Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Gerolf

Citaat van: PeterC op 17 april 2014, 18:30:23 PMEn dat kaartje is niet verplicht.  Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van een bestuurder om na te gaan dat zijn voertuig geldig is ingeschreven, verzekerd en gekeurd...

Klopt - dat ze dat kaartje sturen, is een "service" (die blijkbaar wel eens fout loopt).
Het probleem is dat we verwend zijn door die service, en dat we er van uit gaan dat ze ons steeds op tijd "wakker maken"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Michiel op 17 april 2014, 17:28:01 PM
Geen pv (tenzij je bij de politiecontrole niet eens een waarschuwing kreeg, maar meteen een bon), maar na de technische controle betaal je ongeveer €10 euro extra voor het missen van de deadline. That's all.  ;)

Heb geen waarschuwing gekregen, ze hebben vervallen keuringsbewijs ingehouden om bij PV te voegen.

Ben gisteren naar keuring geweest en heb mijn geldig keuringsbewijs laten fotokopiëren in het politiekantoor om bij het eventuele PV te voegen.

Wat zou de minnelijke schikking kunnen zijn voor rijden met een vervallen keuringsbewijs? 
 

dani

binnen 3 tot 6 weken ga jij ons dat kunnen vertellen , Janie.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

In het politiekantoor hadden ze daar beter kunnen op antwoorden dan hier vermoed ik  ???

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 18 april 2014, 14:37:04 PM
In het politiekantoor hadden ze daar beter kunnen op antwoorden dan hier vermoed ik  ???

Wouden of konden het mij niet vertellen
 

Michael

Citaat van: janieburton op 18 april 2014, 18:23:49 PM


Wouden of konden het mij niet vertellen

Wouden, sturen ze je dan het bos in???

Misschien bedoel je wilden ....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

(het mag allebij: wilden of wouden)  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 18 april 2014, 21:07:35 PM
(het mag allebij: wilden of wouden)  ;)
zelfs wouen mag

Groeten Peter ;)

Steam.N

#68
Dat zijn vogels, hé Peter  ;D  Of moet er dan een "wee-tje" bij ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

WOUW is als je naar jouw draadje kijkt Jean en ook een roofvogel


helaas zal Janie misschien met het aanhoren van de mogelijkse fin. consequenties ook eens WOUW zeggen !  :-\

Groeten Peter ;)



Steam.N

Och, die consequenties zouden kunnen meevallen, als hij een naief ongelukkig beteuterd engelengezichtje opzet, zakdoek in de hand ... en belooft dat hij het nooit meer zal doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

eigenlijk verloren geld hé, jammer volgende keer op je kalender noteren kan een uitkomst zijn !v :-\

HYA

Betekent weer enkele hondersten centiemen van mijn deel van de staatsschuld afbetaald. Dank je Janie.  :o

Voor de rest zijn het alleen de brave mensen die boetes betalen ....
Niet mee inzitten nadien schijnt de zon weer ondanks het spijtige geld.

janieburton

#73
 ::)
 

Havoc

Zwijg mij van de keuring. Dit jaar moest mijn wagen voor de eerste keer naar de keuring. Even gewassen (ook de eerste keer) en hop er naartoe.  Met afspraak "want dat is sneller". Nu ja...sneller...heeft toch 1 uur geduurd eer ze die ene wagen erdoor gekregen hebben. Enfin, toen was het aan mij!

Alles in orde behalve de lichten, 1 koplamp stond véél te laag. Die kerel laat mij dat zien en inderdaad, een enorm verschil tussen de 2 kanten. Wil ik wel geloven, in Brussel zitten ze nogal eens tegen je wagen om te parkeren.

Als ik wil buitenrijden gaat het niet. Staat een vrachtwagen voor de uitgang. Staat in panne... :D

Ga naar de garage om licht te laten regelen en de garagist ziet net hetzelfde verschil, regelt alles af en hop, nieuwe afspraak.

"Mijnheer, de lichten zijn niet in orde". Nu staat de goeie lamp te laag en de afgeregelde is ok. Ik merk dus op dat dat toch wel eigenaardig is. Gevolg... ze staan alle 2 te laag. ????

Enfin, vergeten dat ik terug moest en de laatste dag snel,snel terug. Geen tijd om naar de garage te gaan om de lichten te laten afstellen. Resultaat?

"Alles Ok mijnheer".... EUH!!!!!!! En het is dezelfde kerel met hetzelfde toestel die nakijkt!

Zo serieus is het daar. Ze hadden geluk dat ik ook nog een lekke band had en dat het mijn middagpauze was en dus geen tijd had om even "te discussieren".
Met vakantie voor onbepaalde duur.