Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

bollen neus

heb ook nergens geschreven dat ik het morgen al nodig heb dus gesuld is een schone deugd. En maandag zijn er wel winkels open hoor tis alleen hier maar gesloten hé in Nederland daarentegen?
Den Eric.

Havoc

Ah, een uitstapje naar het noorden. Staat voor mij op het programma ergens in oktober. Nog even geduld...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#272
daarnet telefoontje gekregen of moeder nog diende opgenomen te worden in het ziekenhuis, ligt in home en heeft de afgelopen dagen niks meer willen eten of drinken, dokter kon niks meer beloven dat er levenverbetering zou zijn, in samenspraak helaas telefonisch met zus die net met de wagen naar Frankrijk op vakantie is en pa dat moeder pijnloos zal begeleid worden om ons te verlaten !

Ik schrok wel even want eigenlijk had ze nog een gezonde kleur vandaar mijn zuster het risico nam om alsnog te vertrekken, al eens tel.kontakt gehad met tante die daarnet net als ik op bezoek was en die had onderweg tegen oom al gezegd :"Ze gaan die toch niet meer laten opnemen om alles misschien nog nodeloos te rekken !" Wel leuk (wat een woordkeuze) als familie toch dezelfde mening toegedaan zijn.

En nu wachten op het onvermijdelijke....

Peter

Lange Trein

Dag Peter,
Veel sterkte gewenst in deze moeilijke momenten. Een paar jaar geleden hebben we voor dezelfde moeilijke keuze gestaan bij het steeds verder achteruit gaan van de gezondheid van mijn vader. Plots ging het hel snel en moesten wij ook de beslissing nemen om nog op te laten nemen of niet.
Zelf vond ik zeer veel troost bij volgende gedachte:
'De pijn van het heengaan van een geliefde is waarschijnlijk gemakkelijker te verdragen dan de ongerustheid van hem te weten lijden'.
Met vriendelijke groeten,
Denis

Gerolf

Sterkte, Peter. Dat zijn geen gemakkelijke noten om te kraken.

Wij proberen dergelijke last-minute-beslissingen te vermijden,
maar op voorhand - liefst met de betrokkene zelf - keuzes te maken over de allerlaatste levensfase.
Het zou je verbazen dat zelfs personen met dementie hier nog héél zinvolle dingen over kunnen zeggen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mivc057


doomslu

Dedju Peter, dat zijn zware tijden.
Sterkte.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


marc goovaerts

Idem vanwege mij. Moet bijzonder moeilijk zijn en heel wat meer dan een simpele 'dedju'...

Steam.N

Peter, heel veel sterkte !!!
Je berichtje rakelt zwaar-emotionele herinneringen op van een jaartje geleden, toen ik op verlof was, en mijn vader zeer snel achteruit bleek te gaan.
De enige steun die we hem konden geven (alhoewel we hem lieten opnemen voor betere verzorging), was bij hem zijn ...
Verzorging heeft niet meer kunnen baten, maar de pijn van het gemis werd wat gecompenseerd door de wetenschap dat hij niet meer leed.
Maar je vader (of moeder) verliezen is erg pijnlijk ...
Onze gedachten zijn bij je en je familie ...
Veel sterkte !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

dank voor berichten van medeleven !

eigenlijk is mijn verlof dinsdag afgelopen, aan het begin van mijn vakantie was er al even soortgelijke situatie, en was er al even paniek, maar toen scheen ze te herstellen, maar de warmte (en 's winters de strenge koude) kennen elk jaar hun slachtoffers, alsook......

Peter

@Gerolf helaas heeft ze verbaal niet kunnen kiezen, misschien met het weigeren van het slikken van voedsel en vocht heeft ze op die manier haar keuze laten blijken ! :-\

Alain

Peter

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode.


Bolje

Peter,

Veel sterkte aan U en de familie.
Er zijn leuker dingen in het leven dan te moeten beslissen over je ma haar leven.
Vele groeten,
Ronald

PietB

Amai Peter, wat een bericht joh!
Ik wens jou en de familie héél veel sterkte de komende tijd.

vr gr Piet.

Gerolf

Deze hete zomerdagen zijn voor heel kwetsbare mensen vaak dat ietsje teveel.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 juli 2014, 23:38:33 PM@Gerolf helaas heeft ze verbaal niet kunnen kiezen, misschien met het weigeren van het slikken van voedsel en vocht heeft ze op die manier haar keuze laten blijken ! :-\

Misschien wel - en laat het dan een troost zijn dat je haar wil hebt gevolgd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw