Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

modelbouwpatrick

Sterke aan Hugo en de familie .

raf

juist terug van de spoed dienst

om 15.00 uur plots aan een kant blind en das verschieten da zeg ik je
het was juist of er kwam mist op zetten en een ronde trok zo heel mijn zicht weg tot er een klein puntje over bleef
na 10 minuten trok de mist op en bleef ik met een half zicht zitten langs de bovenkant welk ook na 5 à 6 minuten weg trok

direct oogarts gebeld en ik moest direct naar de spoed
bloed getrokken en scan en echo van mijn nek aders en dies meer
resultaat voorlopig 3 infarcten in mijn linker oog en dus blijvend beschadigd
nu nog 3 keer terug voor andere zaken en dus voorlopig naar huis gestuurd
reeds een voorschrift voor medicijnen mee gekregen maar nog niet ophalen voor dat ze gebeld heeft
dus een vermoeden heet de oogarts al wel

dus dat was een heel plezante namiddag mijn gedacht
nu zie ik dus steeds 3 vlekken voor mijn ogen als ik naar een witte muur kijk hé
is weer eens iets anders

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 12 maart 2019, 19:49:05 PM
juist terug van de spoed dienst

om 15.00 uur plots aan een kant blind en das verschieten da zeg ik je
het was juist of er kwam mist op zetten en een ronde trok zo heel mijn zicht weg tot er een klein puntje over bleef
na 10 minuten trok de mist op en bleef ik met een half zicht zitten langs de bovenkant welk ook na 5 à 6 minuten weg trok

direct oogarts gebeld en ik moest direct naar de spoed
bloed getrokken en scan en echo van mijn nek aders en dies meer
resultaat voorlopig 3 infarcten in mijn linker oog en dus blijvend beschadigd
nu nog 3 keer terug voor andere zaken en dus voorlopig naar huis gestuurd
reeds een voorschrift voor medicijnen mee gekregen maar nog niet ophalen voor dat ze gebeld heeft
dus een vermoeden heet de oogarts al wel

dus dat was een heel plezante namiddag mijn gedacht
nu zie ik dus steeds 3 vlekken voor mijn ogen als ik naar een witte muur kijk hé
is weer eens iets anders

gr raf

Juist hetzelfde mee gemaakt Raf,
Maar door de laksheid van een huisdokter die het te duur vond om te telefoneren naar de kliniek om mij te laten voorgaan wegens hoogdringendheid ben ik dat oog kwijt geraakt, netvlies afgestorven.
Het gaat soms veel vlugger dan ze denken!

Ik wil je niet bang maken, maar zorg dat ze er zo snel mogelijk iets aan doen en laat je niet afschepen, ééns je het kwijt bent is het voor atijd, en neem het van mij aan, het heeft niets dan nadelen hoor...

;)

raf

Hoi Rudy
dan ben ik beter af met mijn dokter
direct naar de spoed verwezen en ze vertelde mij NIET langs spoed te gaan
spoed heet hier eigenlijk "den traag" want ze zijn daar niet rap
zij had me telefonische bij spoed aan gemeld en ik moest via de reguliere weg debonnetjes uithalen en direct naar de oogarts door gaan
daarna ging alles heel snel amai niet mee gemaakt
nergens wachten direct scanner in daarna echo van de aders dan bloed trekken en binnen de 30 minuten was er reeds een uitslag
het leek wel of ze peper in hun kont hadden gisteren
ik heb een voorschrift mee gekregen maar moet wachten op haar telefoon of mail voor ik deze ga halen/opstarten met in te nemen want het blijkt nogal sterk spul te zijn
MEDROL iets  met steroiden of zo dinges
nu heb ik nog afspraken voor een botscan en dan nog 2 andere op 4 april
dus ja ik had wel een goeie arts

juist mail gehad en alles was goed tot nu toe aan testen die ze gedaan hebben

mijn vrouwke zij ook juist
stel dat je op dat ogenblik aan het slapen was
dan zou je het niet gemerkt hebben
dus hoeveel mensen kunnen dit ook gehad hebben zonder het te weten
tja daar moet ik haar gelijk in geven mijn gedacht

ik ga nog wat aan de hobby's doen anders is de dag voorbij
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

duimen doen we met z'n allen dat dat in orde komt Raf  :)

bellejt

het beste ermee en medrol is inderdaad een sterk spul.Heb dat ook eens moeten nemen wegens een allergische reaktie op iets.Mag je normaal geen voertuig meer besturen ook.Maar is bij jou niet van toepassing als je maar uit 1 oog ziet wegens veiligheid.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 13 maart 2019, 16:53:22 PM
Medrol is inderdaad een sterk spul.....Mag je normaal geen voertuig meer besturen ook.Maar is bij jou niet van toepassing als je maar uit 1 oog ziet wegens veiligheid.

Over het gebruik van Medrol betwist ik niets, maar waarom zou het niet veilig zijn een voertuig te besturen met 1 oog?

Ik heb jaren met de motor gereden zonder problemen, duizenden kilometers, en rij al jaren met de auto (nog méér) duizenden kilometers en heb daar geen problemen mee.
Mijn rechteroog is in 2010 operatief verwijderd in het UZ Gent, en niemand, maar dan ook niemand heeft mij ooit gezegd dat ik mijn rijbewijs moest inleveren of geen voertuig meer mocht besturen.
Integendeel, na een open hart operatie in 2012 in datzelfde UZ Gent kreeg ik een verbod om een wagen te besturen,(dat zou een normale gang van zaken zijn bij zo'n operatie) maar kreeg kort daarna schriftelijke toestemming (door de chirurg) om terug te mogen rijden, en die wist uiteraard dat ik die oogoperatie had ondergaan want voor ze je opereren leren ze jouw medisch dossier bijna van buiten...temeer daar de oorzaak van beide operaties hetzelfde was.

;)

bellejt

oei rudy .Wilde niet op je tenen trappen hoor.Wist dat zelfs niet maar antwoorde alleen maar omdat collega's vorig jaar niet met de auto mochten rijden zonder medische testen te ondergaan om diezelfde reden.Ook mijn vader zaliger mocht niet met auto rijden omdat zijn 1 oog maar 30 % zicht had.

Rangeerduivel

Ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor Johnny,

Ik noem de feiten enkel maar zoals ze zijn, waarschijnlijk worden er nog andere parameters in acht genomen bij het bepalen van een verbod op rijden, ze maken ons ook niet alles wijs hoor... ::)
Ik ken trouwens iemand die van bij de geboorte maar 1 (ziend) oog heeft, en die heeft een normaal rijbewijs, zonder beperking...

;)

Havoc

Probleem is dat je met 1 oog maar heel weinig dieptezicht hebt. En voor autorijden is dat toch relatief belangrijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 13 maart 2019, 20:53:53 PM
Probleem is dat je met 1 oog maar heel weinig dieptezicht hebt. En voor autorijden is dat toch relatief belangrijk.

Heel weinig problemen mee...
dat gemis aan dieptezicht doet zich enkel voor op tafelafstand,
bvb; In het begin, om met een fles in een glas te gieten was het ofwel achter, ofwel voor het glas,
Een eenvoudig en simpel trukje, maak eerst kontakt tussen de fles en het glas, en klaar.
Op lange afstand kan je perfect afstand schatten, net als iedereen

;)

beertje

Raf,Veel beterschap.

raf

bedankt willy
cardio is reeds op 26-3
dus ze maken er echt wel werk van
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Raf, van mij ook veel beterschap toegewenst , en hopelijk geen nare gevolgen.

grtjs, Saskia

raf

ja saskia bedankt
het is nu gewoon afwachten en dat is een beetje tegen mijne natuur zeg maar
liever korte pijn dan lang lijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.