Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

PaulC

Citaat van: rgp op 04 mei 2022, 11:15:00 AM
Paul,

Vandat "horen zeggen" was niet aan jou gericht !

Wat je schrijft is volledig juist (kosten, inburgering, ....)

Je zegt dat je resident bent en uitgeschreven bent in België, dan ben je daar gedomicilieerd.

Als je inkomsten op een Spaanse rekening toekomen, betaal je binnen de EU enkel in het land van domicilie nog belastingen (voor u als iedere Spanjaard).  En omdat je in de EU woont, als expat, zul je toch éénmaal per jaar een document naar de Zuidertoren moeten sturen als teken van leven voor je pensioen, of niet.

Roland

Roland,
Dat het "van horen zeggen" niet aan mij gericht was had ik wel begrepen Roland.
Ik ben resident en gedomicilieerd in Spanje (is mijn enige woonplaats). Je betaalt binnen de EU je inkomstenbelasting in het land van domicilie, behalve als je zoals ik een gepensioneerd ambtenaar bent. Dan worden nog steeds belastingen ingehouden van je pensioen, dit wordt dan wel onderling geregeld tussen België en Spanje zodat ik hier geen belastingen hoef bij te betalen. Of dit ook geld voor gepensioneerd NMBS personeel weet ik niet want die hebben nog een ander statuut. Dus ik ontvang nog jaarlijks de gekende "bruine enveloppe".
Inderdaad éénmaal per jaar moet ik een, door de gemeente ondertekend, document (Levensbewijs) naar de Zuidertoren sturen.

Paul

Rangeerduivel

In mijn geval betaal ik in Belgie niets bij, integendeel verleden jaar 240 euro terug gekregen.
Een bruine enveloppe krijg ik al niet meer sedert ik met pensioen ben,
Ik heb geen ander inkomen dan mijn pensioen en waarschijnlijk wordt daar het verschuldigde belastinggeld automatisch afgehouden.
Ik was wel op mijn laatse-te werk ingeschreven als gewoon arbeider (in privé)
En tot nu toe wordt dat pensioen nog steeds op een Belgische (KBC) rekening gestort.
Mogelijk is er ook wel een overeenkomst op dat vlak tussen IT en B.
Ik ben wel sedert 23 september 2021 uitgeschreven als inwoner van Diepenbeek waar ik laatst gewoond heb.
Iemand die ook in Italie woont heeft mij verteld dat wij in Italie geen belastingen betalen omdat wij hier ook geen inkomen hebben. Of dat laatste klopt zal de toekomst uitwijzen wanneer wij hier een vol jaar wonen.
Dat alles samen met de lagere levenskost in 't algemeen hier maakt het een win/win situatie.

Dus Roland, niet twijfelen zou ik zeggen...! ;D

;)

adrievans

Ja iedereen weg uit belgie,kunnen we daar de hulpbehoevende uit andere verweg landen kwijt ;D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

Nederlanders zitten hier toch al  ;)

Metpetergaathetbeter

Rudy ik stuurde je een mailtje met betrekking tot hierboven ;)

Rangeerduivel

Citaat van: adrievans op 04 mei 2022, 17:17:25 PM
Ja iedereen weg uit belgie,kunnen we daar de hulpbehoevende uit andere verweg landen kwijt ;D

Klopt Adrie, en voor hen is het interessant, in Belgie moeten ze geen slag doen voor hun geld...
En de Nederlanders die ook geen belastingen willen betalen mogen naar Brasschaat, daar staan nog enkele sjieke villa's te koop!

@ Peterbeter
Geantwoord ook...

;)

PaulC

Rudy heb je een mailtje verstuurd.

Rangeerduivel

Citaat van: PaulC op 04 mei 2022, 21:06:27 PM
Rudy heb je een mailtje verstuurd.

En beantwoord...

;)

adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alberke

Het boekje uit Canada is aangekomen (kostprijs 5€ )
Meneer post rekent 15 € behandelingskosten waarop nog eens vier euro BTW!
Wat voor een dieverij is dat zeg!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

In mijn laatste bestelling van ledjes bleken er 20 te weinig e zitten in het zakje
Toen ik aan het monteren was (ik heb juist 100 gaten)kwam ik er dus te kort
Ik bij aliexpress een klacht ingediend en de voorkeur gegeven van kijk ik bestel er terug 100 en steek die 20 mee in het zakje en klaar
Of 2 euro terug wat 20 % was van de aan koop daar er 20% te weinig in zat

Ik heb dus 2 euro terug gekregen maar kan nu bij ali in die winkel niets meer bestellen
en laat hun nu de enige zijn die deze leds hebben
Maar iemand van bij de HTC heeft ze nu voor me bij besteld en hopelijk blijven ze niet als die laatste 2 maanden onder weg

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Raf waarom kan je in die winkels niet meer bestellen, krijg je dan meteen toegang geweigerd als je aankaart wat er fout gaat?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

Ik had een redelijk negatieve uiting gegeven mijn ongenoegen laat het ons zo zeggen .
Daarna nog klacht bij aliexpress zelf ingediend.
Dus 2 euro terug gekregen maar nu blijk ik op naam gesperd te zijn geworden .
Als ik op een andere naam inlog dan geraak ik wel binnen .
Dus ja ook chinezen kunnen lange tenen hebben.
Maar ja ze zijn besteld en nu afwachten maar
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Citaat van: raf op 06 mei 2022, 10:37:17 AM

Dus ja ook chinezen kunnen lange tenen hebben.

Gr raf


Gezien de lengte van de gemiddelde chinees zal dat ook wel meevallen 8)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dani

Je mag de dag van vandaag je mening niet meer luidop zeggen of tikken, want anders worde je geblokkeerd of  bedreigd.

WOKE...  enkel nog POSITIEF nieuws.
Dus je had hen moeten proficiat wensen met het feit dat ze je bestellinge verneukt hadden maar toch 2€ terug betaalden voor een fout die ze sowieso niet hadden mogen maken...
Positive comments....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.