MOBEXPO 2014

Gestart door tsjoek, 29 januari 2014, 20:01:16 PM

LokSound


o my god.
en met foto en al in 't Nieuwsblad.

ja, 2 fijne dagen aldaar!!!

Patrick

philippe_007

Ik vond het ook en geslaagde beurs,
2 dagen aan de workshop (Plasticard) zitten was tof en leerrijk...
Er was veel interesse, zowel van mensen die er niet mee werken als deze met heel veel revaring.

@Peter, je bent niet de enigste die niets gekocht heeft, alle als decormateriaal niet meetelt natuurlijk  ;D ;D ;D

@Patrick, ik zal de volgende keer een klein beetje stiller zijn, maar ik beloof niets :-)

LokSound

Citaat van: philippe_007 op 31 maart 2014, 13:33:26 PM
...

@Patrick, ik zal de volgende keer een klein beetje stiller zijn, maar ik beloof niets :-)

toch: (gisteren avond:) beloofd is beloofd hé!
;D

Metpetergaathetbeter

@Koen,

Gisteren op weg naar huis een liedje gehoord van die andere Koen (Wouters) uit het Mechelse

" Daar gaat ze , met mijn virtinekast er vandoor !" ;D

Groeten Peter ;)

Koen

 ;D  ;D  ;D

Ik had niet veel energie meer over om te zingen  :o.
Het was een vermoeiende maar zeer leuke dag met mensen die de dag extra kleur gaven. Is het niet, Peter  ;)  ;D ?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

SirGresley

Allereerst proficiat voor de eerste MOBexpo!

Maar... voor mij was er alleen het modeltreingedeelte van de modelbouw! :'(

Geen boten, geen tanks, geen trucks of auto's (buiten de hoek met raceauto's), 3 vliegtuigjes...
Sorry maar als je Modelbouw op je affiche zet, dan heb je ook de andere modelbouwers erbij.

Van de baantjes was er voor mij enkel Amis sur Mer de verrassing en de anderen waren ouwe bekenden en van MSC.
De verkoop, van verschillende handelaars en verkopers gehoord, was niet "vet" maar dat kan wel met het warme weekend te maken hebben.

Eén van de verkopers gaat volgende keer een helm meebrengen tegen de neerstortende heli!!

Maar alle begin is moeilijk en probeer het om de twee jaar te houden.

Ik ben benieuwd hoe de Modelspoor expo in de Brabanthallen gaat doen!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

ToThePoint

Dan gaat hij op termijn ook de gevolgen ervan dienen te ondervinden. Aangezien ons lichaam vitamine D aanmaakt door zonlicht op uw huid is het dragen van een burka sterk af te raden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Rangeerduivel

Wat mij is opgevallen is dat de meeste forumleden erg jonge(oude)foto's van zichzelf hier op dit forum staan hebben,
Sommigen enkel erkend door ze aan te spreken,waarna ze zeiden wie ze waren!

Doe eens zoals ik en plaats eens een foto waarop je tenminste herkenbaar bent hé mannen! LOL

;)

ToThePoint

Citaat van: SirGresley op 31 maart 2014, 17:20:24 PM
Allereerst proficiat voor de eerste MOBexpo!

Maar... voor mij was er alleen het modeltreingedeelte van de modelbouw! :'(

Geen boten, geen tanks, geen trucks of auto's (buiten de hoek met raceauto's), 3 vliegtuigjes...
Sorry maar als je Modelbouw op je affiche zet, dan heb je ook de andere modelbouwers erbij.

Van de baantjes was er voor mij enkel Amis sur Mer de verrassing en de anderen waren ouwe bekenden en van MSC.
De verkoop, van verschillende handelaars en verkopers gehoord, was niet "vet" maar dat kan wel met het warme weekend te maken hebben.

Eén van de verkopers gaat volgende keer een helm meebrengen tegen de neerstortende heli!!

Maar alle begin is moeilijk en probeer het om de twee jaar te houden.

Ik ben benieuwd hoe de Modelspoor expo in de Brabanthallen gaat doen!

Bert ik begrijp wat u bedoelt, laat dat duidelijk zijn.
Echter de andere modelhobbyisten waren zeer terughoudend voor de expo. Omdat het de eerste keer was ?
Ook heeft er op het laatste ogenblik een belangrijk iemand met model vrachtwagens afgezegd, die dat zo opdrachten uitvoeren met vrachtwagen en zo. Er waren nog meer afzeggingen BTW.
Ook zijn de mensen van de andere disciplines komen kijken. Zo was er iemand met een bassin en boten. Ik vermoed dat ze eerst komen kijken zijn, soit het zij zo.
Om echt het fijne ervan te weten is Eric van de club de man voor de info.
Hij heeft vrouw en kind in zeer moeilijke omstandigheden (om niet te zeggen) achtergelaten om elke zondag promo te maken op allerlei modelbeurzen voor onze expo bij de diverse disciplines in de modelbouw door persoonlijk met die beoefenaars te gaan praten. Hij heeft hemel en aarde verzet, geloof me vrij.
Ik wens geen percentages op iemands inzet te plakken omdat het succes van de expo te danken is aan ieders inzet, maar zonder Eric had het hoogstwaarschijnlijk wel minder geweest.
Uw bevinding opent echter een mogelijkheid Bert. Als u tevreden was over de organisatie en de atmosfeer dan rest u slechts een ding te doen. Mondreclame bij die mensen die u graag had gezien op de beurs. Een woord van een bezoeker weegt veel meer door dan dat van een organisatie.

Ik heb ook genoten van de vele bezoekers en bewonderaars van het afgelopen weekend. Ben nog aan het recupereren ervan. De batterij was helemaal plat gister.
Van mijnentwege, merci mensen. Ook u maakte deel uit van het succes. Geen bezoekers = grote flop.
En ondanks dat men met het klok speelde dit weekend was de atmosfeer dik in orde.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Herwig

aan   "Gresley",

Hoezo  "geen tanks" ?
Op het gerecupereerde segment van het Spoor-baantje  "Ardennen-in-de-sneeuw A°1944"  waren de gepantserde "Duitschers" toch in confrontatie met de  "Amerikanen" .
En op de stand van IPMS-Waasland waren ook schaal-tanks te observeren.
En er was ook een verkoopstand met mini-tanks.
En Artitec had ook tanks in de aanbieding.

En ja,...er waren ook nog treintjes.


PeterC

Gisteren een aangename dag doorgebracht op de expo.  'Nieuwe' en 'oude' forumleden ontmoet, gezellige babbels, aangename zaken gezien.  Kortom: mijn batterijen eens kunnen opladen!

Proficiat aan de organisatie en ook aan alle forummedewerkers!

Groetjes, Peter


SuSke

Citaat van: Herwig op 31 maart 2014, 19:22:29 PM
aan   "Gresley",

Hoezo  "geen tanks" ?
Op het gerecupereerde segment van het Spoor-baantje  "Ardennen-in-de-sneeuw A°1944"  waren de gepantserde "Duitschers" toch in confrontatie met de  "Amerikanen" .
En op de stand van IPMS-Waasland waren ook schaal-tanks te observeren.
En er was ook een verkoopstand met mini-tanks.
En Artitec had ook tanks in de aanbieding.

En ja,...er waren ook nog treintjes.

@Herwig, de "andere" modelbouw bestaat niet alleen uit tanks. Ik had ook een iets meer gevarieerde opzet verwacht, maar versta inderdaad ook dat dit moet groeien.

@de organisatoren, een dikke proficiat. Ik heb niet zo veel tijd doorgebracht in de zaal met de banen omdat het merendeel inderdaad al goede bekenden waren, maar des te meer tijd staan praten met allerhande mensen die allemaal gepassioneerd zijn door eenzelfde hobby (ik ken ook veel te veel volk  8) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Vooreerst proficiat aan de organisatoren. Je moet het maar doen hé. Van nul iets uit de grond stampen. Absoluut niet evident.
Dat er nog een aantal terkortkomingen waren, is niet meer dan normaal.
Ik wil iedereen uitdagen om hetzelfde te doen maar ik denk niet dat iemand er in slaagt om zijn eerste expo in perfectie te laten eindigen (dit is zeker niet verwijtend naar de commentaren van forumleden).
Een expo is iets dat moet groeien. Er moet geleerd worden uit de fouten of tekortkomingen.
Laat ons eerlijk zijn: als je de eerste expo van MSM bekijkt en deze vergelijkt met de laatste expo, dan zie je toch ook dat deze op alle vlakken enorm gegroeid is.
Nee, chapeau voor de organisatoren. Ik heb er van genoten en ben er van overtuigd dat er velen hetzelfde gevoel hebben.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

DIORAMABOUWER

Ik heb op het laatste ogenblik beslist om wat vitamine D op te doen op zondag (zaterdag is voor mij een "binnenshuis"werkdag )jammer. t'zal voor Leuven zijn om de forumleden beter te leren kennen!!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Herwig

aan Suske,

"Andere"  modelbouw te land, ter zee, in de lucht was (slechts) beperkt aanwezig (*).
De Mobexo-organisatoren moesten natuurlijk kandidaten kunnen ronselen/overtuigen die een weekeinde in het Bauhaus wilden gaan  "zitten".
Met deze eerste Mobexo vergaren ze (de organisatoren) wellicht voldoende krediet om de volgende editie meerdere  "andere modelbouwers"  te lokken.
( * Starfighters & Stuka's, Jeeps & Shermans, schepen & boten had 'k wel pas gezien bij de IPMS-tentoonstelling in Hoboken)