Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

adrievans

Citaat van: steamdriven op 25 juli 2020, 20:55:05 PM
Het is eigenlijk een schandaal. Het resultaat van de tests zou je binnen de 4u moeten hebben. In andere landen kan dat, waarom hier bij ons niet?

Ondertussen veel beterschap voor de dochter en hopelijk valt het allemaal mee.

Hier in nederland niet anders , door grote toeloop en tekort aan personeel geluk als je binnen 24 uur getest wordt
Edit,michael zei eerder al ongeveer hetzelfde.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dani

Citaat van: steamdriven op 25 juli 2020, 20:55:05 PM
Het resultaat van de tests zou je binnen de 4u moeten hebben. In andere landen kan dat, waarom hier bij ons niet?



De reden waarom dat bij ons niet kan moet je zoeken b ij onze minister van Volksgezondheid...
Maggie "Moooh" De Block heeft dit soort testen verboden in België.   
Zogezegd omdat ze soms "false positives" genereren, en sommige twijfel gevallen niet oppikken.

Dit weet ik nu toevallig uit goede bron omdat ik tot in 2018 werkte bij BD  (Becton Dickinson) die een  "snelle test" op de markt wou brengen in april en deze test set prompt en LOEIhard  (pun intended) werd neergekogeld door  die  "volslanke dame"  die niet eens een mondmasker recht kan aantrekken....

Wat is erger ?   Een test die er heel af en toe eentje mist of foutief aangeeft, of een test waar je meer dan 2 dagen moet wachten en dus  nog meer risico loopt ?   Zeker in deze tijden van "superverspreiders"...  Bij mij zou de keuze snel gemaakt zijn././
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: dani op 27 juli 2020, 08:08:01 AM
Maggie "Moooh" De Block heeft dit soort testen verboden in België.   
Zogezegd omdat ze soms "false positives" genereren, en sommige twijfel gevallen niet oppikken.

Wat is erger ?   Een test die er heel af en toe eentje mist of foutief aangeeft, of een test waar je meer dan 2 dagen moet wachten en dus  nog meer risico loopt ?   Zeker in deze tijden van "superverspreiders"...  Bij mij zou de keuze snel gemaakt zijn././

Yep, "false negatives" lijkt mij een heel goeie reden om die te verbieden. Juist omdat dit superverspreiders in de hand werkt. Zeker met de grote hoop die er zich nu al niets van aantrekt. Je krijgt er dan nog meer van "zie je dat geen mondmasker aandoen ok is? Ik doe dat niet ben naar een feestje geweest en de test is negatief" en ondertussen heeft hij er weer 10 besmet. (kan ook een zij zijn)

Ik ben het niet vaak eens met Maggie (en als minister van volksgezondheid is ze zeker gebuisd) maar hier heeft ze 100% gelijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Geen enkele test is onfeilbaar, ook niet die waar je minstens 48u moet wachten.

We zouden eens de berekening moeten kunnen natrekken over het verhoogde risico op besmettingen versuss het percentage  "false negatives" en "false positives".
Helaas, we beschikken niet over die percentages en de exacte cijfers.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Normaal gezien krijgen we vandaag de uitslag. Voor de middag hopelijk. Het (bang) afwachten is eigenlijk verschrikkelijk. Ook al merk je niets meer van de symptomen, het kruipt toch in je hoofd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Hallo,

Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 15u zijn beschikbaar voor de nachtploeg
Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 24u zijn beschikbaar voor de ochtendploeg

niet van horen zeggen, maar van iemand die op Covid19 afdeling werkt.

Roland

just4fun

Mijn jongste is 's vrijdags getest en' s zaterdags had hij antwoord.
Dat was gewoon bij de huisarts en binnen de 24h het resultaat.

Misschien hangt het af van het labo waar de test geanalyseerd wordt?

Paul

svvander

Citaat van: rgp op 27 juli 2020, 11:15:08 AM
Hallo,

Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 15u zijn beschikbaar voor de nachtploeg
Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 24u zijn beschikbaar voor de ochtendploeg

niet van horen zeggen, maar van iemand die op Covid19 afdeling werkt.

Roland

De dokter zojuist aan de lijn gehad. Testen zijn zaterdag voor 15u afgenomen in het ziekenhuis. Ze hebben nog geen resultaten. (Weet dat in ziekenhuizen zondag ook gewoon wordt voortgewerkt).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Chrisrail

#4133
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

svvander

Klopt. Ondertussen geraken we dus niet meer binnen bij onze huisdokter.  >:( En zo blijft ne mens in spanning. We kunnen ook nergens heen, terwijl we nog een aantal belangrijke zaken moesten in orde brengen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 27 juli 2020, 11:26:00 AM
Citaat van: rgp op 27 juli 2020, 11:15:08 AM
Hallo,

Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 15u zijn beschikbaar voor de nachtploeg
Testen afgenomen in een ziekenhuis voor 24u zijn beschikbaar voor de ochtendploeg

niet van horen zeggen, maar van iemand die op Covid19 afdeling werkt.

Roland

De dokter zojuist aan de lijn gehad. Testen zijn zaterdag voor 15u afgenomen in het ziekenhuis. Ze hebben nog geen resultaten. (Weet dat in ziekenhuizen zondag ook gewoon wordt voortgewerkt).

Wat ik weet van iemand die in het labo van een ziekenhuis werkt: de covid testen worden niet in het ziekenhuis gedaan. Stalen worden naar een labo buiten het ziekenhuis gestuurd.

Verder, de labodienst van het ziekenhuis, die doet in het weekend enkel de dringende analyses zoals voor (spoed)operaties. Tijdens het weekend is het vooral onderhoud, reinigen en calibratie van de toestellen. Zo'n calibratiecyclus kan gemakkelijk uren in beslag nemen en dat doen ze dus niet als het ziekenhuis in de week op volle toeren draait.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

#4136
de ju
printjes eindelijk hier en shit
ze zijn verkeerd om gemaakt
de vorige welke dezelfde file was waren wel goed en die ik nu gekregen heb zijn verkeerd om
onmogelijk om de smd processor te plaatsen alsook de transistors gaat een ramp worden
ook een deel gaten waren niet geboord 
en een deel mensen waren er op aan het wachten

shit happens zeggen we maar kijken naar wat ze gaan zeggen
en de dag was nog niet voorbij
ik pak een emmer met glasvezels van pakweg 5 kilo breek die ook af en dondert heel die emmer in de garage put ;
laat dat nu niet de properste plaats in huis zijn
opgeschept in emmers en dan onderwater gezet zodat de drijvende delen wegspoelden
dan een kolk maken in de emmer zodat de vezels van de zwaardere deeltjes konden gescheiden worden
en ja dus nu 5 kilo natte vezels maar het gaat 30° worden dus hopelijk snel terug droog
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Uitslag ontvangen... negatief. Oef, een pak van ons hart. Nu hebben we de Chiro ff gebeld om te vragen wat en hoe. (Ze had gehoopt om terug te mogen). Mag niet meer terug. In het draaiboek zeggen dat je anders na 3 dagen terug indien negatief. Ach ja. Teleurstelling allom.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

gewoon blij zijn dat de uitslag negatief is er komen nog chiro kampen maar een leven heb je maar een keer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: raf op 27 juli 2020, 22:50:27 PM
gewoon blij zijn dat de uitslag negatief is er komen nog chiro kampen maar een leven heb je maar een keer

gr raf
Dat vind ik ook, maar maak dat eens aan een kind of jongere wijs...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *