Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Metpetergaathetbeter

#210
Citaat van: Michael op 31 mei 2014, 17:24:31 PM
Morgen helaas geen Halver  (spoorI) voor mij.... Met dank aan...... verder maar geen ruzie maken.

oei dat klinkt niet echt positief !

Groeten Peter ;)

Michael

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2014, 17:40:54 PM
Citaat van: Michael op 31 mei 2014, 17:24:31 PM
Morgen helaas geen Halver  (spoorI) voor mij.... Met dank aan...... verder maar geen ruzie maken.

oei dat klinkt niet echt possitief !

Groeten Peter ;)
Dat is het nooit als het hier over de hobby gaat!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michael op 31 mei 2014, 20:18:46 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2014, 17:40:54 PM
Citaat van: Michael op 31 mei 2014, 17:24:31 PM
Morgen helaas geen Halver  (spoorI) voor mij.... Met dank aan...... verder maar geen ruzie maken.

oei dat klinkt niet echt positief !

Groeten Peter ;)
Dat is het nooit als het hier over de hobby gaat!

taalfout verbetert op aanvraag van mijn leraar Nederlands !  ;)

janieburton

Moet een slot vervangen in een oude kelderdeur.

De vroegere eigenaar heeft de vijzen gewoon overschilderd en bij de klink, waar men het pinnetje in plaatst zodat de klink vastzit, heeft men gewoon een te dikke nagel in geklopt en afgeknipt en verder ingeklopt; resultaat dat pinnetje kan men niet eruit trekken, er ook niet uitkloppen.

Wat is de oplossing om dat pinnetje  eruit te halen( heb al geprobeerd met een nagel langs onder het pinnetje er uit te kloppen maar dat lukt niet).

Vijzen proberen los te maken met een speciaal tooltje om vijzen los te draaien, resultaat  de hele kop is eraf.

 

Bolje

uitboren, een nagel is meestal niet heel hard.
Tenzij het een stalen nagel was. Maar dat denkik niet aangezien hij overgeklopt is.
Vele groeten,
Ronald

Frans Bosmans

een volledig nieuwe deur kopen met slot en klinken :)

janieburton

#216
Citaat van: Bolje op 11 juni 2014, 18:15:32 PM
uitboren, een nagel is meestal niet heel hard.
Tenzij het een stalen nagel was. Maar dat denkik niet aangezien hij overgeklopt is.

Ik zal het proberen.

Citaat van: Frans Bosmans op 11 juni 2014, 18:17:29 PM
een volledig nieuwe deur kopen met slot en klinken :)

Dat is de simpelste oplossing maar........ zelfde probleem hebben aan de deur kant en deurlijst de vijzen en scharnier plakje overschilderd en de vijzen zullen denkelijk de zelfde weg opgaan als bij het slot.

Ik krijg van die  stomme problemen het sc.... !
 

Bolje

Misschien direct proberen met een klopschroevendraaier, eer er iets afbreekt.  :'(
Vele groeten,
Ronald

janieburton

Citaat van: Bolje op 11 juni 2014, 18:53:36 PM
Misschien direct proberen met een klopschroevendraaier, eer er iets afbreekt.  :'(

?? ?? ??

Een kolpboormachine ken ik maar een klopschroevendraaier niet.

Heb de vijzen proberen uit te draaien met een bit op de boormachine en links laten draaien maar doordat het vijzen zijn met een sleufje (en geen kruiskopvijzen) draait de bit eruit.

Zal me weer wat ergernis en tijd kosten om dit op te lossen. Dedju toch.
 

Bolje

Klopschroevendraaier: zie info
http://bouwinfo.be/forum/threads/165909-gereedschap-platte-vijzen-loskrijgen

Oud gereedschap, maar in bepaalde situaties zeer nuttig

Veel succes
Vele groeten,
Ronald

janieburton

Citaat van: Bolje op 11 juni 2014, 21:04:32 PM
Klopschroevendraaier: zie info
http://bouwinfo.be/forum/threads/165909-gereedschap-platte-vijzen-loskrijgen

Oud gereedschap, maar in bepaalde situaties zeer nuttig

Veel succes

Zal zien dat ik het vind maar in de link staat het volgend antwoord:


Re: [gereedschap] platte vijzen loskrijgen?

Klopschroevendraaier werkt niet goed in hout. Je klopt de schroef dieper dan dat je ze los draait. Werkt alleen bij ijzer.
 

Bolje

Bij u komt het erop neer de verf te breken. De schroef zal waarschijnlijk niet muurvast in het hout zitten.
Daarom kan dit een oplossing zijn voor u.
Vele groeten,
Ronald

janieburton

Ik heb de verf in de sleuf van de vijzen van het slot verwijderd en met een elektrische schroevendraaier alias boor ze proberen uit te draaien maar bit draait weg uit de sleuf omdat die sleuf niet diep genoeg is, heb dan met een speciaal tooltje(voor dit probleem) geprobeerd ze eruit te draaien maar het resultaat is dat de kop er helemaal af is.

De restanten van de vijs zitten nog steeds in de deur en kan het slot niet verwijderen door het probleem met de klink.

heb nu 2 problemen: restanten van de vijs uit het hout zien te krijgen en de klink waar ik het pinnetje er niet uit krijg.

Zal morgen een dag van vloeken en ergernis worden
 

dani

potverdomme.. het is weer zo een periode ....

Lange werkdagen, slapeloze nachten, en dan maar beginnen foefelen aan allerlei prullen voor de treinbaan.
Veel van dat creatiefs belandt vaak in de vuilbak, maar af en toe komt er eens iets "ok" uit de bus.

Ben zelf benieuwd wat mijn brein me nu weer gaat laten doen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Deuh... Ik heb blijkbaar een bepaalde toetscombinatie ingedrukt en nu heb ik heel kleine letterkes! Help?