Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LIMA

Gestart door wisselstromer, 20 maart 2006, 12:50:58 PM

riksketrein

Bij het zien van de foto van Ervin's 11, schiet er mij hiervan een mankement te binnen ; die dakpartij was niet waarheidsgetrouw.
Lima heeft dezelde mallen als voor 21 en 27 gebruikt, doch de 11en hebben, net als de 12en een ander dak.
Jocadis had vroeger wel een setje om die aan te passen, wat ik ook gedaan heb. Spijtig genoeg staat dat op het eerste gezicht niet meer op hun site.
Eric.

ysbeer

Echt op de goeie gok heb ik een lok besteld van de nieuwe lima serie.
Wellis waar een franse maar (volgens zeggen )komt deze ook regelmatig in belgie en zelfs een enkele keer in nederland[?][?].
Zoals gezegd het is een gokje,zodra hij er is (wanneer[?])dan zal ik mijn bevindingen melden.




wim

janjozef

emmapeel voor 2700fr de prijs die ik mijn 27, een 5 tal jaren geleden, heb betaald kun je geen perfect model verwachten, je moet een lima gewoon superen. Moesten meer merken aan die prijs die kwaliteit verkopen iedereen zou meer machines hebben. Kijk maar naar de omzet die Mehano gedraaid heeft met de 77 en hoogstwaarschijnlijk zal draaien met de 51. Van de 51 zijn er bij ons in de club al een 80tal besteld. Van de vlottende cabine van roco zal dat een 5 tal zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Lima heeft altijd heel originele modellen in zijn assortiment gehad, en dat telt niet alleen voor de Belgische modellen. Terwijl je bij alle andere 'grote' merken dikwijls dezelfde modellen terug kan vinden. Jaren geleden was de kwaliteit van de Lima modellen eerder bedenkelijk, maar als je dan naar de prijs gaat kijken wat je neertelde voor dat model... hooguit de helft van een Roco of Fleischmann.
De laatste jaren is de kwaliteit er dan heel wat op vooruit gegaan, maar spijtig genoeg is de prijs gevolgd. Ik vond dat Lima op de goede weg was en dat de modellen die de laatste jaren voor het faillisement waren uitgebracht zeker hun prijs kwaliteit waard zijn.
Hopelijk volgt Hornby de lijn van Lima en blijven zij originele modellen uitbrengen.

Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

riksketrein

Beste janjozef, ik ben het volledig met U eens. De modellen van Lima waren toen ik begon, begin jaren tachtig de enige die in mijn budget vielen. Dus nu koester ik ze zonder meer.
Superen is inderdaad de boodschap. Dat bedoelde ik ook met mijn kritiek op de 1186 van Lima : na behandeling met het setje van Jocadis ziet ie er veel beter uit. Ik heb er een foto van op mijn fotostek gezet : http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Als u wil kan u even gaan kijken. Hij heeft nu nog alleen "echtere" stroomafnemers nodig en dan kan ie ?cht wel met de duurdere merken concurreren.
Eric.

janjozef

spijtig genoeg kan je dat niet zo direct zien waar je gesupert hebt. aangezien de foto's daarvoor niet groot genoeg zijn maar inderdaad een treeplankje buven de buffers en de leidingen op het dak dat kost niks. Nieuwe panto's is al duurder maar eigenlijk nodig.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

De rijeigenschappen van Lima's kan je verbeteren door ze in dubbeltractie te laten rijden. De ene houdt dan de andere aan het rijden en vice versa. Je zit dan wel steeds met gekoppelde lawaaimakers, maar in werkelijkheid rijden 23gers ook vaak met z'n twee?n.


Brunel

Ter informatie.
Reyne - inmiddels ook in Belgi? bekend - is vertegenwoordiger voor Nederland van Hornby geworden, inclusief het oude Lima-spul. Het is de bedoeling de aanvaardbare Nederlandse Lima-modellen (er zaten zelfs een paar hele mooie tussen) weer uit te brengen, zo nodig met een nieuwe aandrijving.
Geen idee of Reyne ook aan Belgi? denkt.

eric

Reyne denkt zeker aan Belgie.
Ze willen wel graag van ons weten wat we zoal willen. Dan kunnen ze inschatten wat hier de populaire modellen zijn. Dus massaal onze gewenste modellen voor zowel Roco en de merken van de Hornby groep mailen naar Reyne.

Tom

Is er in Belgie nog geen invoerder voor Hornby?
Wat die gewenste modeleen betreft, ondertussen zijn er al een aantal andere merken die betere modellen produceren die Lima vroeger heeft gemaakt.
Zoals LS Models die komt met de 18 en 15.
Van mij mogen ze de AM 75 en 11/12/21/27 heruitbrengen, maar dan verbeterd.
Tom

ERVIN

En ik zou graag hebben dat ze de Reeks 800 terug uitbrengen,liefst digitaal en met de mogelijkheid om twee stellen te koppelen.[:p]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

En ik zou graag hebben dat ze de Reeks 800 terug uitbrengen,liefst digitaal en met de mogelijkheid om twee stellen te koppelen.[:p]


Ja, die wil ik ook wel [:p]

Kedeng Kedeng

Misschien kunnen we een nieuw onderwerp starten zoals we is hebben gedaan met welken
NMBS modellen we wouden zien in model,
maar nu alleen dan over Lima en Roco.

ERVIN

Goed idee Kedeng Kedeng,ik doe mee.[;)]

tufken

citaat:
Geplaatst door eric

Reyne denkt zeker aan Belgie.
Ze willen wel graag van ons weten wat we zoal willen. Dan kunnen ze inschatten wat hier de populaire modellen zijn. Dus massaal onze gewenste modellen voor zowel Roco en de merken van de Hornby groep mailen naar Reyne.




Vrienden,

Reyne is geen importeur voor Lima en Hornby.

In Belgi? is dit de firma Verboven die Faller en vele andere merken verdeeld.

't is maar dat jullie het weten naar waar je moet mailen.

Groetjes

Patrick  [:I]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "