Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

B Models 2014

Gestart door Sicco, 29 januari 2014, 15:20:11 PM

Sicco

Het type 91 komt van Liliput, de rééks 91 (dieselloc) van B Models  ;D ;D

Michiel

Citaat van: Doornroosje op 30 januari 2014, 10:12:28 AM
Een BR91 van NMBS? Ik heb nog geen 91, maar ik kan deze misschien wel gebruiken en omkleuren naar KPEV stijl.
Het type 91 is van Badense oorsprong, en niet Pruisisch. En daarbij komt dat deze loc via de Nord Belge bij de NMBS is geraakt (1946). Dus het type 91 in een Nord-Belge jasje lijkt me beter te passen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BD1701

Heel veel goed nieuws alvast van onze Belgische fabrikant Van Biervliet. Ondanks het feit dat zei ook een Nohab uitbrengen vind ik het zeker geen slechte keuze, want er zijn nog heel wat ontbrekende varianten die ze kunnen uitbrengen. Bovendien brengt Märklin alleen maar 3-rail modellen op de markt en is net zoals NMJ vrij duur in prijs, dus ik denk dat deze Budget Line 2 een goeie keuze is. Er komt ongetwijfeld nog een vervolg als Budget Line 3 waar ze dan volgens mij zeker rekening gaan houden met onze voorstellen. Maar het is ook beter om niet alles dierekt te gaan maken, want dan zou er veel te veel tegelijk op de markt zijn en dat is ook geen goede zaak voor onze geldbeugel.
Wat de keuze van de Uay-ballastwagon betreft, zal dit zeker een schot in de roos zijn, en is ook overal wel ergens inzetbaar op de modelbaan.

Ik heb hier even een kein lijstje gemaakt met de nieuwigheden die we dit jaar mogen verwachten en waarvan ik weet heb:

* Nieuwe varianten reeks 23 (Van Biervliet)
* AM Duikbril (Van Biervliet)
* Uay-ballastwagons (Van Biervliet)
* Tads-kalkwagons (Van Biervliet)
* Nieuwe varianten Reeks 55 (B-Models)
* Nieuwe varianten G2000 (B-Models)
* Reeks 90/91 (B-Models)
* Nieuwe varianten van de Sgnss-containerwagons (normaal met de nieuwe Bulk-containers) (B-Models)
* Nieuwe varianten Reeks 62/63 (Reeks 62 Infrabel) (Budget Line 1)
* Reeks 52/53/54 (Nohab) (Budget Line 2)
* Nieuwe varianten van de Ketelwagons (Euro Tank Car)

Zoals je ziet toch een heel pak keuze die we gaan hebben, zonder de nieuwigheden van andere fabrikanten meegerekend, en dit kunne we alleen maar toejuichen.
 

ACFI

Hi,

Misschien toch maar even je bericht aanpassen. De AFB modellen worden ook onder het Trix merk uitgebracht. Net als de NOHAB modellen.

Welke fabrikant de betere levert, zien we wel dit of volgend jaar.

M.v.g.

Steven

Metpetergaathetbeter

hoop dat hij dan een heleboel verschillende sets tremmels uitbrengt om een leuk treintje samen te stellen !
Groeten Peter ;)

prulleman

met de bolle neuzen van trix moet je geen rekening houden, die zijn absoluut niet op schaal en dan zit er nog een koffiemolenmechaniek in ook. Roco heeft er mooie maar niet veel keus, neem nu de tpIII, slechts 2 nrs zijn uitgekomen. ik hoop dat VBV hier vooral de reeks 52 en 53 (202 en 203) zal uitbrengen.
spaargeld brengt toch ook niks meer op, en binnenkort is de fiscus er nog mee weg ook. ik kijk niet meer naar budget als het om mooie treintjes gaat die ik graag zie. zolang ze maar analoge modellen produceren ;)

doomslu

Even corrigeren: de nieuwe mallen van Märklin en Trix zullen deze keer wellicht wel op schaal zijn (dat hopen we).
Of ze zullen kunnen concurreren met die van VB kan niemand nu zeggen. Op gebied van prijs moet Märklin/Trix alvast het onderspit delven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

We zullen zien, als er een versie met enkele streep uitkomt en 4 cijfertjes zou ik deze misschien wel durven aanschaffen, maar goed dat zien we nog wel en tevens nog de groene 55 die er dit jaar komt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Citaat van: OlivierV op 01 februari 2014, 10:51:18 AM
We zullen zien, als er een versie met enkele streep uitkomt en 4 cijfertjes zou ik deze misschien wel durven aanschaffen, maar goed dat zien we nog wel en tevens nog de groene 55 die er dit jaar komt.
Zeker, een groene met enkele gele bies zal ik ook direct bestellen! Zag overigens nóg een "Roco-foutje" aan dit model: de trappetjes om in de cabine te komen moeten bij de Belgische / Luxemburgse loc's maar 2 treden hebben (i.p.v. de nu getoonde 3).

Wat betreft de groene reeks 55 (5512); ik hoop wel dat B-models de nummers nog aanpassen, want zoals ze 'm nu tonen klopt ie volgens mij niet (gele nummers, geen punt voor het nummer en zonder B-logo). Voor mij mogen ze de nummers in chamois (beetje okergeel-achtig) opdrukken, want dan past ie precies in de jaren '80!  :D
Groet, Edwin

OlivierV

Edwin, ik heb bij voorkeur toch een 55 zonder "." voor het locnummer, dan kan die ook mooi passagierstreinen trekken. Het puntje is namelijk niet iets wat alle locs hadden. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Die punt heeft ie rond 1992 gekregen, dus die mag er van mij ook wel af...
Groet, Edwin

OlivierV

Zoals hij in Genk stond voorgesteld had hij toch geen punt ...

Zal mij allicht mislezen hebben in jouw tekst, weinig slaap gehad deze nacht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

wil die punt juist niet zeggen dat hij verwarming aan boord heeft en dus wel personen rijtuigen mag trekken
kan natuurlijk verkeerd zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sicco

Nee juist niet (uitgezonderd als geen verwarming nodig is natuurlijk, zoals in de zomer of als voorspanloc)
Beide kan in theorie trouwens met de groene 5512, maar de cijfers zouden wel chamois moeten zijn. Heb dit een tijdje geleden al doorgegeven.

http://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5033903446/sizes/o/in/photolist-8EQ57J-8FhUjT/

ronny-vdv

En waar blijft de reeks 51 ?  ;)
Mvg,

ronny-vdv