Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

59erke

Citaat van: Gerolf op 13 september 2015, 16:12:26 PM
Heel dat gebouw is uniek. De enige dergelijke remise die nog bestaat in Europa. 102 jaar oud, 2 oorlogen overleefd, ...

Heb er vroeger nog dikwijls in rond gelopen. Mijn vader heeft daar het grootste deel van zijn carriere doorgebracht als onderhoudstechnieker.
En op woensdagnamiddag ging ik altijd met mijn moeder naar daar om mijn vader op te wachten.

Juist voor het museum werd, heb ik er met mijn werk nog gewerkt aan de electrische installatie.

Een heel mooi gebouw, zeker toen het nog in dienst was. Er was nog niets verandert aan de infrastructuur. Zelfs het personeelsgedeelte is altijd gebleven zoals vroeger.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Citaat van: Gerolf op 13 september 2015, 13:10:52 PM
Je hebt niet veel gemist, Hugo. Omwille van het slechte dak (veiligheid - verzekering) was er maar een klein deel toegankelijk.
Het museum zou binnen twee jaar (eindelijk !!!) terug volledig opengaan. De aanbesteding voor de dakwerken is rond.

Eindelijk? Vergeleken met Schepdaal is dat warp 9.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 13 september 2015, 12:57:42 PM
Wist ik het? Hingen er waarschuwingen? Nee, en aan het aantal verwonderde gezichten te zien was ik niet alleen!
Ik stond ook voor een afgesloten metrostation vanmorgen. Twee werkwagens van de Lijn ernaast. Geen kat daarvan te zien (zaten misschien in het dichtstbijzijnde café ?), geen woord uitleg opgehangen. Ook niet op de website die ik tien minuten daarvoor bekeken had. Deze namiddag zag ik de 9 en 15 bovengronds op de Groenplaats. Wat uitleg gevraagd...
Zelfs de bestuurders van de Lijn wisten dat het hele metronet zonder stroom gezet was pas wanneer ze met hun dienst begonnen. Omdat ze ergens onderweg bomen aan het snoeien waren...
Het zou in de tijd van de Buurtspoorwegen (zonder internet, printers om uitleg nog snel te printen...) niet waar geweest zijn.
Het zoveelste bewijs dat er bij De Lijn een bende overbetaalde en wereldvreemde UILEN aan het roer staan.

dani

Dedoeme toch, gisteren een Arduino'ke opgeblazen....
Die dingen hebben blijkbaar een hekel aan een DCC signaal rechtstreeks op één van hun ingangen.

Ook al had deze het signaal zelf gegenereerd, toch was hij niet blij met de terugkoppeling van het signaal na de zelfgebouwde booster...   De schuldige :    de EDU009  "pc oscilloscope" die het signaal terug koppelde.   
DAMN....  Gelukkig kosten die dingen maar een paar euriekes.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Mijn pc zijn waterkoeling die spontaan terug begon te lekken nadat het de vorige keer ook spontaan terug gestopt was. Zal dan vandaag maar een andere radiator inbouwen, heb er gelukkig nog enkele liggen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

ik denk dat er hier eentje een probleem heeft .die wilde 22.5 euro bieden maar heeft in plaats daarvan 225 euro geboden .en dat is dit lot echt niet waard .maar geboden is geboden en daar komen nog verzend kosten en dan nog veiling kosten


gr raf en gelukkig ben ik niet die geboden heeft
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Jawade...als de verkoper wat eerlijk is kan die dat toch ongedaan maken ??

Rangeerduivel

Zelfs in de ''kleine lettertjes'' bij EBay staat dat er een mogelijkheid tot rechtzetting voor zulke onvrijwillige vergissingen bestaat.
Tenminste als hij de moeite durft of wil doen om contact te nemen met EBay/verkoper.

;)
Ik heb wel te laat gezien dat het hier om Catawiki gaat...ben ik dan ook schuldig?  ;D ;D

dani

het kan toch nog geannuleerd worden door contact op te nemen met de "veilingmeester" en het verhaal uit te leggen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hopelijk voor die koper kan dit ongedaan gemaakt worden want dit is echt wel erg

maar dit is het reglement

Zo werkt de veiling

Plaats een bod. Als u het hoogste bod heeft, wordt het kavel in de lijst groen, als u wordt overboden rood. N.B. Een geplaatst bod is niet vrijblijvend. Als u het hoogste bod heeft, bent u verplicht het tegen die prijs af te nemen.

Op kavels met een hoge verwachte opbrengst kan een reserve price zitten. Als u een bod plaatst dat lager is dan de reserve price wordt dit duidelijk vermeld. Als u onder de reserve price biedt dan wordt het kavel in de lijst oranje.

Bod in de laatste minuut? Dan wordt het kavel verlengd met 1 minuut.

Na afloop ontvangt u een overzicht met gewonnen kavels. U betaalt dit via Catawiki. Biedingen zijn exclusief 9% veilingkosten en verzendkosten. Verder zijn er geen kosten. Er wordt geen BTW in rekening gebracht. Biedingen zijn bindend.

De verkoper verzendt binnen 3 werkdagen na ontvangst van bericht van de betaling. Soms kan er ook worden afgehaald.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

ohjee, dat is inderdaad een enorme vergissing .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

#1526
gisteren van een vriendin en club lid een boot gaan ophalen
haar ex had voor wat verrassingen gezorgd en als modelbouwer dit zien moet pijn doen ongeacht wat je modelbouw interesse is

https://www.youtube.com/watch?v=pwb0EjTwi2o

https://www.youtube.com/watch?v=Kezj9RS6-GY

https://www.youtube.com/watch?v=6vO7IFrji28

dan ook nog de servo kabels af gesneden de koppelingen verwijderd (zitten er niet meer bij)de regelaars er uitgesloopt en nog zowat van alle andere verassingen
de boot is reeds hersteld maar plezant is iets anders
en dan noemt die meneer zich "modelbouw vrienden"

en dan mag je niet kwaad worden hoor

moest ik effe kwijt om wat te ontstressen en dan moeten jullie dit spijtig genoeg bekopen
maar echt kwaad ben ik niet op jullie wel op die dat geflikt heeft .is dezelfde kerel die de duikboot van over laatst in de vernieling heeft geholpen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

don't get mad, get even !!!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

dani dan moet ik me zelf verlagen tot een niveau dat zo laag ligt
nee daar begin ik niet aan daar ben ik te trots op dat ik een modelbouwer ben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

het kan vaak ook op een discrete manier gebeuren zonder geweld of dingen te vernielen...

Je kan verbaal ook iemand helemaal neerhalen, door hem in alle rust en kalmte te "pakken" en plein publique.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.