Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

HYA

Citaat van: janieburton op 14 mei 2014, 01:50:25 AM
Citaat van: HYA op 13 mei 2014, 22:45:27 PM
Vandaag vernomen dat ik maandelijks gemid. 250-300 € minder op de rekening ga krijgen.
Ik "dank" de collega's die dit dankzij hun arrogantie voor elkaar hebben gekregen!

?? Kan je dat verklaren
Zonder in detail te gaan ...
- na 10 jaar zonder diensthoofd (hoofd was de directeur) heeft het foefelen van enkelen de directie aangezet tot het aanduiden van een diensthoofd begin 2013
- aangezien de collega's het beter weten is het natuurlijk gene goeie, want wijzigingen in attitude en gedragsregels hebben de heren niet graag
- oplossing volgens de collega's: in discussie gaan, niets is goed, negeren van opdrachten, ... En gaan klagen
- gevolg: evaluatie en diensthoofd buiten (een beetje zoals de voetbal, de trainer heeft het gedaan ...)
- vallen nu voorlopig terug onder de directeur en die heeft meteen gesnoeid in de onkosten ... Et voila


Koen

Is dit wettelijk?
Bij mijn weten kan een loon, indien contractueel vastgelegd, niet zomaar terug geschroefd worden. Indien men dit zondermeer doet, is dit contractbreuk en kan dit aangevochten worden.



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirkh

Citaat van: Koen op 15 mei 2014, 09:07:52 AM
Is dit wettelijk?
Bij mijn weten kan een loon, indien contractueel vastgelegd, niet zomaar terug geschroefd worden. Indien men dit zondermeer doet, is dit contractbreuk en kan dit aangevochten worden.

Volgens mij is er niets onwettelijk aan als men in de onkosten snoeit. Wel heel spijtig voor de betrokkenen.

Koen

Ik werk in een multinational en daar zijn er zeeeer strikte regels wat de verloning betreft. Ook hier moet men zwaar besparen maar men mag niet zomaar aan de lonen komen.
Besparingen gaan dan helaas soms met inkrimping van het personeel gepaard.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Vind ik eindelijk een firma die kleine projectjes lasersnijden groepeert, willen die niet aan particulieren leveren. Toch altijd wat hier in dit apeland om als particulier aan materiaal of diensten te geraken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

verloning is altijd een "tricky"' onderwerp.  Het woord  "onkosten" zegt het al.  Dat maakt deel uit van variabele verloning en daar kunnen ze vele kanten mee uit .  HElaas
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

inderdaad heel jammer  :( dat men jouw broekzakken (of portemonnaie)gezeten heeft maar ik hoop alvast dat je collega's hetzelfde hebben mogen ondervinden en hopelijk werd nog dieper in hun vel gesneden  :), altijd gevaarlijk iets in  gang steken vaak kan men de (financiële) gevolgen niet inschatten of overzien ! ??? ::) :-\

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

#142
in het verleden ook eens een chef gehad die mij EENS GING ZOEKEN omdat ik iets aan de kaak stelde dat niet kon, inderdaad ik ben een hele brave,eerlijke jongen maar als men op mijn ziel trapt  >:(, gewoon afgewacht en op het juiste moment gereageerd (maar toch beleefd gebleven)en BYE BYE chef !(die oogstte wat hij zelf zaaide, ik ben vree katholiek  ;D)

Groeten Peter ;)

dani

iemand "zoeken" is tegenwoordig niet meer zo makkelijk, zeker niet als je iets hebt terecht aangeklaagd.  90% van de (grotere) bedrijven hebben een zogenaamde  "anti-retalliation clause", waardoor het kwasi onmogelijk wordt als manager of andere om je "wreken" op iemand die een fout of misbruik van jou heeft aan de kaak gesteld.  GOEI ZAAK !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marc goovaerts

Peter, als ze 'u zoeken', is de stok om de hond te kunnen slagen maar een kwestie van tijd. Doodeerlijk in alle overtuiging bewezen dat ons publiciteitsagentschap voor elke baanaffiche van ons automerk een miljoen te veel aanrekende. We wisten al langer dat al hun facturen met dubbel krijt geschreven werden... Mijn baas die protesteerde lag vier weken later buiten. Bij mij hebben ze na twee jaar vruchteloos wegpesten uiteindelijk de stok gevonden om me om 'dringende reden' weg te sturen.
Directeur van dat agentschap was vriendje van plaatselijke despoot. En zijn dochter werkte er.

Die despoot is jaren nadien ook buitengezet toen de firma overgenomen werd.
Maar hij reed de dag nadien al rond in zijn nieuwe Maserati en doet nu (verscholen achter zijn andere dochter) in immobiliën in Spanje, schijnt het.
Ondergetekende zit - met uitzondering van één jaar - al tien jaar op den dop. Leg het maar uit in een sollicitatiegesprek...

Metpetergaathetbeter

ja Marc , jammer voor jou !

maar ik had het geluk dat die van mij een kapitale grove inschattingsfout gemaakt had en op het verkeerde ogenblik, wat eigenlijk nog een geluk  was dat het mij het werd mij nooit aangewreven kon worden daar ik niet het werk van twee op een heel druk moment niet kon doen en hij dacht dat het weekend schijnbaar voor hem veel vroeger kon beginnen (voor hem is na een tijd een heel lange tijd van vakantie geworden )

Groeten Peter ;)

HYA

Ik spreek inderdaad niet over loon, wel over onkosten.
Contractueel kunnen ze er eigenlijk nie veel aan doen, maar begin maar ne keer te discuteren tegen een directie. Dat is Don Q's gewijs nie makkelijk.

Gelukkig heeft het bestuur elk ne chauffeur, daar moet niet op bespaard worden.

Pakweg gemiddeld 250 per maand, dat is dus wel 3000 per jaar he, daarvoor heb je toch al wat modelbouwmateriaal.

Daarom dus "bedank collega's".

Michael

Jan dat is een zure appel, zoiets dergelijks is mij overkomen na een reorganisatie en een interne overplaatsing, van de één op de andere maand miste ik netto 500€, rechtzaak over aangespannen en na een jaar de uitslag, de vorige afdeling heeft een fout gemaakt. Advocaat adviseerde om niet in beroep te gaan omdat ik anders het bedrag wat ik extra had ontvangen mogelijk zou moeten terug betalen. Dan kies je eieren voor je geld maar leuk is anders, inmiddels wel wat salaris verhoging gehad, maar die 500€ haal ik er nooit meer bij. En weten dat ik door die 500 € extra indertijd de overstap heb gemaakt naar deze werkgever. Als men dat niet had geboden was ik bij mij vorige werkgever gebleven.
Van dat geld had ik heel erg veel treinen en aanverwanten kunnen kopen. Inmiddels al weer 10 jaar geleden, maar zo'n streek vergeet je nooit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Michael,
ook meegemaakt maar bij mij was het na de reorganisatie niet 500€ minder per maand maar nog 0€ per maand, alles verhuist naar India en den Dirk naar den dop.
Tot overmaat van ramp ook nog 6 maanden te jong om op brugpensioen te gaan dus kan ik nu op mijn 53 met een kapotte rug nog ergens werk gaan proberen te vinden.

Havoc

CiteerInmiddels al weer 10 jaar geleden, maar zo'n streek vergeet je nooit.

Inderdaad, vergeet je nooit.

Als ze je willen vinden doen ze dat hoor. Eens naar een website surfen die niets met het werk te maken heeft, persoonlijke email/telefoon, een pen of zo op zak steken. Eigenlijk is het allemaal genoeg om iemand buiten te krijgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.