Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Peter

Hugo,

Je echtgenote zo te zien aftakelen is iets wat je niemand toewenst.
Wij hebben het geluk gehad ze te kennen als een levenslustige vrouw, alhoewel ze toen reeds een eerste
behandeling had gehad, en zo vrolijk als ze toen was, zal ze altijd in onze herinering blijven.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Hugo, je verdriet en verwerking is puur-menselijk.
Dit heeft absoluut geen facebook-gehalte, maar hoort absoluut thuis hier.
Dit is heel wat anders dan ... en moet je kwijt.
(net als verjaardagswensen is dit heel persoonlijk, maar het zit het jammer genoeg aan het andere eind van het spectrum)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Beste Hugo, uiteraard hoort dat hier thuis.
Dit is een modelspoorforum, maar we zijn ook mensen.
Ik beschouw dit forum als een virtuele club. Een lach en een traan horen hier zeker thuis.
Ik hoop toch dat het nog goed komt!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

 

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 23 augustus 2014, 09:00:01 AM
Beste Hugo, uiteraard hoort dat hier thuis.
Dit is een modelspoorforum, maar we zijn ook mensen.
Ik beschouw dit forum als een virtuele club. Een lach en een traan horen hier zeker thuis.
Ik hoop toch dat het nog goed komt!

Wij hopen allen met je mee Luc...

;)

Huugooke

Ik wil jullie allemaal danken voor de woorden van troost en medeleven, en het hart onder de riem.
Het doet goed, echt!

just4fun

Peter sterkte met de komende tijd! Ook voor je vader, familie, ...
Geert sterkte met het verlies, ook voor de familie.
Hugo sterkte in deze moeilijke momenten, ook voor je vrouw.
Enkele jaren geleden stond ik ook aan de rand van het bed in een soortgelijke situatie.
Ik denk aan u.
Paul


janieburton

3 van de 5 Rail Away's vergeten op te nemen.

Kan men die nog ergens deftig downloaden of aankopen?
 

OlivierV

Genomineerd voor die dwaze ALS - ijsemmer uitdaging, 't dwaze is, 2/3 van die genomineerden kappen een emmer water over hun hoofd en steunen dan niet eens dat goede doel. 't Is wat dat genomineer deze zomer ..., dus bij deze steun ik dan liever echt dan dat ik ne kouden douche neem.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Je kan ook je eer redden door een emmer ijs te tonen,en dan een emmer lauw water over je hoofd te gieten...
Op een film kan men de temperatuur niet meten!  :D

;)

dani

Citaat van: OlivierV op 01 september 2014, 08:48:34 AM
2/3 van die genomineerden kappen een emmer water over hun hoofd en steunen dan niet eens dat goede doel.

Zo is het eigenlijk ook begonnen....   De bedoeling van deze ketting is niet om beiden te doen...

OFWEL   kap je dat ijswater over je kop
OFWEL   steun je het goede doel

Maar op een bepaald moment is er ne slimme op het idee gekomen om BEIDEN te gaan doen, en nu slaan verschillende  "steun-verenigingen" daar al flink geld uit.  Als je kijkt naar  de ALS  liga :  vorig jaar in augustus 8000 dollar aan donaties, nu al 170.000 in 1 maand. 

LET OP, het is niet dat ik deze mensen en verenigingen het geld niet gun hee,  ik weet uit eerste  hand wat het is om met een familielid (kind) te zitten die  een ongeneeslijke ziekte heeft, en ben jarenlang ook bestuurslid geweest van een dergelijke vereniging.  Die doen goede dingen, steunen research en  sponsoren projecten voor de patiënten, maar ik wil gewoon even reageren op het bericht van Olivier over dat  "flauw" gedoe.



Het is eigenlijk helemaal ANDERS begonnen.....  namelijk met een  "truth or dare" in de U.S.

De oorspronkelijke opzet was :   
a.  ik daag iemand uit om in het koude water te springen
b. doet die dat, dan mag die ook 3 mensen nomineren
c. doet hij/zij het niet, dan moet die MIJ trakteren op een etentje, film, of zo iets....




We hebben dus al een hele lange weg afgelegd en zitten intussen aan de  BIG MONEY.
Ikzelf verwacht één van deze dagen ook de challenge....(zit er aan te komen via een vriend die genomineerd is)  en ik zal  OFWEL kappen, OFWEL steunen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 01 september 2014, 09:09:54 AM
Citaat van: OlivierV op 01 september 2014, 08:48:34 AM
2/3 van die genomineerden kappen een emmer water over hun hoofd en steunen dan niet eens dat goede doel.

Zo is het eigenlijk ook begonnen....   De bedoeling van deze ketting is niet om beiden te doen...

OFWEL   kap je dat ijswater over je kop
OFWEL   steun je het goede doel

Maar op een bepaald moment is er ne slimme op het idee gekomen om BEIDEN te gaan doen, en nu slaan verschillende  "steun-verenigingen" daar al flink geld uit.  Als je kijkt naar  de ALS  liga :  vorig jaar in augustus 8000 dollar aan donaties, nu al 170.000 in 1 maand. 

LET OP, het is niet dat ik deze mensen en verenigingen het geld niet gun hee,  ik weet uit eerste  hand wat het is om met een familielid (kind) te zitten die  een ongeneeslijke ziekte heeft, en ben jarenlang ook bestuurslid geweest van een dergelijke vereniging.  Die doen goede dingen, steunen research en  sponsoren projecten voor de patiënten, maar ik wil gewoon even reageren op het bericht van Olivier over dat  "flauw" gedoe.



Het is eigenlijk helemaal ANDERS begonnen.....  namelijk met een  "truth or dare" in de U.S.

De oorspronkelijke opzet was :   
a.  ik daag iemand uit om in het koude water te springen
b. doet die dat, dan mag die ook 3 mensen nomineren
c. doet hij/zij het niet, dan moet die MIJ trakteren op een etentje, film, of zo iets....




We hebben dus al een hele lange weg afgelegd en zitten intussen aan de  BIG MONEY.
Ikzelf verwacht één van deze dagen ook de challenge....(zit er aan te komen via een vriend die genomineerd is)  en ik zal  OFWEL kappen, OFWEL steunen....
Dan doneer ik gewoon liever, Dani ik snap jouw punt wel, maar de nominaties gaan al de hele zomer rond. In mijn ogen steun je de ALS stichting niet met die emmer ijswater over uw hoofd te gieten. Als bv. 1 miljoen de minimumdonatie doneren, dan hebben ze al 5 miljoen dollar, daarmee kan men ook effectief iets doen. Met die emmers ijswater over uw hoofd kan men eigenlijk niet veel aanvangen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Doornroosje

Wacht tot de winter, dan wordt het pas intressant om die emmer op je hoofd te kappen.

dani

@Olivier : dat bedoel ik nou net...    dat ijswater dat is kompleet van de pot gerukt, maar het werkt wel als aandachttrekker.

Moest je weten hoe veel mensen "in stilte" donaties doen, je zou verwonderd zijn.  De vereniging waar ik vroeger bestuurslid van was, kreeg zelfs regelmatig eens een  "erfenis"  van iemand die het in haar/zijn testament had gezet.  Dat  ging niet over miljoenen, maar het gebeurde wel zonder veel tralala of show.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#389
Citaat van: dani op 01 september 2014, 09:36:23 AM
@Olivier : dat bedoel ik nou net...    dat ijswater dat is kompleet van de pot gerukt, maar het werkt wel als aandachttrekker.

Moest je weten hoe veel mensen "in stilte" donaties doen, je zou verwonderd zijn.  De vereniging waar ik vroeger bestuurslid van was, kreeg zelfs regelmatig eens een  "erfenis"  van iemand die het in haar/zijn testament had gezet.  Dat  ging niet over miljoenen, maar het gebeurde wel zonder veel tralala of show.
Om het simpelweg te zeggen.



Velen doen het trouwens ook om "likes" te krijgen, een vreselijke ziekte van een groot deel van de jeugd, alsof je leven gemaakt wordt door likes op het internet en (a)sociale media...  :-\
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan