben, en ik geen plaats op het kleine printje heb voorzien (en er is ook geen plaats, denk ik). Daar gaat mijn plan om die eens nuttig te gebruiken.

Je kan toch met een RC kring werken, weliswaar beperkt in nauwkeurigheid.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

railtravelmanager

dedju toch net een prachtig model misgelopen  :'(

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Rangeerduivel

Citaat van: railtravelmanager op 02 september 2014, 09:57:57 AM
dedju toch net een prachtig model misgelopen  :'(

Erwin

Sorry voor jou Erwin,en je was blijkbaar niet alleen!

Maar wie eerst zaait,eerst maait zegt men
andere keer beter!

;)

dani

nondedjuuuu, barstende hoofdpijn .......
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

railtravelmanager

dag Rudy,

no hard feelings man, eerst is eerst  :) nochtans had ik de winkel al gemaild om het model op zij te houden doch wellicht te laat ...

veel plezier met dit prachtige AFB model  :)

Erwin ook bolle neuzen fan


met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !