Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Robrecht

Een paar gaatjes boren aan de zijkant van men plank... geen probleem! En de draden zitten op ruime veilige afstand?! check!
Toch ergens iets gegrepen blijkbaar... een deel bedrading losgerukt, op eerste zicht niets van de sporen gelost. Het duurde wel even voor ik de boor weer uit het gat had  ;D



H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Heb geleerd om sporen te leggen, test rijden, nadien de nodige gaatjes boren, al dan niet voor de bovenleiding, de voeding voor het spoor aan solderen, testen....de wissel sturing boren, aansluiten, beginnen met inbedden, testen....minder kans op dergelijke ongemakken nadien, als er toch nog iets vergeten is, voorboren met een 3mmm en zien waar deze uitkomt  ;)

Robrecht

Haha ja... ik dacht eerst de noodzakelijke zaken nu eens aan te brengen aan de onderkant zodat ik weet waar ik al zeker niet moet gaan boren voor de bovenleiding.
Er moeten nogal wat printjes onder aan de Arduino kant... De plank is al een tijdje te klein eigenlijk  ;D

Op vlak van volgorde zou ik het in elk geval ook anders doen de volgende keer... Maar het is ook de eerste keer, en het is toch wat proberen en (ver)prutsen bij de meeste dingen :D beter nu fouten dan wanneer ik echt aan een volledige baan bezig ben  ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Havoc

Citaat van: PietB op 26 juli 2019, 09:39:26 AM
3 weken geleden is mijn zoon geopereerd aan een nek hernia niveau c5-c6.

Wist niet dat ze terug bij 1 begonnen. Is dus ook C5-C6 in de nek. Geen hernia maar de zenuw naar de linkerarm zit gekneld en de schijf is versleten. Gaan alles ineens doen. Ga wel wachten tot de temperaturen onde de 25 °C zakken want met zo'n nekbrace nu rondlopen zie ik zeker niet zitten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

#3755
Citaat van: PietB op 26 juli 2019, 09:39:26 AM
Is dus ook C5-C6 in de nek. Geen hernia maar de zenuw naar de linkerarm zit gekneld en de schijf is versleten.
Dat heet een hernia hoor Johan.
Bij mijn zoon was het aan de rechterkant uitval en zenuwpijn.
Hij is geopereerd bij NedSpine in Ede
https://www.nedspine.nl/nl/behandelingen/nekhernia
Er is een PEEK cage bij hem geplaatst.

We hebben hem dinsdag 2 Juli om 8.30 uur gebracht en konden hem 3 Juli om 10.00 uur weer ophalen.
Geen nekbrace of zoiets, daar hebben ze in die kliniek geen heilzame ervaringen mee.
Ook fysiotherapie is in 99% van de gevallen niet nodig.
En zoals gezegd hij doet het na 3 weken prima, hij heeft 13 jaar met klachten gelopen.
Dankzij de reguliere universitaire chirurgie, deze privé kliniek ik voorloper in de wereld van wervel aandoeningen.

grt Piet.

Havoc

Het is geen hernia, dat is een uitstulping van het een of ander. Bij mij is het daar waar de zenuw naar de arm tussen de wervels doorgaat dat het misgaat "Kanaalstenose" volgens de website die je linkt. En dat samen met een versleten tussenwerwelschijf. Twee verschillende soorten klachten ook. Dat van de zenuw geeft de chirurg 90% kans op resultaat, voor de pijn tgv de schijf 70%. Goed genoeg voor mij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

OK Johan, duidelijk.

grt Piet.

modelbouwpatrick

gisteren gezelig onweer op 50 meter van de deur blikseminslag in een  boom,
Resultaat Bbox en tvdecoder en telefooncentrale en HDMI ingang op Tv by,by.

Service proximus geweldig deze morgen om 8h30 stond monteur aan de de deur en alles werkt terug.Alleen centrale draadloze telefoon nog vervangen was van ons


bollen neus

Dat moet wel verschieten geweest zijn zo'n blikseminslag, meestal is dat een luide knal waar je niet van weet war het vandaan komt. Enkel de schade zie je wel direkt.
Den Eric

Metpetergaathetbeter

Citaat van: modelbouwpatrick op 27 juli 2019, 10:30:42 AM
gisteren gezelig onweer op 50 meter van de deur blikseminslag in een  boom,
2 jaar terug ook mogen meemaken, blikseminslag nabij benzinestation in toch 500 metervogelvlucht van mij.Bij het benzinstation vlogen de putdeksels in de lucht.In de wijde omtrek(dus ik ook) waren her en der gevolgen, bij de één wel , bij de andere niet, bij mij was het de ontkalker die mogelijks de gevolgen droeg, ik had het ook maar een dag of 2 later opgemerkt.En laat de kosten nu net evenveel zijn als de vrijstelling
Groeten Peter ;)

raf

ja hier ook eens gehad
op een van de 3 fazen bliksem inslag en bij nader inzien niks kapot
tot enkele dagen nadien begon de ellende

en ja peter inderdaad soms loont het niet de verzekering in te schakelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

steamdriven

De dag na onze trouw, ergens jaren '90
Een huurhuisje in het veld. De verhuurder had net voor we er gingen wonen de kolenkachels laten vervangen door gasverwarming met radiatoren. En wij hadden een waterbed.

En ja, geweldig onweer die nacht: bliksem op de tipgevel waar de stroom binnenkomt. Alle stopcontacten uit de muur geblazen, telefoon lag in het midden van de living, printplaat verwarming gesmolten en een stuk uit de gevel. En geen stroom meer dus een ijskoud bed... Twee weken terug naar ma en pa.

Ik heb er nog altijd een deftige schrik voor onweer aan overgehouden.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Havoc

Allé, nog maar eens in de spoed. Zus is van de trap gevallen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Sterkte voor/met je zus Johan.