Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 01 december 2020, 17:17:21 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 16:20:30 PM
Citaat van: Decapod op 01 december 2020, 16:11:34 PM
- als je de grote Duitse zaken in rekening neemt: altijd correct - allez, dat is toch mijn ervaring.


DHL werkt samen met Bpost, Deutsche Post niet!
;)

Bpost levert wel van Deutsche Post, alé hier in thol van Pluto Kemzeke genaamd, mor tja wie bennekik hé?
Den Eric.

Gij zijt Eric...dacht ik tenminste!
Het gaat hem hier wel over een al dan niet zijnde afhaalpunt hé Eric,
Als Deutsche post verstuurt kan je niet op een afhaalpunt gaan afhalen...

Aandachtig lezen is de boodschap! :)

;)

bollen neus

Tja ge mokt het u ook altijd zelf moeilijk mor tja das dan zoals ge het graag hebt , zo kunt ge hier nog wat zagen hé. 8)
Den Eric

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 01 december 2020, 17:33:56 PM
Tja ge mokt het u ook altijd zelf moeilijk mor tja das dan zoals ge het graag hebt , zo kunt ge hier nog wat zagen hé. 8)
Den Eric

Wat is daar moeilijk aan?
De onderliggende reden is gewoon dat ik geen hele dag kan/moet thuisblijven om op die koerier of postbode te wachten.
En als je het zagen vindt moet je het, ofwel niet lezen ofwel (en zeker) niet reageren... ::)
Wat Jij zagen noemt, vat ik op als 'het melden om anderen het leven wat aangenamer te maken door problemen te vermijden.'
Bewijs dat het nut heeft is het feit dat ook jij niet wist waar het verschil hem zit.
En daar dient zo'n forum toch voor dacht ik...
Den Rudy!

;)


dani

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 17:53:18 PM
melden om anderen het leven wat aangenamer te maken door problemen te vermijden.

"melden " , is dat niet  gewoon iets  neerschrijven ter info.
voor al het vervolg ervan hebben we hier een schoon woord  en het rijmt op "trammen"

:) :) :) :) :) :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Even een heel stille avond hier in huis.
Vanavond is "bompa trein" in stilte heen gegaan.
Hij was geen forumlid maar wel een hele goeie vriend.
Een treinliefhebber in hart en nieren, met wie ik regelmatig naar Wetteren, Woluwe en Houten ging, en ook eens samen naar Hamburg ben geweest wat jaren geleden.

De beursbezoeken zullen niet meer hetzelfde zijn zonder mijn makker.
Hij heeft een mooi leven gehad maar na 80 jaar op deze aardbol heeft zijn lichaam beslist dat het goed geweest was en is hij zachtjes ingeslapen in hetvziekenhuis in Oostende.

Slaap zacht, Monty mijne maat.    Rust in vrede Raymond.....
In gedachten blijf je mee gaan naar de beurzen en opendeurdagen.
Ik ga je missen ....    en ook de uren dat We samen aan je treinbaan werkten of dat jij bij mij kwam kijken om wat tips te geven.    De verwondering als iets ineens digitaal werkte en de zo typische uitdrukking van jou...   "mor allei, oe is da naa meugelek ?".

Slaapwel maatje
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bundesbahnfreak

Dag Dani,
Innige deelneming, ik ken dat gevoel. 3 jaar geleden is mijn ouwe vriend Toine gestorven op 94 jarige leeftijd, de man was 20 jaar ouder dan mijn ouders.  Uren heb ik er door gebracht en gebabbeld  over treinen en vliegtuigen. Nu is zijn huis sinds een tijd afgebroken een brakke grond is stille getuige van uuuuuren gezelligheid, herinneringen om te koesteren.
Grtn Rudy

raf

Dani ken het gevoel maar al te goed als patrick overleden is
het blijft raar

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Ok of het hier hoort zien we wel.
Als ik over de wissels rij (pukkel spoor)dan krijg ik een kortsluiting .
Normaal rijden marklin loks hier gewoon over weg maar bij deze dus niet .
Elke keer de locks een rail kruisen zou de sleper er vanaf moeten blijven maar dat gebeurt dus niet hij raakt de rail .
Op mijn vaste baan heb ik dat probleem zo te zien niet op de bakken heb ik er wel last van .
Iemand een idee .
Ik heb er een liniaal over gehouden en die raakt de rail net niet dus het zou goed moeten zijn.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 13 december 2020, 15:30:46 PMIk heb er een liniaal over gehouden en die raakt de rail net niet dus het zou goed moeten zijn.

Een lineaal raakt de rails misschien niet, maar het begin of einde misschien wel?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Ja Johan maar waarom dan niet op de vaste baan en hier over 5 wissels op de bak wel blijft de vraag en het zijn marklin wissels dus het moet werken ?
Ik kan natuurlijk het potentiaal van die rail mee om schakelen met een relais maar liever niet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Vandaag een echte de ju gehad

Mijn contact kwam vandaag en we zouden de tweede bak beginnen aan sluiten .
De poten en de bak van de zolder gehaald en jeroen had de poten en ik de bak
En ja hoor smak de grond op .Mezelf een pak schaaf wonden aan armen en knieën en de bak in stukken en brokken.
Rails die ingechotterd waren lagen terug los en waren verbogen .
Dus een dagje de bak aan sluiten en de wissels testen is uitgedraaid in het herstellen van de kapotte bak .
Dus we zijn geen stap vooruit geraakt van daag
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Oeps, dat is pijnlijk (in de twee betekenissen).
Succes met de wederopbouw.

Volgende keer de bak toch maar met z'n 2-en pakken...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

Hopelijk is de grond niet beschadigd  :o
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Nee Johannes die heb ik jaren geleden zelf gelegd en die klinkers wil je niet op breken want dat is zeer slecht voor je rug .
Nu begint alles pijn te doen natuurlijk en morgen goed blauw
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

... enkele maanden terug alle moeite gedaan om "adereindhulsjes" te sorteren in een gepast bakje. En welk bakje gaat er zonet tegen de grond? ...  >:(