Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

HYA

Kan d'er van meeklappen.
Had een chef die er de gewoonte van maakte om op vrijdag om 16u55 (ge mocht niet vertrekken voor 17u op risico van verkettering, ondanks een systeem van glijdende uren en ondanks het feit dat je veel meer presteerde dan wat het contract vroeg) een dienstvergadering bij elkaar te roepen.
Kon dus niet vertrekken in Alleur (Luik) voor een uur of zes en dan nog de ring van Brussel meepikken ...
Op een vrijdag heb ik foert gezegd en ben vertrokken: "Dus ge blijft niet". "Neen".
Gevolg: promotie pas een jaar later gekregen en dus ook daar geld mislopen.

Later hebben we die persoon buiten gekregen met klachten over mobbing (en heus niet alleen voor mijn verhaaltje boven).

janieburton

#151
Citaat van: HYA op 15 mei 2014, 16:56:45 PM

Pakweg gemiddeld 250 per maand, dat is dus wel 3000 per jaar 

Bruto of netto?

 

HYA

Citaat van: janieburton op 17 mei 2014, 02:02:39 AM
Citaat van: HYA op 15 mei 2014, 16:56:45 PM

Pakweg gemiddeld 250 per maand, dat is dus wel 3000 per jaar 

Bruto of netto?
Netto Janie, netto ... zucht  :'(

PeterC

Citaat van: HYA op 17 mei 2014, 19:06:21 PM
Citaat van: janieburton op 17 mei 2014, 02:02:39 AM
Citaat van: HYA op 15 mei 2014, 16:56:45 PM

Pakweg gemiddeld 250 per maand, dat is dus wel 3000 per jaar 

Bruto of netto?
Netto Janie, netto ... zucht  :'(

Troost je: iets meer dan twee jaar geleden ben ik noodgedwongen (om gezondheidsredenen) van werkregime moeten veranderen en dat is op het einde van de maand tussen de 300 à 600 Euro netto minder in de maand... 
Ik leef nog steeds!
Door het ander werkregime ben ik nu aan het werken als de winkels open zijn en heb ik geen kans/tijd meer om mijn geld uit te geven  ;) ...
Groetjes, Peter


janieburton

Citaat van: PeterC op 17 mei 2014, 21:27:43 PM
Citaat van: HYA op 17 mei 2014, 19:06:21 PM
Citaat van: janieburton op 17 mei 2014, 02:02:39 AM
Citaat van: HYA op 15 mei 2014, 16:56:45 PM

Pakweg gemiddeld 250 per maand, dat is dus wel 3000 per jaar 

Bruto of netto?
Netto Janie, netto ... zucht  :'(

Troost je: iets meer dan twee jaar geleden ben ik noodgedwongen (om gezondheidsredenen) van werkregime moeten veranderen en dat is op het einde van de maand tussen de 300 à 600 Euro netto minder in de maand... 
Ik leef nog steeds!
Door het ander werkregime ben ik nu aan het werken als de winkels open zijn en heb ik geen kans/tijd meer om mijn geld uit te geven  ;) ...

Ik begrijp dat niemand graag loon inlevert!

Jaren geleden ben ik terug aan het loon van iemand van 21 jaar moeten beginnen.

In de sector waar ik werk krijgt iedere werknemer, in dezelfde functie/classificatie als hij begint dezelfde beginwedde, ongeacht of u 21 jaar bent of 45 jaar; dit was een loonverlies van om en bij de 800€ netto; ondertussen heb ik wel terug anciënniteit opgebouwd en heb ik terug een "deftig" loon.

Heb verschillende jaren bijna niets gekocht behalve mijn tijdschriften en boeken, maar treintjes waren niet bij, heb hierdoor een paar mooie modelletjes misgelopen.

Voor de werkgever is de ideale werknemer: iemand die om de 5 jaar van job verwisseld zodat hij geen anciënniteit opbouwt, en na 5 jaar begint hij bij de nieuwe werkgever terug aan een beginwedde(lekker goedkoop) en hij kan telkenmale zijn nieuwe werknemers manipuleren daar ze in de eerste 2 jaren toch bijna nooit tegenstribbelen.

Een bekende Nederlander zei ooit: Elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
 

Rangeerduivel


[/quote]

Troost je: iets meer dan twee jaar geleden ben ik noodgedwongen (om gezondheidsredenen) van werkregime moeten veranderen en dat is op het einde van de maand tussen de 300 à 600 Euro netto minder in de maand... 
Ik leef nog steeds!
Door het ander werkregime ben ik nu aan het werken als de winkels open zijn en heb ik geen kans/tijd meer om mijn geld uit te geven  ;) ...
[/quote]

Van troosten gesproken,

Ik ben eind 2010 onverwacht op invaliditeit geraakt
met als resultaat,;nu nog pakweg 1/3 van mijn vroegere inkomen!
Zelfs dat overleeft men,maar het scheelt hem toch een paar treinen per jaar... :(

;)

Michael

Dedju toch..... alles opruimen na een geweldige BBQ met ruim 20 man, nog even het rooster schoon maken en dan is alles weer netjes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

HYA

Citaat van: Michael op 18 mei 2014, 11:25:55 AM
Dedju toch..... alles opruimen na een geweldige BBQ met ruim 20 man, nog even het rooster schoon maken en dan is alles weer netjes.
Kermis is een geseling waard Michael!   ;) ;D

bollen neus

Dju toch.............alles klaarzetten om een BBQ te starten....................

Eric. :)

Michael

Citaat van: HYA op 18 mei 2014, 11:42:26 AM
Citaat van: Michael op 18 mei 2014, 11:25:55 AM
Dedju toch..... alles opruimen na een geweldige BBQ met ruim 20 man, nog even het rooster schoon maken en dan is alles weer netjes.
Kermis is een geseling waard Michael!   ;) ;D

Wij hebben gister een heel leuke dag gehad, dat is het belangrijkste, opruimen hoort erbij, vanavond voor straf BBQ met wat over is. :D :D :D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Citaat van: bollen neus op 18 mei 2014, 11:46:43 AM
Dju toch.............alles klaarzetten om een BBQ te starten....................

Eric. :)

Eric geniet ervan, hoelang hebben we nog dit mooie weer?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Weet ik niet, werk ook niet op zondag en zeker niet als weerman hé..................
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Standard dan toch geen kampioen, niet door de tegenstanders maar door de arbitrage ! :-\ >:(
Groeten Peter ;)

Steam.N

MicroS@#%t laat zich weer van zijn allerbeste kant zien : ik kan aan mijn mails niet meer aan ...

Ze komen een account code vragen, om zeker te zijn dat ík wel ben wie ik ben ...
(hoe weet ik verdomd dat dat Microsoft is, die dat vraagt ? ? ?)
Natuurlijk heb ik geen account code ...
Ze willen die wel doorsturen, maar alleen naar een email adres die al tien jaartjes gedeactiveerd is ...
Geen mogelijkheid om dat adres te wijzigen ...

Daar zit ik dan ...
Ik loop er de muren van op en af ...
Heb ik dan een onrealistische verwachting naar "service" die dergelijke organisatie zou moeten leveren ?

(berichtje ettelijke keren herschreven, en de vloeken er uiteindelijk maar uitgelaten ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Maak je maar geen illusies over Microschoft, Micro$oft...

Vier jaar geleden werd mijn hotmail-account gehackt. Dadelijk van e-cops hulp gekregen die die account hebben laten blokkeren. En een e-mailadres van de dienst bij de Gates-clan om de situatie te kunnen herstellen. Na vier jaar zelfs nog geen antwoord of andere reactie.