Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 30 april 2014, 21:17:42 PM
Goed begin, maar correct heffen is nog beter. Je moet je benen het werk laten doen, niet je rug. Laat zeker controleren dat je geen hernia hebt.

Als je eeen hernia hebt dan voel je dat zelf wel snel genoeg,zelfs zonder dokter! :'(
Ik spreek uit ervaring...

;)

Er is ook altijd een dokter van wacht Janie,zelfs op feestdagen  :o

Koen

@Johan,

Dat is inderdaad de correcte manier maar neem dit niet al te letterlijk. Ik loop al 10 jaar met rugproblemen. Een paar maanden terug heb ik terug een scan laten nemen en wat blijkt? De problemen zijn niet verergerd ten opzicht van 10 jaar terug, ondanks de verhoogde last die ik ervaar.
Nu blijkt alles afkomstig te zijn van spieren die door deze wijze van heffen verkort zijn. Ik mag nu gedurende een jaar naar de kinesist om de rugspieren te laten rekken.
De chirurg heeft mij aangeraden om kleine lasten toch op de oude wijze te tillen om zo de rugspieren te oefenen. Ze zijn teruggekomen op de raad die men vroeger gaf nl. niet meer bukken maar altijd door de knieën gaan.
Verder moet ik opnieuw de rugspieren trainen en loswerken.
Enfin, zo zie je maar dat ook de wetenschap evolueert hé.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Als je enkel kleine lasten mag tillen, dan mag je jouw vrouw niet meer tillen hé Koen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Zelf hef ik niets meer, daar bestaan heftrucks en dergelijke voor. Rug is goed na operatie en wil dit ook zo houden.

Eric. :)

Koen

Deze namiddag in de straat een algemene stroompanne gehad en helaas met schade. Er waren problemen tussen verschillende fases van het net. Gevolg: op één fase 380V gehad  :( .
Geluk bij een ongeluk hebben de meeste toestellen het overleefd. Velen van hen hebben het overleefd doordat deze elke dag opnieuw worden uitgetrokken (energiebesparing). Slechts twee toestellen zijn gesneuveld  >:( .
Ik hoop dat de andere toestellen die wel instaken het op termijn het niet begeven.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

HYA

Citaat van: Koen op 10 mei 2014, 20:23:48 PM
Deze namiddag in de straat een algemene stroompanne gehad en helaas met schade. Er waren problemen tussen verschillende fases van het net. Gevolg: op één fase 380V gehad  :( .
Geluk bij een ongeluk hebben de meeste toestellen het overleefd. Velen van hen hebben het overleefd doordat deze elke dag opnieuw worden uitgetrokken (energiebesparing). Slechts twee toestellen zijn gesneuveld  >:( .
Misschien toch eens je oor te luisteren leggen bij je brandverzekering Koen.
Tweede mogelijkheid, schadeclaim bij elektriciteitsmaatschappij. Het is niet normaal dat dergelijke situatie zich voor doet. Iemand maakt (mss) een fout, iemand anders heeft schade en er is een duidelijk verband tussen beide ... dat klinkt als burgerlijke aansprakelijkheid van de maatschappij.

just4fun

Citaat van: HYA op 11 mei 2014, 09:08:37 AM
Citaat van: Koen op 10 mei 2014, 20:23:48 PM
Deze namiddag in de straat een algemene stroompanne gehad en helaas met schade. Er waren problemen tussen verschillende fases van het net. Gevolg: op één fase 380V gehad  :( .
Geluk bij een ongeluk hebben de meeste toestellen het overleefd. Velen van hen hebben het overleefd doordat deze elke dag opnieuw worden uitgetrokken (energiebesparing). Slechts twee toestellen zijn gesneuveld  >:( .
Misschien toch eens je oor te luisteren leggen bij je brandverzekering Koen.
Tweede mogelijkheid, schadeclaim bij elektriciteitsmaatschappij. Het is niet normaal dat dergelijke situatie zich voor doet. Iemand maakt (mss) een fout, iemand anders heeft schade en er is een duidelijk verband tussen beide ... dat klinkt als burgerlijke aansprakelijkheid van de maatschappij.
En om eventuele niet te claimen schade bijkomend te (proberen) voorkomen: een overspanningsbeveiliging in uw zekeringkast steken.
Paul

Koen

@Jan,

Ik heb inderdaad een schadeclaim ingediend op aanraden van Elia zelf. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

@ Paul,
Mijn installatie is voorzien van een zware overspanningsbeveiliging van Merlin Gerin (voor hoog risico gebied). Het probleem is dat deze werkt wanneer er een "normale" overspanning op het net komt.
Hier werd de overspanning veroorzaakt door "zwevende" spanningen. Het is namelijk het nulpunt (neuter) dat blijkbaar verdwenen was (wij hebben een 3 fase aansluiting). Als het nulpunt verdwijnt, kan je tot 400V op de lijnen krijgen (afhankelijk van de belasting op de lijnen). Ik heb lijnspanningen gemeten tussen 60 en 320V.
Daar kan een overspanningsbeveiliging niet veel tegen beginnen.
Bij mij is de schade beperkt. Bij een aantal buren loopt de schade erg hoog op. Enfin, we zien wel hoe het verder loopt.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

paar jaar terug hetzelfde hier voorgehad en alles keurig en snel door de verzekering van de electriciteitsmaatschappij terugbetaald gekregen....

Havoc

CiteerMijn installatie is voorzien van een zware overspanningsbeveiliging van Merlin Gerin (voor hoog risico gebied). Het probleem is dat deze werkt wanneer er een "normale" overspanning op het net komt.
Hier werd de overspanning veroorzaakt door "zwevende" spanningen. Het is namelijk het nulpunt (neuter) dat blijkbaar verdwenen was (wij hebben een 3 fase aansluiting). Als het nulpunt verdwijnt, kan je tot 400V op de lijnen krijgen (afhankelijk van de belasting op de lijnen). Ik heb lijnspanningen gemeten tussen 60 en 320V.
Daar kan een overspanningsbeveiliging niet veel tegen beginnen.

Je kan daar wel tegen beveiligen, enkel moet je beveiliging ervoor gemaakt zijn. Als je spanning kan meten (altijd tussen 2 punten) kan je tussen die 2 punten beveiligen. Iets complexer wel en dus duurder. De vraag is of het loont als dat 1x in je leven voorkomt en de verzekering netjes betaalt. Mijn ervaring met verzekeringen is niet "optimaal".

Beveiligen tegen blikseminslag is dan weer een ander verhaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Voor de eerste keer in lange tijd een virus binnengekregen; eigenlijk geen virus maar malware. In mijn browser werd een toolbar geïnstalleerd die leek op "Bing" maar steeds omleidde naar één of andere commerciële website".

Havoc

En wat verkopen ze daar? Vlees?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke


just4fun

Citaat van: Koen op 11 mei 2014, 13:38:13 PM
@ Paul,
Mijn installatie is voorzien van een zware overspanningsbeveiliging van Merlin Gerin (voor hoog risico gebied). Het probleem is dat deze werkt wanneer er een "normale" overspanning op het net komt.
Hier werd de overspanning veroorzaakt door "zwevende" spanningen. Het is namelijk het nulpunt (neuter) dat blijkbaar verdwenen was (wij hebben een 3 fase aansluiting). Als het nulpunt verdwijnt, kan je tot 400V op de lijnen krijgen (afhankelijk van de belasting op de lijnen). Ik heb lijnspanningen gemeten tussen 60 en 320V.
Daar kan een overspanningsbeveiliging niet veel tegen beginnen.
Bij mij is de schade beperkt. Bij een aantal buren loopt de schade erg hoog op. Enfin, we zien wel hoe het verder loopt.
Ha ja, die manier ... Vandaar ook m'n proberen tussen haakjes, want niet alles is te voorkomen.
't Sop moet ook nog de kool waard zijn, zoals reeds gezegd.
Paul

dani

ja, duh.... het zal je maar overkomen, pffffff.

3x380V +N is  "leuk" om in huis te hebben als je zware machines hebt staan, en het is natuurlijk ook tof dat je meteen 3x220V hebt voor in huis  (bij mij is dat ook het geval) maar als dan die o zo belangrijke "N" eens gaat zweven kan dat idd flink geld kosten.

Hopelijk valt het nog mee !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.