Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 16:37:06 PM
Of voor mijn gasrekening! Eén postzegel is 2 seconden verwarming! 

Ook hierin zijt ge niet alleen Hugo,
Ik heb van in september tot nu 68 euro (vooraf)betaald voor gas,
In april krijgt men hier zijn jaarlijkse afrekening, ik ook dus, nog 347 euro bij te betalen aub
En zeggen dat het hier een relatief zachte winter was!
Ik moet er wel bij vermelden dat het water ook wordt verwarmd met gas en het kookfornuis is ook gas.
Enkel de verlichting, frigo, diepvries koffieset én de treinbaan zijn electrisch...

;)

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 17:04:57 PMEnkel de verlichting, frigo, diepvries koffieset én de treinbaan zijn electrisch...

En die pc is er eentje op kolen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 01 mei 2022, 17:11:30 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 17:04:57 PMEnkel de verlichting, frigo, diepvries koffieset én de treinbaan zijn electrisch...

En die pc is er eentje op kolen?

Nee, brandhout.... ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

U kennende zware stookolie ! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2022, 18:31:25 PM
U kennende zware stookolie ! ;D

Ja, rechtstreeks "van 't vat", opgestuurd door mijn 'vrienden' van over de middellandse zee zeker... ::)

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 17:04:57 PM
Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 16:37:06 PM
Of voor mijn gasrekening! Eén postzegel is 2 seconden verwarming! 

Ook hierin zijt ge niet alleen Hugo,
Ik heb van in september tot nu 68 euro (vooraf)betaald voor gas,
In april krijgt men hier zijn jaarlijkse afrekening, ik ook dus, nog 347 euro bij te betalen aub
En zeggen dat het hier een relatief zachte winter was!
Ik moet er wel bij vermelden dat het water ook wordt verwarmd met gas en het kookfornuis is ook gas.
Enkel de verlichting, frigo, diepvries koffieset én de treinbaan zijn electrisch...

;)
Dat is vergeleken met hier de spreekwoordelijke scheet in een fleske! Ik had de chance dat mijn flexibel contract in december werd omgezet in een vast, aan de prijzen van september! Mensen die nu een flexibel hebben betalen duizenden euro. In juni loopt mijn huidig contract af en word het ook flexibel, ik zal dan maar brood eten in het donker, met koude melk, en gaan computeren in de bib! En mij wassen gelijk de katten.
Rot Poetin!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2022, 16:48:12 PM
of voor levenskwaliteit, wellicht of zeker dat men hier en in je vriendenkring dat belangrijker vinden dat zou hen/ons nog veel meer HAPPY maken ....
Ik kan die zegels beter gebruiken, anders liggen ze hier toch maar... :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 19:02:55 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 17:04:57 PM
Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 16:37:06 PM
Of voor mijn gasrekening! Eén postzegel is 2 seconden verwarming! 

Ook hierin zijt ge niet alleen Hugo,
Ik heb van in september tot nu 68 euro (vooraf)betaald voor gas,
In april krijgt men hier zijn jaarlijkse afrekening, ik ook dus, nog 347 euro bij te betalen aub
En zeggen dat het hier een relatief zachte winter was!
Ik moet er wel bij vermelden dat het water ook wordt verwarmd met gas en het kookfornuis is ook gas.
Enkel de verlichting, frigo, diepvries koffieset én de treinbaan zijn electrisch...

;)
Dat is vergeleken met hier de spreekwoordelijke scheet in een fleske! Ik had de chance dat mijn flexibel contract in december werd omgezet in een vast, aan de prijzen van september! Mensen die nu een flexibel hebben betalen duizenden euro. In juni loopt mijn huidig contract af en word het ook flexibel, ik zal dan maar brood eten in het donker, met koude melk, en gaan computeren in de bib! En mij wassen gelijk de katten.
Rot Poetin!

Tja, ik kan er van meespreken Hugo. Wij verwarmen met stookolie en hebben 5 jaar geleden ZONDER subsidies 42 zonnepanelen geïnstalleerd. En weet je wat wij hebben mogen betalen voor 6 maanden elektriciteit? Zomaar even 2600€!!!! Dit omdat wij al van het begin een digitale meter hebben. Een echt schandaal.
Van onze investering hebben wij slechts een jaar kunnen genieten. Het tweede jaar dat ze geïnstalleerd waren, kwamen ze af met een prosumenten tax van 1200€/jaar en begin dit jaar, namen zo ons alles af. Ik ben aan het overwegen om de panelen los te koppelen en een gedeelte van de elektrische installatie off-grid te plaatsen. Ik zoek alleen nog een geschikt medium om energie op te slagen. Sowieso geen batterijen die zo aangeprezen worden. Tussen haakjes, voor diegene die batterijen wil plaatsen, lees zeker de kleine lettertjes als je subsidies aanvraagt! Er zou een zin in staan waarbij je de maatschappij het recht geeft om uw opgeslagen energie te gebruiken wanneer zij een tekort hebben op een bepaalde plaats. Ik heb dit te horen gekregen van een persoon die deze batterijen professioneel installeert. Zo zie je maar, je moet voor alles op je hoede zijn. De maatschappijen misbruiken de goedheid van de mensen om op kap van de goedgelovige particulier zich te verrijken  :-[.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 19:02:55 PM
Dat is vergeleken met hier de spreekwoordelijke scheet in een fleske!

Het is niet de hoofdreden, maar het helpt toch allemaal samen een beetje het heimwee naar dat toch zo goede Belgie te verzachten hoor!
Het leven in zijn totaliteit kost hier maar 2/3 van dat in Belgie, en daar valt ook het vastgoed onder.
Een ander feit:
Ik heb hier een Italiaanse vriend, een in Belgie geboren Italiaan, die in Belgie ook zijn ganse carriere gewerkt heeft als ingenieur.
Hij heeft (had) iets meer dan 1600 euro pensioen per maand, heeft verleden week gebeld naar de Zuidertoren met het bericht dat hij nu definitief in Italie woont, en dat maakt dat hij vanaf dat moment 460/maand méér op zijn rekening krijgt omdat er in Belgie geen belastingen meer worden betaald.
Daar bovenop komt nog het feit dat hij, en ook ik dus, in Italie geen belastingen betalen omdat wij hier geen inkomen hebben!
Maakt dat ik eerstdaags ook es ga bellen... 8)
Dus voor diegenen die een "maar" in het verschiet hebben, betalen jullie maar lekker verder voor die 58 Belgische ministers!

MVG
den "Elon" uit Italie... ;D

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 20:16:04 PM
Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 19:02:55 PM
Dat is vergeleken met hier de spreekwoordelijke scheet in een fleske!

Het is niet de hoofdreden, maar het helpt toch allemaal samen een beetje het heimwee naar dat toch zo goede Belgie te verzachten hoor!
Het leven in zijn totaliteit kost hier maar 2/3 van dat in Belgie, en daar valt ook het vastgoed onder.
Een ander feit:
Ik heb hier een Italiaanse vriend, een in Belgie geboren Italiaan, die in Belgie ook zijn ganse carriere gewerkt heeft als ingenieur.
Hij heeft (had) iets meer dan 1600 euro pensioen per maand, heeft verleden week gebeld naar de Zuidertoren met het bericht dat hij nu definitief in Italie woont, en dat maakt dat hij vanaf dat moment 460/maand méér op zijn rekening krijgt omdat er in Belgie geen belastingen meer worden betaald.
Daar bovenop komt nog het feit dat hij, en ook ik dus, in Italie geen belastingen betalen omdat wij hier geen inkomen hebben!
Maakt dat ik eerstdaags ook es ga bellen... 8)
Dus voor diegenen die een "maar" in het verschiet hebben, betalen jullie maar lekker verder voor die 58 Belgische ministers!

MVG
den "Elon" uit Italie... ;D

;)
Staat daar nog iets te huur? ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 20:16:04 PM
Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 19:02:55 PM
Dat is vergeleken met hier de spreekwoordelijke scheet in een fleske!

Het is niet de hoofdreden, maar het helpt toch allemaal samen een beetje het heimwee naar dat toch zo goede Belgie te verzachten hoor!
Het leven in zijn totaliteit kost hier maar 2/3 van dat in Belgie, en daar valt ook het vastgoed onder.
Een ander feit:
Ik heb hier een Italiaanse vriend, een in Belgie geboren Italiaan, die in Belgie ook zijn ganse carriere gewerkt heeft als ingenieur.
Hij heeft (had) iets meer dan 1600 euro pensioen per maand, heeft verleden week gebeld naar de Zuidertoren met het bericht dat hij nu definitief in Italie woont, en dat maakt dat hij vanaf dat moment 460/maand méér op zijn rekening krijgt omdat er in Belgie geen belastingen meer worden betaald.
Daar bovenop komt nog het feit dat hij, en ook ik dus, in Italie geen belastingen betalen omdat wij hier geen inkomen hebben!
Maakt dat ik eerstdaags ook es ga bellen... 8)
Dus voor diegenen die een "maar" in het verschiet hebben, betalen jullie maar lekker verder voor die 58 Belgische ministers!

MVG
den "Elon" uit Italie... ;D

;)
Ook een beetje de reden dat het goed zou zijn om naar Canada te emigreren. Energie kost niks, ze hebben een betere ziekenzorg dan wij, het leven is er goedkoper...MAARRRR: de huizenmarkt is er totaal ontwricht, als je een minimum loon hebt kun je  in de grote steden geen woning meer huren, laat staan kopen. Er zijn mensen die van hun werk naar hun kartonnen doos gaan om te slapen, of in het beste geval hun auto. Ik heb in Vancouver hele straten gezien met kartonnen "huizen".
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

tja elders is het gras altijd groener ;)

Rangeerduivel

#4662
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2022, 20:52:19 PM
tja elders is het gras altijd groener ;)

Daar heb je die "maar" die ik in mijn vorige post bedoeld al...
Oordeel niet over iets dat je niet kent Peter,
Ja dus, laat de Belgische staat het sappige groene gras eten en eten jullie maar de verdorde stengels, tenminste als je dat graag wil.
Er is hier ook een Carrefour en een LIDL hoor, maar wel een pak goedkoper!

Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 20:36:45 PM

Ook een beetje de reden dat het goed zou zijn om naar Canada te emigreren. Energie kost niks, ze hebben een betere ziekenzorg dan wij, het leven is er goedkoper...MAARRRR: de huizenmarkt is er totaal ontwricht, als je een minimum loon hebt kun je  in de grote steden geen woning meer huren, laat staan kopen. Er zijn mensen die van hun werk naar hun kartonnen doos gaan om te slapen, of in het beste geval hun auto. Ik heb in Vancouver hele straten gezien met kartonnen "huizen".

Dat klopt Hugo,
De zus van mijn partner woont in Canada, en het schijnt, (vat dit aub niet persoonlijk op) dat men zich financieel moet kunnen bewijzen qua inkomen en bezittingen vooraleer men zich ginder kan vestigen.
Een beetje in 'Monaco-style' alhoewel de bedragen in Monaco iets hoger zijn... ;D
Maar in feite is dit overal zo, toen wij hier in Italie ons domicilie gingen veranderen/aanvragen op het gemeentehuis, hebben wij ook een bewijs van inkomen moeten neerleggen, maar het vereiste bedrag bedroeg, verschiet niet, minstens 500euro per maand. ons pensioen volstond dus wel...

;)


Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 21:31:36 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2022, 20:52:19 PM
tja elders is het gras altijd groener ;)

Oordeel niet over iets dat je niet kent Peter,
Ja dus, laat de Belgische staat het sappige groene gras eten en eten jullie maar de verdorde stengels, tenminste als je dat graag wil.
Er is hier ook een Carrefour en een LIDL hoor, maar wel een pak goedkoper!

Citaat van: Alberke op 01 mei 2022, 20:36:45 PM

Ook een beetje de reden dat het goed zou zijn om naar Canada te emigreren. Energie kost niks, ze hebben een betere ziekenzorg dan wij, het leven is er goedkoper...MAARRRR: de huizenmarkt is er totaal ontwricht, als je een minimum loon hebt kun je  in de grote steden geen woning meer huren, laat staan kopen. Er zijn mensen die van hun werk naar hun kartonnen doos gaan om te slapen, of in het beste geval hun auto. Ik heb in Vancouver hele straten gezien met kartonnen "huizen".

Dat klopt Hugo,
De zus van mijn partner woont in Canada, en het schijnt, (vat dit aub niet persoonlijk op) dat men zich financieel moet kunnen bewijzen qua inkomen en bezittingen vooraleer men zich ginder kan vestigen.
Een beetje in 'Monaco-style' alhoewel de bedragen in Monaco iets hoger zijn... ;D
Maar in feite is dit overal zo, toen wij hier in Italie ons domicilie gingen veranderen/aanvragen op het gemeentehuis, hebben wij ook een bewijs van inkomen moeten neerleggen, maar het vereiste bedrag bedroeg, verschiet niet, minstens 500euro per maand. ons pensioen volstond dus wel...

;)
Italië is Europa hé
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 01 mei 2022, 21:31:36 PM
Oordeel niet over iets dat je niet kent Peter,
Ja dus, laat de Belgische staat het sappige groene gras eten en eten jullie maar de verdorde stengels, tenminste als je dat graag wil.
Er is hier ook een Carrefour en een LIDL hoor, maar wel een pak goedkoper!

Ik zie er toch nog altijd veel terugkomen van die "groenere weiden" eenmaal het wat minder begint te gaan. Zolang je zelf je plan kan trekken is het daar allemaal "beter". Maar de dag dat het minder gaat...
Met vakantie voor onbepaalde duur.