Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 04 maart 2014, 12:36:11 PM
Citaat van: OlivierV op 04 maart 2014, 09:59:37 AM
Blijkbaar moet ik van mijn tandarts ooit eens een vulling gekregen hebben, ik wist dit dus niet meer tot deze er gisteren uitkwam door een snoepje te eten. Al bij al niet zo erg maar nu zit daar zo'n leegte in mijn mond.

Nochtans,kippebeentjes zijn toch zo hard niet...? ;D

;)
'k Kreeg gisteren een snoep waarvan ik dacht dat er een steen in zat. Blijkbaar was het dus mijn vulling want daar zit nu een gat. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Kom eens langs,ik heb nog een hele hoop Tamya putty liggen  ;D

Havoc

Citeer'k Kreeg gisteren een snoep waarvan ik dacht dat er een steen in zat. Blijkbaar was het dus mijn vulling want daar zit nu een gat.

Chocotoff? Ik eet dat niet meer, elke keer dat ik me er aan waagde kon ik vullingen laten vervangen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 04 maart 2014, 19:12:42 PM
Citeer'k Kreeg gisteren een snoep waarvan ik dacht dat er een steen in zat. Blijkbaar was het dus mijn vulling want daar zit nu een gat.

Chocotoff? Ik eet dat niet meer, elke keer dat ik me er aan waagde kon ik vullingen laten vervangen.
Dat heb ik ook gesoept, maar dat was lang daarvoor, 't was zo'n gewone caramelsnoep of hoe die dingen heten, smaakte wat zoals een Sugus snoepje.

Achja, beter een gat in je tand dan een gat in je broek ofzoiets zeker?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Als ik de prijs van tandarts en broeken vergelijk heb ik veel liever een gat in mijn broek. Die mannen rekenen door...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 04 maart 2014, 19:55:47 PM
Citaat van: Havoc op 04 maart 2014, 19:12:42 PM
Citeer'k Kreeg gisteren een snoep waarvan ik dacht dat er een steen in zat. Blijkbaar was het dus mijn vulling want daar zit nu een gat.

Chocotoff? Ik eet dat niet meer, elke keer dat ik me er aan waagde kon ik vullingen laten vervangen.
Dat heb ik ook gesoept, maar dat was lang daarvoor, 't was zo'n gewone caramelsnoep of hoe die dingen heten, smaakte wat zoals een Sugus snoepje.

Achja, beter een gat in je tand dan een gat in je broek ofzoiets zeker?

Gezien jongens?
Hij heeft zich(bewust of niet) zelf verraden!

Kijk es naar het fotoke.... 8) ;D ;D

;)


conducteur

mijn dedju toch momentje(s) nu? Dit weigert dienst te doen, de GIP ging zo goed vooruit de laatste dagen/weken en nu al weer even wat minder... De if-statement levert altijd false op, waarom????


procedure verplaatsen (word in out positie, word in out eindpositie) is
         ; var word verplaatsing                   ;lokale variabelen?
          var word stappen                       ;

          if positie>eindpositie then
            stappen=positie-eindpositie
             direction=off
          else
              direction=on
              stappen=eindpositie-positie
          end if

          for stappen loop
              step=!step
              delay_10us(25)
          end loop

  eindpositie=positie

end procedure

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: conducteur op 05 maart 2014, 10:36:20 AM
...De if-statement levert altijd false op, waarom????

Zie mijn antwoord in je GIP draadje


Groetjes, Peter


dani

Gisteren rond 8u kwam TMVW  (de watermaatschappij) hier  de aansluiting op het waternet vernieuwen.    In de hele straat worden de oude loden aansluitpijpen vervangen door nieuwe , moderne materialen.   Milieubewust, veilig, onverwoestbaar en  gezonder, althans dat beweren ze.
Heel de dag putten gegraven, gezocht naar de aansluiting, plan bekeken, en niks gevonden.    Dus moesten ze vandaag terug komen.   En NU PAS  zijn ze aan het boren met de nieuwe leiding.  Het trottoir ligt over heel de breedte van mijn oprit/voortuin open.   Er is een diepe grote put vlak voor mijn deur, en nog eens 2 of 3 in mijn oprit gemaakt.  En het aller-ergste van al :    Ze hebben nu geboord en zitten er NAAST !!!!

In de hall is een "putje " voorzien waar de watermeter zit en alle aansluitingen van de leidingen.   Daar gingen ze naar mikken v an aan de voorgevel.   Over een lengt van 3 meter is 't flink mis gelopen, want ze zitten schuin  ONDER en NAAST  de put met hun diamantboor !


Dedjuuu toch.... een extra dag verlof kwijt !   gelukkig kan ik van thuis werken .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

@Dani:
gezonder wel; naar het schijnt is de Romeinse beschaving ten onder gegaan door loodvergiftiging (van hun loden waterleiding).
De rest zullen we nog zien; hangt er van af hoe hard en lang het vriest, hoeveel zware camions op het voetpad parkeren, en wie er nog puttekes komt boren.

dani

hoeveel gezonder zou het zijn, denk je, als ze die nieuwe leiding dan halfweg de oprit opnieuw aankoppelen op de oude loden pijp, omdat ze het begin daarvan niet kunnen vinden ?

En als je hen daar dan attent op maakt, dan antwoordt één van die allochtonen (er is geen enkele Belg bij de ploeg) je simpelweg :   "spijt ons meneer maar wij vinden ni de kraan.  Ander ploeg moete da kome doen, gaan volge week  nieuw put graven."

Allee, soit, hij deed toch al zijn best om vlaams te spreken.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Allez, ik dacht dat die maatschappijen alles in hun GPS hadden zitten; tot op de tien cm nauwkeurig schijnt het?

dani

verkeerd gedacht, Hugooke, jongen.....    alhoewel, deze hadden zelfs geen  kaart mee... laat staan een GPS.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 06 maart 2014, 14:26:16 PM
verkeerd gedacht, Hugooke, jongen.....    alhoewel, deze hadden zelfs geen  kaart mee... laat staan een GPS.
Heb juist ook zoiets meegemaakt, maar dan met die andere puttekesmakers, die van de gas. Die hadden van de eerste keer prijs; het was dan ook maar een dikke twee meter.
Heb nu wel zo'n lelijk geel plaatje tegen mijne gevel.
Ik vroeg me ook af waarom dat nu juist in de winter moest (allez, het is gelukkig wel gene winter, maar in februari kan dat normaal wel).

dani

hoera, hoera, ik heb water.... joepie.   Maar wat een constructie hebben ze hier gemaakt , niet te doen.    Der kunnen 10 treinen onder.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.