Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Koen

Al bij al valt te schade bij ons mee. Bij de buren daarentegen ...
Zij hebben heel wat meer schade (vooral diegene die een monofasige aansluiting hebben op de fase waar ik 320V gemeten heb).
Beveiligen is goed maar zoals aangehaald, moet je naar kosten baten kijken.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

HYA

Citaat van: Koen op 11 mei 2014, 13:38:13 PM
@Jan,

Ik heb inderdaad een schadeclaim ingediend op aanraden van Elia zelf. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik zou toch ook met de brandverzekeraar contact opnemen. Een aangifte doen (indien het risico in de garanties zit, maar dat moeten ze bij de Mij maar zeggen) doet geen pijn en mocht Elia niet over de brug komen heb je mogelijk een extra vangnet.

Koen

@Jan,

Dit is misschien geen slecht idee. Ik zal mij maar even informeren.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

conducteur

Voor school moet ik, samen met nog iemand anders een projectje maken waarbij een elektronische schakeling 8 digitale TTL-signalen kan weergeven op één kanaal van een oscilloscoop. De enigste vereiste die ze stellen is dat we niet mogen programmeren, dus alles met 74xx logica.

Op een gegeven moment hebben we besloten het anders aan te pakken en ons printontwerp op de pc in Trough-hole onderdelen om te bouwen naar een groot deel SMD omdat daar extra punten mee te rapen zijn, indien een deel onderdelen op de print SMD is. Bij die wijziging is een van de chips op het printontwerp in EAGLE veranderd bijongeluk van de 74151 naar de 741151. Dezelfde chip, dezelfde functie, zelfde behuizing, zelfde EAGLE symbool, evenveel pinnen alleen staan die allemaal compleet anders. Mag dus met spaghetti beginnen de print om te bouwen gezien we daar de 74151 hebben op gesoldeerd.  ::)  Bij het testen gemerkt dat een uitgang van een andere chip raar deed (die normaalgezien met een ingang van deze chip is verbonden, maar nu blijkbaar met de massa verbonden is van de chip, door het verschil in aansluitingen) :(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

kan ej dan niet eenvoudiger werken en ipv en spaghetti printje te maken, gewoon het IC los maken en de andere er op solderen ?

Lijkt me makkelijker !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Nu juist gezien dat er iets niet klopte, en morgen laatste les labo en de bedoeling is dat het op het einde van de namiddag werkt. Ik denk niet dat ik zo snel aan een 741151 kan geraken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Ach, gebeurt zelf bij printen in productie...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

HYA

Vandaag vernomen dat ik maandelijks gemid. 250-300 € minder op de rekening ga krijgen.
Ik "dank" de collega's die dit dankzij hun arrogantie voor elkaar hebben gekregen!

janieburton

Citaat van: HYA op 13 mei 2014, 22:45:27 PM
Vandaag vernomen dat ik maandelijks gemid. 250-300 € minder op de rekening ga krijgen.
Ik "dank" de collega's die dit dankzij hun arrogantie voor elkaar hebben gekregen!

?? Kan je dat verklaren
 

Stieven76

Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar hoe je collega's ervoor kunnen zorgeb dat je minder gaat verdienen..

vandaag mijn laatste dag vaderschapsverlof  :'( Vind het wel leuk om zo bij mijn kleintje te zijn.  ;D

dani

wel , volgens mij hangt het er een beetje van af in welk branche je zit, maar ik kan het me wel inbeelden....

Mijn "dedjuuuuu" moment van de week was gisteravond, bij het naar beneden komen van de zolder.   Zo'n goeie 12 jaar geleden heb ik het bij het "afdalen" van de zoldertrap op de voorlaatste trede mijn linker voet omgeslagen en mijn enkel gebroken.   Wel ja, gisteravond op diezelfde trede, diezelfde voet....  weer omgeslagen. Gelukkig ditkeer niet gebroken, maar wel gezwollen en pijnlijk.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Hoe zat dat ook al weer met die ezel?  :o 8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

dat was iets met eensteen, Luc, niet met een trap
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 14 mei 2014, 12:57:03 PM
dat was iets met eensteen, Luc, niet met een trap
Juist.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 14 mei 2014, 13:24:44 PM
Citaat van: dani op 14 mei 2014, 12:57:03 PM
dat was iets met eensteen, Luc, niet met een trap
Juist.  ;D
Maar het principe is hetzelfde! Dani is dus zeker geen ezel! (even over nadenken... ;) )