Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

ik soldeer ze wel zelf zonder problemen met het juiste greedschap
het beste met de gekochte is direct een druppeltje ca lijm er op doen om alles te fixeren

het probleem is het gebruikte soldeersel
voor bedrijven mag alleen lood vrij gebruikt worden en je kunt nooit zien of je een goede las gemaakt hebt zoals bij lood houdende
ook moet je veel sneller solderen op een hogere temperatuur

ik heb gelukkig nog voor een leven genoeg lood houdende soldeer tin

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Draadjes terug gesoldeerd en het werkt. Die tip van die seconden lijm ga ik wel in mijn achterhoofd houden voor de toekomst.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Een jaar of 3 geleden, toen ik verhuisde naar onze nieuwe woonst, heb ik een 3-tal 60cm LED TL-armatuurkes, inclusief lampen op de kop kunnen tikken voor een spotprijsje. Het interessante eraan was, dat deze een IP65 waarde hebben en dus in onze carport-annex-tuinhuis en de kelder gebruikt kunnen worden. Nu, bijna 3 jaar later, zijn er 2 van deze TL-lampen (ja juist beiden in de carport/tuinhuis), naar de knoppen.

Bij de zoektocht naar nieuwe bleek dat deze een niet-alledaagse 2-zijdige voeding hebben (dus + langs ene kant en de - langs de andere kant). Overal gezocht, nergens meer te vinden.
Moest er iemand weten waar ik deze nog op de kop kan tikken, graag een seintje. Het gaat over T8 - 10w - 60cm, 2-zijdig gevoed.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Je moet die dingen terug doen, volgens alle groenen hebben leds een levensduur van zeker 50000h en die van jou zijn nog maar halfwege...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Citaat van: svvander op 19 november 2020, 21:21:32 PM
Een jaar of 3 geleden, toen ik verhuisde naar onze nieuwe woonst, heb ik een 3-tal 60cm LED TL-armatuurkes, inclusief lampen op de kop kunnen tikken voor een spotprijsje. Het interessante eraan was, dat deze een IP65 waarde hebben en dus in onze carport-annex-tuinhuis en de kelder gebruikt kunnen worden. Nu, bijna 3 jaar later, zijn er 2 van deze TL-lampen (ja juist beiden in de carport/tuinhuis), naar de knoppen.

Bij de zoektocht naar nieuwe bleek dat deze een niet-alledaagse 2-zijdige voeding hebben (dus + langs ene kant en de - langs de andere kant). Overal gezocht, nergens meer te vinden.
Moest er iemand weten waar ik deze nog op de kop kan tikken, graag een seintje. Het gaat over T8 - 10w - 60cm, 2-zijdig gevoed.

Er zijn in 't begin van de LED verlichting nogal wat standaards uitgeprobeerd. Kan je een "merk" zien? Zoek dan via dat merk of er nog iets beschikbaar zou kunnen zijn. Ik heb een heel sterk vermoeden dat vervanglampen veel meer zullen kosten dan volledig nieuwe armaturen.

Dirky

#4220
Citaat van: Havoc op 19 november 2020, 21:36:51 PM
Je moet die dingen terug doen, volgens alle groenen hebben leds een levensduur van zeker 50000h en die van jou zijn nog maar halfwege...

Dit wordt zelden juist geïnterpreteerd; ook de meeste webshops kennen er geen snars van:

levensduur van 50000h kan geen gegeven zijn zonder een toevoeging van bijvoorbeeld L80/B10

50000h L80/B10 betekent dan dat binnen 50000h, maar 10% van de toestellen minder lichtsterkte zal hebben dan 80% van de oorspronkelijk output...

svvander

Citaat van: Dirky op 19 november 2020, 21:45:14 PM
Citaat van: svvander op 19 november 2020, 21:21:32 PM
Een jaar of 3 geleden, toen ik verhuisde naar onze nieuwe woonst, heb ik een 3-tal 60cm LED TL-armatuurkes, inclusief lampen op de kop kunnen tikken voor een spotprijsje. Het interessante eraan was, dat deze een IP65 waarde hebben en dus in onze carport-annex-tuinhuis en de kelder gebruikt kunnen worden. Nu, bijna 3 jaar later, zijn er 2 van deze TL-lampen (ja juist beiden in de carport/tuinhuis), naar de knoppen.

Bij de zoektocht naar nieuwe bleek dat deze een niet-alledaagse 2-zijdige voeding hebben (dus + langs ene kant en de - langs de andere kant). Overal gezocht, nergens meer te vinden.
Moest er iemand weten waar ik deze nog op de kop kan tikken, graag een seintje. Het gaat over T8 - 10w - 60cm, 2-zijdig gevoed.

Er zijn in 't begin van de LED verlichting nogal wat standaards uitgeprobeerd. Kan je een "merk" zien? Zoek dan via dat merk of er nog iets beschikbaar zou kunnen zijn. Ik heb een heel sterk vermoeden dat vervanglampen veel meer zullen kosten dan volledig nieuwe armaturen.

Hofftech. Bij Bol verkopen ze de volledige set, maar niet de TL appart. Nu, bij onze meeneem Chinees, den Ali  :D, heb ik er precies wel gevonden. Laat ons hopen dat het de goede zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Gisteren kukelde de voeding in elkaar toen ik de wissel modules aansloot.
Elke module apart werkte perfect maar 8 stuks te samen was ellende .
Dus ???? what aan de hand.
Deze morgen wilde ik nog een 4 tal modules van weerstanden voor zien en ?? ok de fout denkelijk gevonden ;Ik heb dus 1K weerstanden gebruikt in plaats van de benodigde 10K.
Dus hopelijk komt het na de weestand wissel wel goed .
Doeme toch mijn geheugen hé echt lastig.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Mijne pc doet raar. r is precies een HD aan het falen. Enig probleem, de raid heeft geen fouten en de enige echte andere HD die er in zit ook niet. Nou moe...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: Havoc op 20 november 2020, 17:58:20 PM
Mijne pc doet raar. r is precies een HD aan het falen. Enig probleem, de raid heeft geen fouten en de enige echte andere HD die er in zit ook niet. Nou moe...

Snap er niks van. Gisteren zo het typische geklik van een dooie harde schijf, vandaag niks aan de hand... Muisstil. Kan natuurlijk zijn dat er eentje echt helemaal stil ligt nu. :-[
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 21 november 2020, 17:22:35 PM
Citaat van: Havoc op 20 november 2020, 17:58:20 PM
Mijne pc doet raar. r is precies een HD aan het falen. Enig probleem, de raid heeft geen fouten en de enige echte andere HD die er in zit ook niet. Nou moe...

Snap er niks van. Gisteren zo het typische geklik van een dooie harde schijf, vandaag niks aan de hand... Muisstil. Kan natuurlijk zijn dat er eentje echt helemaal stil ligt nu. :-[
Definitief geparkeerd waarschijnlijk, of terug op het juiste spoor  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

Even vloeken.....  en dan weer naar de dokter voor een check-up.

Zaterdagavond in het centrum van Aalst in elkaar geschopt door een "kanspareltje" die het moeiljk had met het feit dat ik hem wees op de mondmaskerplicht...
Gast vond het nodig om een scene te maken, en dan nadien met langs achter te tackelen gelijk ne lafaard en dan op mijn hoofd en ribben te staan schoppen.

2 ribben, 1 ruggewervel  en 2 nekwervels gekneusd
Scheurtje in een bot van de elleboog
Pols verstuikt van de val
en uiteraard een hersenschudding.


Het ergste van al  ?   Ik kon die zielige gast met 1 hand  gewoon de kliniek in meppen, maar  dan hang je ....
Zij mogen alles , wij worden als racist en agressor bestempeld en veroordeeld, want ze hebben plots 20 getuigen uit het niets.

Dus nu hopen dat ze hem op de camerabeelden herkenne, kunnen vatten en straffen.
Maar inons Belgisch  rechtssysteem ?   Zal dit wel onder de mat geveegd worden.
Dan krijgen ze een vigilante !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 23 november 2020, 11:43:50 AM
Even vloeken.....  en dan weer naar de dokter voor een check-up.

Zaterdagavond in het centrum van Aalst in elkaar geschopt door een "kanspareltje" die het moeiljk had met het feit dat ik hem wees op de mondmaskerplicht...
Gast vond het nodig om een scene te maken, en dan nadien met langs achter te tackelen gelijk ne lafaard en dan op mijn hoofd en ribben te staan schoppen.

2 ribben, 1 ruggewervel  en 2 nekwervels gekneusd
Scheurtje in een bot van de elleboog
Pols verstuikt van de val
en uiteraard een hersenschudding.


Het ergste van al  ?   Ik kon die zielige gast met 1 hand  gewoon de kliniek in meppen, maar  dan hang je ....
Zij mogen alles , wij worden als racist en agressor bestempeld en veroordeeld, want ze hebben plots 20 getuigen uit het niets.

Dus nu hopen dat ze hem op de camerabeelden herkenne, kunnen vatten en straffen.
Maar inons Belgisch  rechtssysteem ?   Zal dit wel onder de mat geveegd worden.
Dan krijgen ze een vigilante !

Dacht eerst, "allée jong, met Uw persoon, dat kan toch niet", maar als je dan het vervolg leest snap je best hoe de vork in de steel zit!
Er is hier nog veeeeeel werk in ons landje! ::)

;)


Stieven76

Als ze zelfs de politie al aanvallen als die hun op de mondmaskerplicht wijzen..
Het is hier idd triestig gesteld.
Dit ga je wss wel niet in de krant lezen..

Veel beterschap!

Metpetergaathetbeter

hopelijk snel hersteld dani  :)