Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

liliput 2014

Gestart door wisselstromer, 29 januari 2014, 09:37:53 AM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Een Belgische stomer, de 91.001, een motorwagen en verschillende rijtuigen.
Wat willen jullie nog meer.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Stieven76

Zo'n klein stomertje met enkele rijtuigen erachter zie ik ook wel zitten  ;D

Sicco

Citaat van: Peter op 29 januari 2014, 10:36:10 AM
Een Belgische stomer, de 91.001, een motorwagen en verschillende rijtuigen.
Wat willen jullie nog meer.

Iets voor tijdperk IV?  ;)
Zonder gekheid: mooi nieuws uit verrassende hoek voor de tijdperk II/III-rijders  :)

vyncky

leuk!

Heeft iemand wat info over dit type locomotief?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Binco

Citaat van: vyncky op 29 januari 2014, 12:35:24 PM
leuk!

Heeft iemand wat info over dit type locomotief?

Yannick

Ik dacht dat de type 91 een rangeerlocomotief was die vooral in Kortrijk actief was.
Ik betwijfel daarom een beetje of dergelijke rijtuigen wel een goede combinatie vormen. Een handvol goederenwagonnetjes lijkt me beter.
Toch ben ik geen echte stoomkenner dus ik garandeer niet dat dit allemaal klopt!  ;)

ACFI

Hallo,

De type 91 is als wapenstilstandsloc dacht ik via de Nord Belge bij de NMBS gekomen.

Ik denk dus dat je die bijvoorbeeld als loc kan gebruiken voor een "trottinet" treintje - meer info vanaf vrijdag in het gekende treinenblad waar ik ff de naam van kwijt ben. De ex-badische rijtuigen lijken me daar wel geschikt voor.

De AR 600 lijkt me heel wat fijner dan het marklin/trix model (logisch want ondertussen toch ook al meer dan 15 jaar oud. En Lilliput heeft voor een ander nummer gezorgd, dus je kan ze allebei inzetten. Inzet in het echt was vooral op vlakke lijnen vanuit stelplaats Merelbeke.

Steven

Tom

Is de stoomloc niet voor tijdperk III in plaats van tijdperk II zoals vermeld aangezien het om een loc gaat met een vijfcijfer nummer?
Tom

dieselfreak

Wat de motorwagen type 600 betreft is het jammer dat men gekozen heeft voor het tweetintengroen en niet voor de blauw-cremekleurige livrei. Ze werden afgeleverd in 1930 en slechts 1 van de 3 motorwagens heeft Wereldoorlog 2 overleeft, dat was de 600.02. De door Lilliput aangekondigde 600.03 heeft slechts dienst gedaan tot 1946 dus we kunnen ervan uitgaan dat die nog zijn oorspronkelijke blauw-cremekleurige jasje had. Foto's van het grote voorbeeld staan in het boek van Max Delie over Motorrijtuigen, blz. 50 en 51.
MC

Herwig

loc type 91  Liliput,
Was nog niet zo heel erg lang geleden artikel in MSM:  omschildering van Duitse naar Belgische versie (Timmermans?)

Huugooke

Citaat van: dieselfreak op 29 januari 2014, 22:06:31 PM
Wat de motorwagen type 600 betreft is het jammer dat men gekozen heeft voor het tweetintengroen en niet voor de blauw-cremekleurige livrei. Ze werden afgeleverd in 1930 en slechts 1 van de 3 motorwagens heeft Wereldoorlog 2 overleeft, dat was de 600.02. De door Lilliput aangekondigde 600.03 heeft slechts dienst gedaan tot 1946 dus we kunnen ervan uitgaan dat die nog zijn oorspronkelijke blauw-cremekleurige jasje had. Foto's van het grote voorbeeld staan in het boek van Max Delie over Motorrijtuigen, blz. 50 en 51.
Tof! Dan kopen we er twee; één om te hernummeren en één om te herspuiten!

Huugooke

Ik heb hier de Duitse versie van die Trix AR600 (ttz dat is dus nog geen AR600)
Ik zou die graag ombouwen naar de NMBS versie, en nu twijfel ik of ik de groene of de blauwe versie zou nemen.
Welke kleur is dat beige en dat blauw?
Of verkopen aan  een Marklin/ Trix liefhebber?

reeves

Hugo, ik stelde de vraag voor de RAL kleuren van nmbs loks gisteren, hier is misschien een nuttige link voor u:
http://www.de-pijl.be/kleuren.html

Tom

Huugooke

Had ik ook al gelezen Tom, die verwijzingen komen steeds terug. Mijn vroegere raadgever zei voor dat crème blauw Revell 314 en 350 te nemen. En dat bestaat nog!