Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Rangeergang ??

Gestart door pabe, 19 maart 2006, 13:22:12 PM

pabe

Tweedehands een BR485 stel gekocht met ingebouwde Lenz decoder (type ??).  
Besturing met Lokmaus 2.  
Alles werkt prima, (* voor verlichting  (schakelt om met rijrichting), en F2 voor de binnenverlichting.  Probleem is dat de lok enkel zeer langzaam rijdt, dus ik veronderstel 'rangiergang'...  Heel veel settings al geprobeerd, maar zonder resultaat.  ( 14, 28 en 128 stappen, CV5 (P+F4 al op allerlei waarden ingesteld,( ook 0, 1 en waarden 60) maar zonder resultaat).  
Raar is wel dat bij de programmering van de andere registers de lok telkens 3 x een sprongetje maakt, terwijl bij CV5 (P+F4) er slechts 1 sprongetje gemaakt wordt).
F1, F3 of F4 drukken tijdens het rijden heeft ook geen effect.:(  
En, op een analoge baan doet de lok het prima.. :0 Alle hulp welkom. :p Kan er ook iemand mij een link bezorgen waar ik een volledige tabel van de CV's kan vinden??  
Groetjes, en op voorhand bedankt !  
Paul

n/a

www.lenz.com

In CV7 staat welk type decoder het is, in CV8 staat wie de maker is van de decoder.

Als CV8 een waarde van 99 geeft is het een Lenz decoder.

pabe

citaat:
Geplaatst door IBox

www.lenz.com

In CV7 staat welk type decoder het is, in CV8 staat wie de maker is van de decoder.

Als CV8 een waarde van 99 geeft is het een Lenz decoder.



Bedankt voor je snelle antwoord, maar ik dacht dat je met de Lokmaus2 geen decoders kan uitlezen??  Of heb ik het mis..? [:I]

n/a


pabe

citaat:
Geplaatst door IBox

Niet rechtstreeks, wel hiermee http://www.mrdirect.nl/extras/booster.asp


Interessante site en product...!!!  Maar ik heb hier niet direct een PC met DOS of Win95/98 beschikbaar... [:(]

Ondertussen wel mooie tabel ivm CV's gevonden bij http://www.kuehn-digital.de/

Suggesties dus nog steeds welkom...[8)]

n/a

Ieder merk en type decoder heeft zijn eigen CV tabel.

Dus CV 51 kan voor decoder x heel iets ander betekenen dan voor decoder y, oftewel je moet de juiste CV tabel gebruiken bij je merk decoder en type, zelfs bij hetzelfde merk zijn er verschillen in de betekenis van de CV's.

Dus een algemene tabel is er niet.

Een DOS PC heb je ook niet nodig met XP in Dosmode gaat het ook.

n/a

citaat:
Geplaatst door IBox

Ieder merk en type decoder heeft zijn eigen CV tabel.

Dus CV 51 kan voor decoder x heel iets ander betekenen dan voor decoder y, oftewel je moet de juiste CV tabel gebruiken bij je merk decoder en type, zelfs bij hetzelfde merk zijn er verschillen in de betekenis van de CV's.

Dus een algemene tabel is er niet.

Een DOS PC heb je ook niet nodig met XP in Dosmode gaat het ook.



Hallo

Ik heb een vraagje:
Kun je XP in Dosmode draaien? Zo ja hoe?

Mvg
Flip

DelticPower

Jazeker Flip, druk op start - alle programma's - Bureau-accesoires - opdrachtprompt. En je zit in DOS
Groeten van Jan

n/a

Wat dacht je hier van Flip




n/a

Ja natuurlijk.Excuseer ik heb mijn vraag misschien een beetje verkeerd gesteld.
Ik denk dat je hier niet meer kunt spreken van een echte DOS zoals er nog was onder Windows95.Ik dacht dat dit gedaan was van af XP.Maar als MRdirect er onder draait is het OK.
Maar goed ,het is hier een treinen forum en geen PC forum.

Vr.groeten

Flip

pabe

citaat:
Geplaatst door IBox

Ieder merk en type decoder heeft zijn eigen CV tabel.

Dus CV 51 kan voor decoder x heel iets ander betekenen dan voor decoder y, oftewel je moet de juiste CV tabel gebruiken bij je merk decoder en type, zelfs bij hetzelfde merk zijn er verschillen in de betekenis van de CV's.

Dus een algemene tabel is er niet.

Een DOS PC heb je ook niet nodig met XP in Dosmode gaat het ook.




Ibox, thanks.  Ik ga onder het weekend eens proberen ...

Paul [8D]