Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

SuSke

Geen leuke ontdekking Andress.

Maar maak je herstelling wel in een keer goed.
Je isolatieplaten zitten tegen het plafond, dus tegen die platen moet je eerst een dampscherm plaatsen om later vochtproblemen te voorkomen.
De draadstangen die dan door de isolatieplaten en dampscherm steken moet je zorgvuldig afplakken.
Doe je dit niet, krijg je op lange termijn geheid vochtproblemen door condensatie van het vocht in de lucht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Andress24

Frans, dat is natuurlijk een heel belangrijk punt, en ik heb er inderdaad ook al over zitten piekeren, maar in dit geval bleek vochtigheid geen factor. Ik heb de U-waardeberekeningen (20°C bij 50% luchtvochtigheid) van ons huis nog eens nagekeken maar een dampscherm of dampreductie bleek op deze plaats niet nodig - de betonstructuur is aan de bovenkant ook nog eens geisoleerd en de condensatiegrens ligt veel verder boven. De berekende hoeveelheid condensatiewater is zo (0,006 kg/m2) dat die voldoende kan afdrogen. Bovendien is de kelderruimte verwarmd en ook door de centrale verluchting bediend, waardoor we in de winter bij 20°c meestal een relatieve luchtvochtigheid hebben tussen de 35 en 40% - huidcrème smeren geblazen :o. Maar bedankt voor de tip!

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

SuSke

Je gaat nog een luchtbevochtiger moeten plaatsen om het aangenaam te houden  ;) ;)

Beter dat het goed geïsoleerd (en beschermd) is dan slecht afgewerkt, maar je gaat er toch geen aouna installeren vermoed ik.
Succes met de vernieuwbouwwerken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MoVi

@ Andress24
Is een "spanplafond" niet iets om aan te denken? met of zonder isolatie is mogelijk.

Ronald Visser
Ronald Visser

Andress24

Hey Roland, een spanplafond behoort zeker tot de mogelijkheden, al had ik instinctief voor rigips gekozen omdat ik daar simpelweg al meer ervaring mee heb, het een pak vergevingsgezinder is wat fouten maken betreft en ik niet eens weet hoe ik mijn  verlichtingsplannen in zo'n doek moet omzetten. Bovendien kan ik alle onderdelen voor een gipsplaatplafond in de Baumarkt om de hoek halen, bij een Spanndecke moet ik al op zoek gaan en land ik grappig genoeg vaak op Nederlandse websites.  ;)

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

MoVi

Het was maar een tip.

Succes verder.

Ronald Visser
Ronald Visser

Andress24

Ja, een fantastische tip, eigenlijk - gewoon fantastisch wat de mogelijkheden ervan zijn. Als ik ons huis nog eens mocht bouwen, zou ik het zeker in de woonkamer (laten) installeren...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Metpetergaathetbeter

Maar niet geschikt voor een treinkamer, want op bouwbeurzen staan die steeds de spankracht te tonen door erin te springen !  ;D

MoVi

Trampoline sfeer. ;)   


Ronald
Ronald Visser

Geert

Nu de startpagina van MSM is aangepast, kan ik de lijst van Belgische modelspoorclubs niet meer terugvinden. :(

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Citaat van: Geert op 12 januari 2019, 23:44:52 PM
Nu de startpagina van MSM is aangepast, kan ik de lijst van Belgische modelspoorclubs niet meer terugvinden. :(

Geert
Daar heb je een punt! Bedankt voor de fijne neus, Geert.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Misschien ook nog even nakijken hoe de nieuwe site op een smartphone wordt weergegeven. Zo lukt het mij niet om de agenda te openen. Ik heb het op 2 browsers op een IPhone getest, en daar lukt het niet om de hoofdmenu´s te openen. Je kan dus wel "Agenda" aanklikken en dan "Waar ook wij aanwezig zijn" kiezen, maar niet de "Agenda" zelf. Hetzelfde voor de andere hoofdmenu´s. (tenzij ik niet handig genoeg ben met zo´n smartphone, dat zou ook kunnen  ;))
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

ACFI

Bert.

Agenda is toch gewoon bedoeld als hoofdmenu. Het opent het submenu  met "waar wij ...". Of stond daar vroeger iets meer?

ik ga meestal rechtstreeks naar het forum en passeer niet via het hoofdmenu  8)

ACFI

BC911

Ja, maar als je op een pc daarop klikt krijg je de lijst van alle events. Op een smartphone kan je daar ook op klikken, maar dan opent de agenda niet maar alleen de opties die eronder zitten. Misschien dat een plaatje het duidelijker maakt:

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Andress24

Ik gebruik Brave op Android en daarmee lukt het wel.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper