Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LIMA

Gestart door wisselstromer, 20 maart 2006, 12:50:58 PM

tufken

L. Verboven s.a.



Rue des Technologies 22



B-1340 Ottignies



Tel. 010 61 59 29

Fax  010 61 69 03



e-mail : l.verboven@busmail.net


" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


eric

REZ zal in de komende weken een poll op de web site plaatsen om te verifi?ren of de behoefte van de bezoekers van de web site aansluit op de plannen die ze reeds hebben voor de herintroductie van de Nederlandse modellen van deze bekende merken in 2007.
Voor Roco geld dit ook voor de Belgische modellen.
Als de firma Verboven hetzelfde zou willen doen voor de groep Hornby dan zijn we vertrokken. Allez, dat hoop ik toch.
(PS: ik wist ook niet dat er in Belgie een inporteur was voor Hornby)

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door mnbs

De rijeigenschappen van Lima's kan je verbeteren door ze in dubbeltractie te laten rijden. De ene houdt dan de andere aan het rijden en vice versa. Je zit dan wel steeds met gekoppelde lawaaimakers, maar in werkelijkheid rijden 23gers ook vaak met z'n twee?n.





>>> Zelfs dan zit je nog met lokomotieven die g??n trekkracht genoeg kunnen produceren om een zwaardere trein vooruit te trekken.En bij dubbeltraktie hoort toch wel een langere (en zwaardere trein).
Als je alles op een rijtje zet kan je ,als je een baan hebt met hellingen en veel bochten,met een Lima lok -met ronde motor ,niets aanvangen.Zelfs als je er een modeltorque ?n een decoder insteekt.
De enige andere opties zijn : dubbeltraktie met een lok van MarTrix of Roco.Of er een volledig nieuw chassis onderzetten van een donorlok.

Gerrit



ysbeer

Of hem weggooien[:p]

wim