Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Bundesbahnfreak

#4320
Citaat van: rgp op 29 november 2020, 19:10:43 PM
Thomas,

Als die corona voorbij is, spreken we af op een expo of beurs. Ik betaal u een pint (is een voorstel, he)

Ik moet nog 3 maand werken, en dan verlof opnemen en op 1 mei met pensioen.

Ik die mijn werk nog altijd heel graag, maar al wat errond hang, Is er teveel aan.

18,5 jaar abl en 20,5nmbs is voldoende.

Roland

Hoi Ronald ,

Ik wou je al eens vragen wanneer je op pensioen kan gaan. Heb je de nog tijd om eens naar TW FHS te komen?  Vroeger kwam ik geregeld in het Atrium maar nu met die coronatoestand en mijn gehoorproblemen komt het er niet meer van.

Grtn Rudy

rgp

Rudy,

Voor mijn pensioen kom ik zeker nog eens langs.

Roland

Decapod

Citaat van: rgp op 29 november 2020, 19:10:43 PM
Thomas,

Als die corona voorbij is, spreken we af op een expo of beurs. Ik betaal u een pint (is een voorstel, he)

Ik moet nog 3 maand werken, en dan verlof opnemen en op 1 mei met pensioen.

Ik die mijn werk nog altijd heel graag, maar al wat errond hang, Is er teveel aan.

18,5 jaar abl en 20,5nmbs is voldoende.

Roland

Doen we! En ik trakteer graag terug.
Kan me voorstellen dat het goed geweest is en dan dit gedoe in een laatste jaar ... het kan tellen. Hopelijk is die hele zooi binnen een dik half jaar toch wat meer onder controle.

Rudy, werk jij in FHS? Daar kom ik elke dag voorbij. Ik bekijk uw werkterrein altijd van een beetje hogerop  ;D . En altijd maar zoeken of er niks interessants te zien is. Laatste tijd niet zoveel beweging, of toch? Als je om 7u20 's morgens een gek in het donker de perrons helemaal ziet aflopen ... yep, dat ben ik.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Bundesbahnfreak

Citaat van: rgp op 29 november 2020, 20:26:27 PM
Rudy,

Voor mijn pensioen kom ik zeker nog eens langs.

Roland
Dat zou tof zijn  :)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Decapod op 29 november 2020, 20:27:31 PM
Citaat van: rgp op 29 november 2020, 19:10:43 PM
Thomas,

Als die corona voorbij is, spreken we af op een expo of beurs. Ik betaal u een pint (is een voorstel, he)

Ik moet nog 3 maand werken, en dan verlof opnemen en op 1 mei met pensioen.

Ik die mijn werk nog altijd heel graag, maar al wat errond hang, Is er teveel aan.

18,5 jaar abl en 20,5nmbs is voldoende.

Roland

Doen we! En ik trakteer graag terug.
Kan me voorstellen dat het goed geweest is en dan dit gedoe in een laatste jaar ... het kan tellen. Hopelijk is die hele zooi binnen een dik half jaar toch wat meer onder controle.

Rudy, werk jij in FHS? Daar kom ik elke dag voorbij. Ik bekijk uw werkterrein altijd van een beetje hogerop  ;D . En altijd maar zoeken of er niks interessants te zien is. Laatste tijd niet zoveel beweging, of toch? Als je om 7u20 's morgens een gek in het donker de perrons helemaal ziet aflopen ... yep, dat ben ik.

Op ne gek meer of minder steekt het niet :D.  Ik werk in de TW.  Nu met de Corona meestal maar 1 dag ginds, de andere dagen thuis.

Grtn Rudy

rgp

Rudy,

Zeker niet als hij ook nog bij den ABL is gepasseerd.

Roland

Rangeerduivel

#4326
't Is weer nog ne keer GLS!
Gisteren zitten wachten op de koerier van GLS die een pakket zou afleveren dat ik op Ebay had gekocht.
Heel de dag status "de koerier is onderweg" tot plots 's avonds om 8 u veranderd naar "pakket geleverd om 14u30"
Niets gezien dus...
Onmiddelijk gemeld aan de verkoop(st)er en die had deze morgen reeds gebeld naar GLS.
Daar antwoordt men haar dat het pakket naar het depot is 'voor onderzoek' en dat dit wel tot 5 dagen kan duren, dat het dus niet haar schuld is!
Ik kon enkel antwoorden dat in de advertentie staat dat "verzending gebeurt met Bpost standaard" (waarmee ik trouwens nog nooit problemen heb gehad en waar ik dan ook 7,5€ voor betaald heb) maar dat flikken ze zo om nog eens 2 à 3 €uro te besparen....(ik ken er zo nog éne, reden waarom ik bij die vent niks meer koop!)
Iets dwingt mij ertoe om melding te doen bij Ebay... >:(

;)
Edit; Laatste antwoord van verkoper;(vertaler ingeschakeld, da's gemakkelijk!) ;D
Ja, het is waar, het is gloednieuw dat ik werk met GLS, en ik heb nog niet veranderd mijn advertenties, ik veranderde omdat vanwege de covid, had ik veel moeite met het postkantoor !

Ik hoop dat het lukt, maar als GLS het niet doet, betaal ik je terug!

Excuseer me.

Jacqueline

Decapod

Beetje fishy verkoper precies. Geeft ook vaak aan dat er een 'beste voorstel' kan gedaan worden, maar aanvaardt die nooit of doet nooit een tegenvoorstel ... (maar gaat dan achteraf wel prijzen aanpassen  :o). Niet willen of niet kunnen, ben er nog niet uit. Twee keer nadenken voor ik er wat van koop, dus.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 01 december 2020, 12:12:55 PM
Beetje fishy verkoper precies. Geeft ook vaak aan dat er een 'beste voorstel' kan gedaan worden, maar aanvaardt die nooit of doet nooit een tegenvoorstel ... (maar gaat dan achteraf wel prijzen aanpassen  :o). Niet willen of niet kunnen, ben er nog niet uit. Twee keer nadenken voor ik er wat van koop, dus.

Ik moet eerlijk bekennen dat de vraagprijs van 42€ gezakt is naar 40€.... een lager bod werd idd niet aanvaard.
En die 2€ spaart ze dan wel uit in de verzendkosten!
Ik heb vroeger meerdere malen van die dame gekocht en nooit problemen gehad, maar toen werd alles met Bpost verzonden.
Zoals ik eerder al aangaf, als het niet vlug in orde komt meld ik het aan Ebay en dan bekijkt ze het maar, daar lachen ze niet met louche praktijken.
Niettegenstaande is dit wel het laatste wat ik van haar koop..

;)

Rangeerduivel

Ondertussen meer nieuws maar nog geen positief resultaat.
Ik heb zelf bericht gekregen van GLS;
Daar de verkoper stelde dat ze verstuurde met Bpost-standaard heb ik het pakket laten afleveren in een ophaalpunt van Bpost, maar GLS reageert op Bpost als een kat op water!
Ze leveren niet aan Bpost omdat het concurrentie is...
Dus heb ik aan de verkoper laten weten hoe de vork in de steel zit en dat zij samen met GLS maar voor een oplossing moeten zorgen...
Lukt dat niet, dan moet Bibi zijn centen terug, verzending incluis!

;)

Metpetergaathetbeter

je hebt  toch altijd mensen die met het vrouwenvolk problemen hebben  ;D ;)

Decapod

En dat is maar juist zo, Rudy.

Ik begrijp dat eigenlijk niet goed: die mensen weten toch ook dat modelbouwers een kleine, gesloten groep vormen? Zulke praktijken/geruchten doen heel snel de ronde (al dan niet terecht). Daar snijden ze toch alleen maar mee in hun eigen vingers?

Ik vrees dat die pakjesdiensten, één, overbevraagd zijn, vaak hun 'personeel' niet goed trainen en, drie, misbruik maken van de situatie. Ook hier: daarmee schaden ze alleen zichzelf. En dan maar klagen dat de zaken niet goed gaan. Ik erger me er altijd blauw aan. Als je in de VS geleefd hebt voor een tijdje, dan trek je snel grote ogen bij zulke praktijken. Het is daar niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar, 'klant is koning' dat betekent daar nog wat. Hier lijkt het wel alsof je blij mag zijn en van geluk mag spreken dat je je geld aan de verkoper/aanbieder van de dienst mag 'geven'. Beetje gortig als je 't mij vraagt ... . Gelukkig zijn er ook nog fatsoenlijke mensen die principes huldigen. Die mogen van mij best wat duurder zijn, ik betaal er graag voor. Al moet dat niet - als je de grote Duitse zaken in rekening neemt: altijd correct - allez, dat is toch mijn ervaring.

Enfin, ik hoop dat je je waar snel in handen hebt!

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 01 december 2020, 16:11:34 PM
- als je de grote Duitse zaken in rekening neemt: altijd correct - allez, dat is toch mijn ervaring.

Dat moet ik tegenspreken Thomas,
In Duitsland kennen ze dezelfde truukjes;
Meerdere keren hetzelfde meegemaakt, kopen op een advertentie waar staat "auslieferung DHL", dus ikke laten verzenden naar afhaalpunt Bpost.
Achter je rug om verzenden ze dan met Deutsche Post (1 of 2 € goedkoper?) en 't is weer van dat,
DHL werkt samen met Bpost, Deutsche Post niet!

;)

Decapod

Ah, ok. Nooit voorgehad, maar het kan ook. Allez, 't is te zeggen: misschien heb ik er nog nooit echt op gelet. Ik ga er toch wat aandacht aan besteden. Anderzijds, prijzen worden doorgaans wel correct gehandhaafd en als je communiceert, zijn ze doorgaans toch heel behulpzaam. Allez, nog eens: mijn ervaring, hè.

Eigenlijk, zo gewoon naar een winkel kunnen gaan ... dat is zo slecht nog niet, al is dat nog altijd geen garantie voor een beter service. Ik wacht zo al vijf jaar op mijn 29 van Olaerts. Beste man, maar ik ga 'm toch eens aan z'n oren trekken (nu mag dat terug hè, allez, figuurlijk, dan  ;D). Ik moet er wel bijzeggen dat ik zo zot ben om gewoon naar Lippe te rijden bv. Als je in de VS gewoond hebt, is 300 km dichtbij ...  8) ::) en dan gaan we gelijk nog eens wat vrienden bezoeken.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2020, 16:20:30 PM
Citaat van: Decapod op 01 december 2020, 16:11:34 PM
- als je de grote Duitse zaken in rekening neemt: altijd correct - allez, dat is toch mijn ervaring.


DHL werkt samen met Bpost, Deutsche Post niet!
;)

Bpost levert wel van Deutsche Post, alé hier in thol van Pluto Kemzeke genaamd, mor tja wie bennekik hé?
Den Eric.