Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

just4fun


Peter

Dat niet alles kan meevallen in het leven.......vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen en mijn nieren staan momenteel op.....15.
Niet denderend, nog een beet lager en ik moet thuisdialyse doen. :o :o :o
Gelukkig mogen we eerst ons geplande vakantie in Middelkerke nemen van 1 tot 15 juni
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Peter dan zijn wij binnen kort een soort van collega's uw thuis en ik reeds 3 jaar 3 x per week naar St.Augustinus te Wilrijk voor nier dialyse.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bollen neus

Deze morgen ons kat gevonden, bekken gebroken en achterpootjes verlamd. Hebben haar dan laten inslapen bij dierenarts van wacht, ze heeft een mooi leven gehad. Spijtig maar dit gebeurd elke dag wel denken we. Als vondelingske heeft ze het hier de hemel op aarde gehad.
Tja en een naam zoals "Toeloeze" meestal zei ik er "moschemocheé" tegen en dan kwam ze nog gemakkelijker binnen.Raar beestje maar da moe wel als ge hier verblijft.
Enfin, ze kan rusten nu.
Den Eric

raf

oesje eric maar ja met katten die buiten rond lopen gebeurt dit spijtige genoeg nogal eens
zo zijn wij er 45 jaar geleden ook eentje verloren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de ju toch

gisteren had ik een probleem wat ik wilde oplossen en dat liep verkeerd
ik had pla en plexy glas aan elkaar gelijmt maar dit kwam steeds terug los
op de plexy kwamen trek krachten om zo de O ring af te dichten
maar pla en plexy lijken geen goede vriendjes wat lijmen aan gaat (verschillende geprobeerd)
dus gisteren twee gaatjes geboord verdiept zodat de boutjes niet uit steken
dan m2 draad in getapt en het eersye boutje ging perfect
maar bij nummer twee brak de plexy
dus heel het duikbootje terug gesloopt en nu  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
ik ga proberen een ring te frezen die in de pla past en waar ik de draad stangen kan in draaien .
zo heb ik een groter lijm opper vlak en hoop ik dat het niet meer gebeurt .

gr raf ik ga tekenen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Aaaaaah... vandaag geprobeerd om ballast aan te brengen op C-sporen van mijn baantje. Ik had een testje gedaan op een stukje spoor, viel heel goed mee. Maar op mijn baan trekt het helemaal op niets. Ik zo zwaar ontgoocheld... ik wil het er ook niet helemaal afhalen, maar het is gewoon niet goed! Een geluk dat de leden van de club mij aangeraden hebben om mijn wissels regelmatig te herleggen of die konden de vuilbak in. Die steentjes kruipen overal tussen en in.

Mogelijke oplossing, ik laat de zijkanten zo en spuit de bedding in min of meer dezelfde kleur en schilder de bilzen 1 per 1.... ik weet het nu ff niet goed meer.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Citaat van: svvander op 04 augustus 2021, 21:08:50 PM
Aaaaaah... vandaag geprobeerd om ballast aan te brengen op C-sporen van mijn baantje. Ik had een testje gedaan op een stukje spoor, viel heel goed mee. Maar op mijn baan trekt het helemaal op niets. Ik zo zwaar ontgoocheld... ik wil het er ook niet helemaal afhalen, maar het is gewoon niet goed! Een geluk dat de leden van de club mij aangeraden hebben om mijn wissels regelmatig te herleggen of die konden de vuilbak in. Die steentjes kruipen overal tussen en in.

Mogelijke oplossing, ik laat de zijkanten zo en spuit de bedding in min of meer dezelfde kleur en schilder de bilzen 1 per 1.... ik weet het nu ff niet goed meer.

Dit filmpje heb ik destijds toepast met C-rails ;)

https://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws&t=2s
Mvg Karl

svvander

Ik heb de fout gemaakt om het ook op de sporen te proberen en het niet te verhogen. Dus alles er terug af en dan met pluimkarton verhogen en enkel de zijkanten doen zeker? Alleen is mijn kleur veel lichter (bijna wit), dus ik ga mijn sporen ook een beetje moeten spuiten.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ramdani

op de sporen en zonder verhoging  :D;

c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

mardig23

Citaat van: svvander op 07 augustus 2021, 15:32:50 PM
Ik heb de fout gemaakt om het ook op de sporen te proberen en het niet te verhogen. Dus alles er terug af en dan met pluimkarton verhogen en enkel de zijkanten doen zeker? Alleen is mijn kleur veel lichter (bijna wit), dus ik ga mijn sporen ook een beetje moeten spuiten.

Goh, fout is het niet, het kan wel, maar het maakt het een stuk moeilijker denk ik.
Michel laat in elk geval zien dat het kan ;)

Ik zou het wel een beetje verhogen, het bespaart een shitload ballast uit op een grote baan...

Wat is er juist bijna wit Sven?
Mvg Karl

svvander

De kleur van mijn ballast (ik wou voor een vele lichtere kleur gaan). Ik ben vandaag pluimkarton gaan halen op het op te hogen (3mm, niet heel veel). Ach ja, domme beginnersfouten. Alleen die rommel er nu eerst afkrijgen. Ik wordt er moedeloos van. Maar we blijven gaan. Ik hoop morgen nog een uurtje te kunnen voortwerken en dan wordt de uitdaging om het pluimkarton er mooi rond te krijgen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

ballast is nooit licht van kleur of hij moet juist gestort geweest zijn. Met lijm en alles dat je toevoegd durft dat al eens wat donkerder te worden. Licht beginnen donkerder kun je het nog altijd krijgen met wat verf in het water te doen

svvander

Het internet staat vol met leugens...  ;D



Gelukkig heb ik een voorbeeld gevonden waar ik iets mee kan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

zoals ik zei nog niet lang gestort