Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

just4fun

'k Kan weer werken, dit weekend.
Wat baal ik van zieke collega's, vooral als het altijd dezelfde zijn die ziek zijn en altijd dezelfde die de achterstand kunnen ophalen.
Paul

dani

Erg, maar ze lezen hier niet mee....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 27 juni 2014, 14:27:59 PM
Ach fuck it allemaal !

Check eBay binnenkort

?? ?? ?? ?? Wat bedoel je gaat je stoppen met de hobby?
 

janieburton

#243
1 ste probleem verplaatst naar computer en Hd probleem.

Ander probleem: en tijdje terug heb ik hier aangekaart dat ik een probleem heb met een slot en deurklink.

Het probleem met de deurklink is opgelost en heb ze kunnen verwijderen maar het slot kan ik niet uit de deur krijgen; de 2 vijzen die het slot vasthouden zijn afgebroken en heb de restanten uitgeboord maar nog steeds krijg ik het slot niet uit de deur.

Er zijn geen andere vijzen die het slot vasthouden en toch blijft het slot muurvast zitten. Het ode slot moet eruit om dat het kapot is en ik het wil vervangen.
 

Lange Trein

Dag Janie,
Heb je misschien een foto van de deur in profiel en zijaanzicht? Op dit forum is er wellicht iemand die meeleest en die bij het zien van de fotos wat kan bijstaan met raad en waarom niet daad!
Met vriendelijke groeten,
Denis

Rangeerduivel

Janie,
Meestal is het gat voor de deurkruk,in het hout van de deur,groter uitgeboord dan het vierkante gaatje van de krukstift,in het slot. (volg je? :D)
Probeer eens om een stevige schroevendraaier dwars door het slot te steken,zodat je hem langs beide zijden van de deur stevig kan beetpakken,zo kan je er een paar flinke rukken aan geven.
Als jij zeker bent dat alle schroeven verwijderd zijn,dan MOET er beweging in komen,anders ben je aan een nieuwe deur toe! ::)

;)

Stieven76

Is het heel het mechanisme dat je langs de zijkant uit je deur wil halen? Is het een cilinderslot of gewoon met zo'n grote sleutel?
Een foto zou wel helpen in dit geval. Indien een cilinderslot, heb je dit dan ook verwijderd? Anders ga je denk ik nooit beweging krijgen in je mechanisme om het er zijwaarts uit te halen.

Enfin, op het BouwInfo forum ga je wel veel gemakkelijker aan hulp en info geraken..

Chrisrail

#247
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 03 juli 2014, 08:44:55 AM
Janie,
Meestal is het gat voor de deurkruk,in het hout van de deur,groter uitgeboord dan het vierkante gaatje van de krukstift,in het slot. (volg je? :D)
Probeer eens om een stevige schroevendraaier dwars door het slot te steken,zodat je hem langs beide zijden van de deur stevig kan beetpakken,zo kan je er een paar flinke rukken aan geven.
Als jij zeker bent dat alle schroeven verwijderd zijn,dan MOET er beweging in komen,anders ben je aan een nieuwe deur toe! ::)

;)

@Rangeerduivel,

Heb je raad gevolgd en het slot is los gekomen na lang sleuren, blijkbaar had de vorige bewoner het slot vervangen en ergens silicone of tek7 aan het slot aangebracht want het zat nog stevig vast in de deur.

Moest het slot vervangen daar hij de sleutels was verloren.

Probleem opgelost, dank voor de hulp.

 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 03 juli 2014, 13:26:23 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 03 juli 2014, 08:44:55 AM
Janie,
Meestal is het gat voor de deurkruk,in het hout van de deur,groter uitgeboord dan het vierkante gaatje van de krukstift,in het slot. (volg je? :D)
Probeer eens om een stevige schroevendraaier dwars door het slot te steken,zodat je hem langs beide zijden van de deur stevig kan beetpakken,zo kan je er een paar flinke rukken aan geven.
Als jij zeker bent dat alle schroeven verwijderd zijn,dan MOET er beweging in komen,anders ben je aan een nieuwe deur toe! ::)

;)


@Rangeerduivel,

Heb je raad gevolgd en het slot is los gekomen na lang sleuren, blijkbaar had de vorige bewoner het slot vervangen en ergens silicone of tek7 aan het slot aangebracht want het zat nog stevig vast in de deur.

Moest het slot vervangen daar hij de sleutels was verloren.

Probleem opgelost, dank voor de hulp.

Allée vooruit,je ziet,waar een wil is ,is een Rangeerduivel weg!  ;D

;)

Huugooke

Ik heb ook een domestiek probleemke:
Een gietijzeren geëmailleerde stortbak die slecht afsluit; het water loopt langzaam weg. De rubber die de klok moet afsluiten doet dat niet meer wegens te hard.
Van daar mijn beroep op de materialenkennis van het forum: welk materiaal is zachter dan rubber, en kan in water overleven.
Ja, ik weet het, het ding is 80 jaar oud, maar vervangen gaat moeilijk nu.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 04 juli 2014, 11:12:26 AM
Ik heb ook een domestiek probleemke:
Een gietijzeren geëmailleerde stortbak die slecht afsluit; het water loopt langzaam weg. De rubber die de klok moet afsluiten doet dat niet meer wegens te hard.
Van daar mijn beroep op de materialenkennis van het forum: welk materiaal is zachter dan rubber, en kan in water overleven.
Ja, ik weet het, het ding is 80 jaar oud, maar vervangen gaat moeilijk nu.

Hugo,

eens proberen een andere dichting te maken in transparante silicone?
Klok en oude dichting verwijderen,
100% droog maken,
op de plaats waar de dichting lag,een dikke laag silicone spuiten,
laten uitharden,
de bovenkant van de silicone mooi plat snijden met bvb een x-acto mesje,
de klok terug monteren en goed aanspannen.
Het is belangrijk dat je transparante silicone gebruikt,daar gekleurde of witte silicone poreuzer is en niet zoveel veerkracht heeft.
Maar naar mijn mening zijn er in de handel wel nieuwe dichtingen van alle maten verkrijgbaar...

succes!

;)

Havoc

CiteerMaar naar mijn mening zijn er in de handel wel nieuwe dichtingen van alle maten verkrijgbaar...

Denk ik ook, even verder kijken dan Brico of Gamma. En anders met gietsilicone kan je nog véél meer doen, maar ik vrees dat silicone te zacht is. Je kan ook rubber soms in lappen vinden voor zo'n toepassingen en dan zelf uitsnijden (schoenmaker?). Of uit een mof voor wc's snijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Lange Trein

Dag Hugo,
Als de oude dichting nog de goede vorm heeft, kan je eens proberen met deze in te wrijven met vaseline (desnoods verscheidene keren, die kan in zekere mate de oorspronkelijke elasticiteit aan het rubber teruggeven. Baadt het niet, .... .
Met vriendelijke groeten,
Denis

janieburton

Citaat van: Huugooke op 04 juli 2014, 11:12:26 AM
Ik heb ook een domestiek probleemke:
Een gietijzeren geëmailleerde stortbak die slecht afsluit; het water loopt langzaam weg. De rubber die de klok moet afsluiten doet dat niet meer wegens te hard.
Van daar mijn beroep op de materialenkennis van het forum: welk materiaal is zachter dan rubber, en kan in water overleven.
Ja, ik weet het, het ding is 80 jaar oud, maar vervangen gaat moeilijk nu.

Bij mijn ouders stond ook, jaren geleden zo'n oude gietijzeren stortbak was ook meer dan 50 jaar oud, niets dan miserie, klok werkte niet naar behoren, bleef lopen.

Gewoon weg doen en vervangen door nieuwe stortbak