Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

loi luc
mailen gaat ook zonder inbox LOL
het is via skype gegaan daar ik met een madona foon oploop is dat makkelijker om contact te houden met de studio
anders willen die gekken dat ik daar heel de dag mijn tijd door breng en word er niets gebouwd
en daar ik skype heb moeten vernieuwen (lekker zo een update) bleek ook dat ik alles kwijt ben wat ik voorheen gepost had

maar ik heb een G code terug gevonden en daar kan ik mea verder al kan ik niets meer aan het concept wijzigen
ik wilde de 123d file namelijk gebruiken om nu de voorste luiken op de toren te gaan maken
en dat had gemakkelijk geweest
nu word het meten en hertekenen maar dit werk word nu naar de achtergrond verschoven kwestie van prioriteiten
die luiken heb ik maar te laatste volgende week vrijdag nodig
dan is het weer een dag je studio

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

@PietB

Renault......

Ronald Vsser
Ronald Visser

dani

dang, dude.....

Telefoontje van de Fiat garage : meneer uwe Mobilhome is klaar  U mag hem komen ophalen.
We hebben het het onderhoud gedaan met allemaal nieuwe vloeistoffen en filters, en zoals U gevraagd had ook de remmen volledig nagekeken.  Vooraan nieuwe blokken, achteraan  nieuwe remschoenen en meteen 2 nieuwe rempompjes want dez waren zo goed als versleten.   Daarom duurde het even langer want die moesten uit Italië komen.

De rekening :  970€ !   Even slikken maar anderzijds wel Safety First.   Geen zin om met een gevaarte van 3,5 ton een helling af te suizen en dan te ontdekken dat de remmen ineens niet goed werken...    Dus ja, even slikken dn betalen.    Ik zal er niet arm van worden :-) 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

En dat al na 30000 km.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: MoVi op 04 augustus 2018, 18:00:13 PM
@PietB

Renault......

Ronald Vsser
OK hebben die ook al de 'franse' ziekte?

Dirky

Citaat van: dani op 06 augustus 2018, 13:05:27 PM
dang, dude.....

Telefoontje van de Fiat garage : meneer uwe Mobilhome is klaar  U mag hem komen ophalen.
We hebben het het onderhoud gedaan met allemaal nieuwe vloeistoffen en filters, en zoals U gevraagd had ook de remmen volledig nagekeken.  Vooraan nieuwe blokken, achteraan  nieuwe remschoenen en meteen 2 nieuwe rempompjes want dez waren zo goed als versleten.   Daarom duurde het even langer want die moesten uit Italië komen.

De rekening :  970€ !   Even slikken maar anderzijds wel Safety First.   Geen zin om met een gevaarte van 3,5 ton een helling af te suizen en dan te ontdekken dat de remmen ineens niet goed werken...    Dus ja, even slikken dn betalen.    Ik zal er niet arm van worden :-)

Nieuwe remblokken of niet Dani, toch opletten. Onze eerste trip (met een spliternieuwe Rapido), zowat 7 jaar geleden, over-verhitte remmen gehad in de Verdon-vallei. Begon eerst raar te ruiken en dan mocht ik het pedaal helemaal indrukken om nog iets te kunnen remmen. Ook de handrem gaf geen beter resultaat. Dan uiteindelijk een parking gevonden en stenen voor de wielen gelegd omdat de handrem niet werkte naar behoren. Bangelijk!

Een controlebezoek bij de garage: "er is niets mis met de remmen".

Het jaar erna in Oostenrijk diezelfde geur en meteen aan de kant gaan staan om af te koelen...

Enige optie is afremmen op de motor maar dat doet die van ons niet goed of ik moet zeeeer traag rijden. 3500kg is teveel voor rem-system als het lange tijd veel moet werken.

... en van het onderhoud van het woongedeelte, frigo, waterinstallatie. e.d. kan ik ook een boek schrijven. O.a. twee keer binnen geweest voor een haperende frigo (400€) (op gas) en onderweg weer van dadde!. Heb ik nu zelf helemaal uit elkaar gehaald (brander-gedeelte), alle stukken gereinigd en dat ding werkt super! (0€)

en als je nog op reis moet: Goeie reis!


dani

Ja onderhoud doen is sowiso nodig en voorzichtigheid is altijd aan de orde dat is een feit
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbouwpatrick

het is precies bij alle camper verdelers hetzelfde weinig doen maar tellen kunnen ze
Vochtcontrole vorige keer €60 nu melding "mijnheer fabrikant heeft keuring opgeslagen nu €150 " vochtcontrole in rijden en uitrijden 20 minuten €150 . Als men het n iet doet vervalt garantie. Na 3 jaar deze conclusie verkoop veel beloftes na de garantie stropen we de klanten wel korting moet er terug uit.
GA volgende camper zeker niet in Belgie kopen.

doomslu

Ik heb er nog nooit last mee gehad.
Mij krijgen ze niet in zo'n ding.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Als ik mijn rekening bekijk, dan vind ik dat het nog mee valt.
Uiteindelijk was ik daar eerst en vooral nog geen klant, ik had nog nooit een Fiat gehad, laat staan daar gekocht.
Dit is een wat oudere camper op een DUcato chassis, dus ze moesten stukken bestellen in Italië  (haha, in het archief :)  )
En ze hebben ook meteen een ondrhoudsbeurt, en algemeen nazicht gedaan.

Dus ja...   ik klaag niet, alleen is het natuurlijk een mooi bedragje alles samen.  Maar ja, eten (vers en gezond en lekker) kost ook veel ...
EN ik rook niet of drink niet.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 06 augustus 2018, 22:14:18 PM.
EN ik rook niet of drink niet.
en je kijkt niet naar de VROUWEN  ook zeker ? ;)

SuSke

ik hoop naar de zijne en zijn dochter  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

Dani , in het begin tijdens de rit regelmatig eens remmen , zodat de blokken zich aan uw wielen aanpassen ,anders als het echt nodig is , is er niet voldoende remkracht.

dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 augustus 2018, 23:23:52 PM
Citaat van: dani op 06 augustus 2018, 22:14:18 PM.
EN ik rook niet of drink niet.
en je kijkt niet naar de VROUWEN  ook zeker ? ;)
Dat heb ik NOOIT beweerd, Peter.   Assumptions are no good, speculations are killers ...

Citaat van: SuSke op 06 augustus 2018, 23:29:30 PM
ik hoop naar de zijne en zijn dochter  8)
Euh...   bijna.   Naar mijn vrouw  kijk ik wel degelijk, naar mijn dochter kijk ik om, zodat ze niks te kort komt.

Citaat van: stoomlokje op 07 augustus 2018, 00:34:40 AM
Dani , in het begin tijdens de rit regelmatig eens remmen , zodat de blokken zich aan uw wielen aanpassen ,anders als het echt nodig is , is er niet voldoende remkracht.
Absoluut, en zeker kalm aan doen in het begin.  Dat is net zoals bij een gewone auto, maar dan nog iets "intenser"
Regelmatig remmen doe ik sowieso, bij voorrangswegen, stoplichten,  rond punt, kruispunt en zo voort.   Maar ook af en toe eens "zomaar"  voor het inlopen van de blokken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 07 augustus 2018, 10:33:58 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 augustus 2018, 23:23:52 PM
Citaat van: dani op 06 augustus 2018, 22:14:18 PM.
EN ik rook niet of drink niet.
en je kijkt niet naar de VROUWEN  ook zeker ? ;)
Dat heb ik NOOIT beweerd, Peter.   Assumptions are no good, speculations are killers ...

nee, ik doe ook geen van de 3, die laatste alleen als mijn vrouw erbij is !  ;D ;)