Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

Rudy het is een lucht verwarming dus geen water nergens niet .
Heb het reeds verholpen de op en de schoepen waren wat aan geladen met roet.
Normaal doet het ding om de zoveel keer een soort van "ik blaas alles door de schoorsteen" beurt.
Maar daar we nu de CV als bijverwarming hebben (binnen 10 minuten is het huis 20°)gebeurt dit proper blazen niet snel genoeg in de tijd en krijgt de roet kans om zich te gaan hechten aan van alles .
Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Ge wilt dan al ne keer helpen...! ::) ;D

;)

raf

Helpen ????? ik heb u hier niet tegen gekomen hoor LOL
Ik heb het helemaal alleen moeten doen en gelukkig viel het voor een keer eens mee .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Dani,

Spoedig herstel, rust voldoende en je coronatest is negatief (dat is positief :o).
En eindelijk ook eens reactie uit het allochtone kamp.

Roland

Alberke

Surprise, surprise! Mogen we nu terug invoerrechten betalen op spul van GB?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Citaat van: Alberke op 25 november 2020, 12:25:45 PM
Surprise, surprise! Mogen we nu terug invoerrechten betalen op spul van GB?
Ja dat gaat gebeuren, dus bestellen bij treinenshops en dergelijke gaat duurder worden.

Alberke

Citaat van: PietB op 25 november 2020, 13:09:30 PM
Citaat van: Alberke op 25 november 2020, 12:25:45 PM
Surprise, surprise! Mogen we nu terug invoerrechten betalen op spul van GB?
Ja dat gaat gebeuren, dus bestellen bij treinenshops en dergelijke gaat duurder worden.
Is al bezig vrees ik, nu op ebay terug een regeltje "invoerrechten"
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Er is een oplossing: Groot-Brittannië gewoon negeren.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Ik heb paar dagen geleden rommel besteld in het UK (99 euro alles bijeen) en toch niets gezien van extra regel "invoerrechten". Zal wel zien wat er in de bus komt.

UK negeren is simpel gezegd Luc. Maar voor sommige zaken heb ik nog niets gevonden ergens binnen de eu (maar niet het uk). Soms wel in de US of japan maar daar zijn zeker invoerrechten te betalen. En dit landje is de woestijn...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

rommel kun je hier ook krijgen, daarvoor hoef je niet in GB te bestellen !  :)

rgp

Luc,

Ik hoop dat je opmerking sarcastisch was.

In Groot-Brittanië heb je twee zaken (ik spreek voor "algemene zaken" en "spoor 0":
een

  • veeeeeeeeel groter en leverbaar aanbod
    en goedkoper
dan hetzelfde dat je hier koopt.

Roland

doomslu

Ik begrijp maar al te goed dat bepaalde dingen enkel daar te vinden zijn. Jammer genoeg.

Die invoertaksen, dat is iets voor binnenkort waarschijnlijk.

Wat ik bedoelde was: ze willen niet meer bij Europa horen, dan moeten ze maar op de blaren zitten hé.
Als iedereen nu eens zou proberen eerst in eigen land te kopen en daarna in Europa en pas als 't echt niet anders kan in de rest van de wereld...
Ijdele hoop zeker?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Citaat van: doomslu op 25 november 2020, 16:38:32 PM
Ik begrijp maar al te goed dat bepaalde dingen enkel daar te vinden zijn. Jammer genoeg.

Die invoertaksen, dat is iets voor binnenkort waarschijnlijk.

Wat ik bedoelde was: ze willen niet meer bij Europa horen, dan moeten ze maar op de blaren zitten hé.
Als iedereen nu eens zou proberen eerst in eigen land te kopen en daarna in Europa en pas als 't echt niet anders kan in de rest van de wereld...
Ijdele hoop zeker?
...dan moet het ook in eigen land verkrijgbaar zijn nietwaar. Die OO spoor toestanden kan je ook vlot krijgen in Duitsland bijvoorbeeld.
Niet dat ik daar iets van nodig heb. In mijn geval ging het om iets fotografisch, oud, dus gebruikt. Bij de afrekening kwam er 11€ invoerrechten bij. Ik heb hem dan ook vriendelijk gewezen naar een plek waar de zon niet schijnt!
En dat niet bij Europa horen is een heel andere kwestie, "ze" willen dat zeker niet allemaal.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

rgp

Luc,

Idd jouw stelling is mooi, maar ( een grote maar) dan moet men in belgie eerst eens terug de basis van handel drijven en marktprospectie leren.
Als je in belgie een courant artikel Wil kopen je meer dan 50% kans hebt Om te moeten horen: ik moet het bestellen en je dan nog de kans hebt dan je weken moet wachten, dan is er iets grondig mis.
Als onze beleidsmensen eerder op buitenlandse spelers (amazon, bol.com, .... ) schieten ipv de lokale handelaar, kmo, ... aan te sporen om te beseffen dat we in 2020 en niet meer in 1960 leven, dan moeten we uit die hoek ook al niet veel goedsverwa hten.
Corona heeft duidelijk gemaakt dat een heel deel van de lokale economie niet mee is met zijn tijd.
In het weekend, heeft mijn zoon als marketeer de situatie mooi geschetst. Ook grote spelers zijn niet mee ( website ikea is een ramp).
Een praktisch vb: stuur 3 man naar een treinenwinkel en laat ze ieder drie dozen rechte standaardlengte  marklinsporen en twee paar wissels trachten te laten kopen. Wat is de kans dat ze alle drie kunnen kopen ( niet bestellen) wat er op hun lijstje staat ?
En dan verwonderd zijn, dat men online koopt ?

Ik heb geen verplichting om lokaal te kopen, het is de lokale verkoper die mij moet overtuigen dat het het beste is dat ik bij hem koopt.

Al de rest is in feite bullshit

Roland


raf

Roland heeft gelijk . En ik heb het ook reeds geschreven .
Als ik 20 km moet rijden enkel om te horen "die led's moeten we bestellen" . En dan als ze er na x aantal weken zijn en dan 0,50 euro betalen per stuk.
Dan heb ik reeds 80 km gereden voor pak 10 ledjes .
Tel de benzine /verslijt en die 5 euro dan bestel ik in china voor 5 euro 1000 stuk en worden ze aan de beur gebracht .
De tijd dat ik moet wachten is dezelfde of zelfs sneller dan bij de winkelier .
gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.