Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Draaischijf Fleischmann - Welke locloods te gebruiken?

Gestart door Quadran, 08 februari 2014, 12:47:29 PM

Quadran


Welke ronde locloods is te gebruiken met de draaischijf van Fleischmann? Ik zou graag twee draaischijven plaatsen en dus ook twee locloodsen.

 

Rangeerduivel


tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


bellejt

de loodsen van Faller en Vollmer passen daar ook bij.

Peter

Bedoel je deze van Faller ex. Pola
Onder de naam Pola vind je die dikwijls een heel deeel goedkoper op beurzen of bv. ebay



In mijn ogen de mooiste (ook duurste) en indrukwekkenste is die van KHK naar het voorbeeld van Düsseldorf (in baksteen uitvoering) maar soms ook nog te vinden onder Bochmann und Kochendorfer (B&K) in de versie met  de wanden in "verputz"
Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

dani

mooie foto.  En het kan zelfs nog indrukwekkender als je de 2 schijven na elkaar legt en ze allebei helemaal door loods omringt.  Dan heb je een  "8"  van lokloodsen.  Daar kan je wat  lokomotieven in kwijt, maar tegen dat je de 2 schijven en al de loodsn hebt is de vraag of je nog centen over hebt voor loks, LOL


De opstelling op deze foto hierboven is wel interessant en leuk om te zien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Cord

Inderdaad Dani. Je zou dan bij een of meerdere van de loodsen een doorgang aan de achterzijde kunnen maken. Voor het totaalplaatje is het natuurlijk grandioos, maar kun je dan nog zien wat er binnen die 8 allemaal gebeurt.
En inderdaad: wat gaat dit niet kosten?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

swarol

Heb nog zo een loods ergens in doos, een met 3 deuren daar ik geen draaischijf gebruik ligt ze er maar.
Groetjes swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa