Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Huis tuin en keukengerief voor de modelbouw

Gestart door Dirkh, 11 februari 2014, 11:27:46 AM

PeterC

Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 23:32:00 PM
...een "opaque" kous  van 40 of 50 denier; is steviger dan nylon kous...

Ik ken al niets van nylon kousen, laat staan van een "opaque" kous  van 40 of 50 denier.  Mijn kennis is beperkt tot jartellen (oftewel snelzeikers), kunnen die daar ook voor dienen?   8) 8) 8)

Groetjes, Peter


erik de noorman

Gedroogd koffiegruis van het espressomachine, gedroogde tijmplantje (voor bomen), zoethout om boomstammen na te bootsen, gedroogde oreganoblaadjes, verpakkingskarton, afplak schilderstape, behangerslijm, aluminiumplaat van cateringdishes, koriander of peperbolletjes, tandenstokers, oude balpennen, elektriciteitdraad, pluggen en nog veel meer.

Erik.

janieburton

Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 23:37:56 PM
Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 23:32:00 PM
...een "opaque" kous  van 40 of 50 denier; is steviger dan nylon kous...

Ik ken al niets van nylon kousen, laat staan van een "opaque" kous  van 40 of 50 denier.  Mijn kennis is beperkt tot jartellen (oftewel snelzeikers), kunnen die daar ook voor dienen?   8) 8) 8)


Je zit in de goede richting  ;) :D :D :D 8) 8) verdere informatie moet je vragen aan je partner zij zal dan wel verder informeren. ;) :D
 

Valentijn


Gedroogde thee blaadjes als strooimateriaal voor landschap.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

marc goovaerts

Waarschuwing !

Al jaren gebruik ik ovenreiniger om enamelverf af te bijten van modellen. Werkte tot nu toe prima, met gewone ovenreiniger uit de Delhaize.
Tot nu. Vorige week stond er ovenreiniger goedkoop bij de Aldi. Net gemerkt: deze tast wel degelijk polyethyleen (het zachtere kunststof van de klassieke Airfix-soldaatjes) aan. Bijt niet ecth in, maar verzacht het materiaal, zodat fijnere delen onder de tandenborstel afbreken.
Enkel voor de oven gebruiken, dus.

T03

Staalwol, om een paar dagen in water te laten roesten en met het afgietsel hout een verouderd aspect te geven.
Vele van de hier reeds genoemde zaken.
SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

PeterC

Citaat van: T03 op 19 februari 2014, 09:56:05 AM
Staalwol

Ook te gebruiken om grof uitziend graveerwerk in styrene en gips te 'verzachten' (niet te hard schuren op gips of alle detail is weg) en natuurlijk ook te gebruiken om een soldeerpunt mee te reinigen.
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 19 februari 2014, 11:26:40 AM... te gebruiken om een soldeerpunt mee te reinigen.

Vochtige (niet natte) Jeans of vilt, messingwol (zachter dan staalwol), golfkarton
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky


Gerolf

Droge jeans gaat ook, ja. Weet ik uit ervaring  ;)
Maar ik wil hier geen echtgenotes of moeders pesten  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

#40
Citaat van: janieburton op 12 februari 2014, 03:48:03 AM
Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 23:37:56 PM
Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 23:32:00 PM
...een "opaque" kous  van 40 of 50 denier; is steviger dan nylon kous...

Ik ken al niets van nylon kousen, laat staan van een "opaque" kous  van 40 of 50 denier.  Mijn kennis is beperkt tot jartellen (oftewel snelzeikers), kunnen die daar ook voor dienen?   8) 8) 8)


Je zit in de goede richting  ;) :D :D :D 8) 8) verdere informatie moet je vragen aan je partner zij zal dan wel verder informeren. ;) :D

Ik beperk mij tot het uitdoen van deze artikelen (bij mijn vrouw, zelf draag ik het niet)  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

reeves

Citaat van: Gerolf op 20 februari 2014, 00:59:49 AM
Droge jeans gaat ook, ja. Weet ik uit ervaring  ;)
Maar ik wil hier geen echtgenotes of moeders pesten  ;D

Klopt, trainingsbroek gaat niet, resultaat twee grote gaten van de punt vast te pakken met de broek om zo af te kuisen ;D

Kautenbach

fohn: ideaal om het imago van een stroomverslindende hobby extra te ondersteunen 8) 8) 8) ook je nichtjes die net puberen en komen logeren kijken je na het lenen van JOUW fohn je nooit meer normaal aan... wauw, met glitters... (maar ook voor golfjes op water, buigen van Noch muurplaten ect)

of... een moker, spreekt voor zich, om een deuk in het pakje boter te slaan (maar ook ideaal als gewicht bij het vastlijmen van styrodur platen/rails ect)

janieburton

Citaat van: Kautenbach op 20 februari 2014, 19:45:38 PM
ook je nichtjes die net puberen en komen logeren kijken je na het lenen van JOUW fohn je nooit meer normaal aan... wauw, met glitters...

?? ?? ?? ??
 

HYA