Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Steam.N

Neen, Hugo.
Waarschijnlijk een Microsoft gast, die zich even verveelde, of zijn quota "klant-ergeren" nog niet bereikt had ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Huugooke op 19 mei 2014, 13:11:01 PM
Toch niet overgeschakeld op W 8.1 Jean?

Dat staat totaal los van de problematiek met hotmail.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

zonet vernomen dat een (school en scouts)vriendin ons heeft verlaten, 3 dagen ouder als ik, 52 toch geen leeftijd om al te moeten gaan ! Deze zomer een schoolreunie gehad en afgesproken dat we eens gingen afspreken, jammer het is er niet meer van gekomen.

Eigenlijk moet je de dag nemen zoals hij komt en er van profiteren als het kan, niet uitstellen, vorig jaar al verschoten dat enkele stoelen leeg bleven (van degene die veel te vroeg moesten gaan) volgende keer  opnieuw een stoel die eeuwig  leeg zal blijven !

Peter

Steam.N

52 jaartjes is inderdaad geen leeftijd om te moeten vertrekken.
Veel sterkte, Peter.
En pluk inderdaad de dag, en stel niet uit wat je graag doet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Dank je, vreemd met ouder worden dat je toch anders tegen de DOOD opkijkt ! :-\

Steam.N

#185
Het lijkt me niet de dood zelf, maar de leegte, als diegenen, die je graag ziet, je voor gaan, je alleen achter laten, ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 19 mei 2014, 17:03:25 PM
Het lijkt me niet de dood zelf, maar de leegte, als diegenen, die je graag ziet, je voor gaan, je alleen achter laten, ...
ik zeg het niet graag maar je hebt gelijk !  ;) :)
Groeten Peter ;)

dani

sterkte, Peter !   helaas meermaals ondervonden wat het is als iemand veel te jong en te vroeg heen gaat, dus ik voel met je mee !   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse

@Jean, kun je die accountcode niet naar een ander mailadres laten sturen?
Of heb je niet de keuze om die code naar uw gsm te laten sturen? Dacht dat dit normaal gezien mogelijk moet zijn...

Geert

Havoc

Citaat van: Steam.N op 19 mei 2014, 17:03:25 PM
Het lijkt me niet de dood zelf, maar de leegte, als diegenen, die je graag ziet, je voor gaan, je alleen achter laten, ...

Hoor ik ook bijna dagelijks van mijn moeder (88). Dat iedereen er niet meer is, dat ze nu alleen is. Ze bedoelt natuurlijk leeftijdgenoten maar ja, ik kan wel begrijpen dat dat voor haar erg is om niemand meer te hebben om herinneringen te delen.

Zelf begrijp ik het niet zo. Heb nooit met iemand contact gehouden. Voor mij telt enkel "vandaag", wat geweest is is voorbij. Ik mis eerlijk gezegd al die ouwe klasgenoten en "vrienden" niet. Leven gaat voort en nu zijn er anderen die die plaats innemen. Anders geknoopt hersens?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Als tiener zit je zo bastensvol leven dat het wegvallen van een verre generatie grootooms en overgrootmoeders je nauwelijks raakt.

Als dertiger zie je de generatie van je grootouders gaan. Het doet je wat, maar de grote klap wordt kennelijk door je ouders opgevangen.

Als vijftiger zie je de generatie van je ouders vertrekken, een voor een tot je zelfs je eigen ouders moet laten gaan. Het is een moment van gewaarwording dat het op een dag ook jouw beurt is.

Als zeventiger zie je je vrienden, je echtegenote, je broers en zussen vertrekken. Je staat aan de top van de pyramide... eenzaam met een leven lang aan herinneringen aan al die zijn geweest, maar niemand om het mee te delen.

Vandaag stierf mijn nonkel... Hij was 86, lief en bescheiden...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: MickeyMouse op 19 mei 2014, 19:53:36 PM
@Jean, kun je die accountcode niet naar een ander mailadres laten sturen?
Of heb je niet de keuze om die code naar uw gsm te laten sturen? ...
Op geen enkel moment had ik de keuze.
Ofwel mijn verouderd adres, ofwel ... mijn verouderd adres ...
Geen gsm nr.

Uiteindelijk heb ik wel een berichtje weggekregen, waarin ik het geval kon uitleggen.  (thanks Michaël).
Daarna kreeg ik een bevestiging van ontvangst.
Dus nu afwachten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: Michiel op 19 mei 2014, 20:21:14 PM
... Vandaag stierf mijn nonkel... Hij was 86, lief en bescheiden...
Innige deelneming, Michiel.
86 jaren, een lang en hopelijk mooi leven ...
Maar afscheid nemen doet steeds pijn ... Sterkte ...

Citaat van: Michiel op 19 mei 2014, 20:21:14 PM
... Je staat aan de top van de pyramide... eenzaam met een leven lang aan herinneringen aan al die zijn geweest, maar niemand om het mee te delen ...
Vooral dat eenzaam achterblijven ...
Ooit vond ik mijn grootvader, wenend in de zetel:
"iedereen is al weg ... ze zijn me hierboven vergeten ... en ik blijf alleen achter ..."
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Steam.N op 19 mei 2014, 20:26:56 PM
"iedereen is al weg ... ze zijn me hierboven vergeten ... en ik blijf alleen achter ..."
Ik kan me voorstellen dat je je totaal hulpeloos voelt op zo'n moment. Medeleven, maar niet kunnen geven wat hij verlangt...

Maar iedereen reageert dan weer anders. Toen mijn grootvader de roep van het lot hoorde (81, en hij vernam dat kanker had), plande hij een wereldreis. Hij moest nog Amerika zien, en Moskou na oorlog, Sint-Peterburg en Venetië waar hij zijn vrouw leerde kennen in 1930. Hij kleedde zich als een voorname Heer, opvallend en majestueus, en organiseerde feesten en diners om met iedereen te kunnen praten wie hij lief had. Hij vertrok met een enorme knal vreugde en levenslust.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janieburton