Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2021, 09:41:57 AM
depressief worden dan vallen je kilo's en je broek zo van je lijf af.......helaas zijn ze ondertss alweer bij  !
Man toch, dat is al zeker 5 jaar dat mijn huisdokter zit te zagen dat ik depressief ben en aan de pillen zou moeten. Ze heeft zelfs al voorgesteld me te laten opnemen. Ik zou zo mager al een pannelat moeten zijn dan! Enig probleem is dat als ik teveel stress heb ik begin te snoepen.

Enige dat zou helpen is een dieet van spruiten, mosselen en oesters. Al de rest lust ik :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

bedankt voor de steunen de woorden

maar als ik me neer leg ben ik vertrokken .ik knuffel een van de honden nog eventjes voor een 2 minuten (die eist dat gewoon op)en dan ben ik van de kaart.
00,00 uur ga ik slapen en ik sta op als ik wakker word .soms om 6 uur soms 8,30 het verschilt van dag tot dag .
ik moet niet opstaan maar ik kan ook niet blijven liggen wakker is dus opstaan
ik moet door de nacht ook niet naar het wc ik slaap gewoon door tot ik wakker word

eten doe ik steeds verse groenten en ja ik zou wat meer fruit moeten eten .
nu s'morgens een appel en dan s'middags nog eentje of wat kip
en om 5 uur avond eten .nu een aardappel en bloemkool bv .of bonen of spinazie .
dan 1 stuk kip ,of vis of een steakje
dit alles gebakken in olijfolie wij gebruiken bijna nooit boter
geen snoep en geen frisdrank of pintje .
cholestorol is heel goed maar ik moet toch bloedverdunners nemen en cholestorol pillen (eindelijk gevonden waar ik geen last van heb )
maar dit moet ik nemen na mijn hart infarct en de 5 tia's in mijn hersens

dus we zien wel en madam moet maar potjes voorzien voor den overschot en hopelijk leert ze minder te werken om eten klaar te maken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#4412
die pillen doen wat met je, maar een goedpsycholoog doet wonderen.
Maar je moet zelf beslissingen nemen/ je herpakken hoewel ik van de dokter thuis mocht blijven terug aan het werk gegaan.De beste remedie om veel zaken weer in orde te krijgen enkel degene waar jezelf niet kunt beînvloeden daar moet je blijven hopen
Ik stond ook huiverig t.o.v medicatie die eerste daar kon ik bijna van vliegen hoewel het opstijgen niet goed ging ....voorzichtigheidshalve toch andere beginnen nemen wellicht een vergif......maar het kan mits je er zelf genoeg voor openstaat kleine wonderen verrichten....
Trouwens de boodschap deze medicatie heeft veel meer bijwerkingen als mijn 2 covid19 spuiten samen. Eens je je bijsluiter leest wordt je veel slimmer voor zaken in de toekomst ....




Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2021, 10:05:57 AM
die pillen doen wat met je, maar een goedpsycholoog doet wonderen.
Nooit zo hard er een einde aan willen maken dan toen ik die anti-depressiva nam. En die psychiater vond dat "normaal" en lachte er mee. Ben toen er zelf mee gestopt en dat was een hel. Heeft 4 maand geduurd voor die afkickverschijnselen weg waren. En ik had maar een kleine dosis genomen gedurende 2 maand. Die rotzooi mogen ze houden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

slechte dokter.... wellicht dat die zelf problemen had?

Of als je zelf te vroeg hebt gestopt bent niet slim ......langzaam afbouwen of je doet lelijk zoals je waarschijnlijk ondervonden hebt. Heb het ook gehad in het weekend gestopt om andere te nemen....je zou er een film kunnen over maken ......

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Johnnytrein op 24 augustus 2021, 09:50:18 AM
Neen veel pinten heffen = de dorstige Peter of Johnny laven dit is ook belangrijk werk  om niet uit te drogen met dit uitermate warme weer. :)
ik drink nauwelijks of geen alcohol  gelukkig maar  ;D ;)

rgp

Raf,

Wat je doet voor je gezondheid is zeker goed.  Gezond eten en drinken.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 24 augustus 2021, 09:53:21 AM
Enige dat zou helpen is een dieet van spruiten, mosselen en oesters. Al de rest lust ik :D

Al eens aan gedacht je (vrouwelijke) dokter bij je te laten slapen? is al één stap richting mosseldieet!  ;D

;)

vanmiegroet

Citaat van: doomslu op 24 augustus 2021, 08:08:34 AM
Citaat van: vanmiegroet op 23 augustus 2021, 23:24:55 PM
Afgelopen vrijdag mijn bachelorproef mogen verdedigen.
De laatste woorden van de docenten vooraleer ik mocht vertrekken "we zullen toch eventjes goed moeten discussiëren of je slaagt of niet"

Oh boy....  :-\
Niet voorbarig "dedju" zeggen, Ruben.
I wish I wish, ik maak me wel oprecht zorgen. Het zou leuk zijn om een diploma te hebben maar ik ben er nog onzeker over
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 24 augustus 2021, 21:45:49 PM
Citaat van: Havoc op 24 augustus 2021, 09:53:21 AM
Enige dat zou helpen is een dieet van spruiten, mosselen en oesters. Al de rest lust ik :D

Al eens aan gedacht je (vrouwelijke) dokter bij je te laten slapen? is al één stap richting mosseldieet!  ;D

;)

Niet mijn type... om te beginnen 1 kop groter dan ik! Trouwens gelijk ik snurk... :D Soms kan het voordelen hebben!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

aleen ook goed nieuws
bloeduitslag is binnen en alle waarden zijn ok buiten vitamine D te kort
maar ja met deze kwakkel zomer waar we de zon nog maar een paar dagen gezien hebben is dat niet te verwonderen
dus straks naar de apotheek buisje vitaminen gaan halen
en als ik dan vroeg wat doet dat met je lichaam dan kreeg ik als antwoord
ja je word er slaperig en moe van

en laat dat nu juist de klachten zijn waarvoor ik naar hem toe ging
maar we zullen de rest van slaap kliniek en MRI scanner ook maar ondergaan om alles uit te sluiten zekers

gr raf en straks met de fiets naar de apotheek alle beetjes helpen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 25 augustus 2021, 06:48:59 AM
bloeduitslag is binnen en alle waarden zijn ok buiten vitamine D te kort
maar ja met deze kwakkel zomer waar we de zon nog maar een paar dagen gezien hebben is dat niet te verwonderen
dus straks naar de apotheek buisje vitaminen gaan halen
en als ik dan vroeg wat doet dat met je lichaam dan kreeg ik als antwoord
ja je word er slaperig en moe van
Heb dat ook gehad en pillen voor genomen (2000IU 2x per dag).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Als nier dialyse patiënt heb ik ook vitamine D te kort,en krijg ik daar elke 8 weken een prik voor .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 25 augustus 2021, 06:48:59 AM
dus straks naar de apotheek buisje vitaminen gaan halen

Kom maar ineens met uw véloke tot hier, ik heb hier nog een paar ampulekes D-kuur liggen, smerig, slechtsmakend spul, zelfs niet te doen met melk en suiker!

BWAH...!!!  :'(
;)

Johnnytrein

Vraag je dokter dan om over te schakelen op een inspuiting niks vieze smaak. Gewoon een prik en klaar.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about