LSM 2014

Gestart door wisselstromer, 28 januari 2014, 09:57:48 AM

Sicco

Nou, blijkbaar is een jaar of negen wachten op de zo gewenste Belgische rangeerlocs - nog altijd de enige markt die wijd open ligt - nog niet genoeg voor de vrienden van LS Models, want ondertussen is er weer een nieuw, groot project aangekondigd wat ook meteen al verder is dan die rangeerlocs: de NS Plan U. Er is zelfs al een kap, dat is al meer dan negen jaar wachten op de 82/73/74/84/85 heeft opgeleverd.

Wat mij betreft alweer een nieuw dieptepunt in het vertrouwen in deze 'Belgische' firma, die echt stokdoof en stekeblind moet zijn als ze ondertussen niet doorhebben dat die rangeerdiesel bovenaan de meeste verlanglijstjes van 'aangekondigde maar nog altijd niet uitgebrachte' LSM producten is.

Denk hier nog maar aan aan als LSM weer eens beweert dat het allemaal door de capaciteitsproblemen in China komt.... als dat zo zou zijn zouden ze toch geen nieuwe projecten aankondigen en nog eerder uitleveren ook....

loco

Misschien springt er vandaag of morgen wel iemand anders op de kar om een legendarische NMBS rangeerloc aan te bieden. En dit kan snel gaan. Binnen het jaar kant en klaar te koop in de winkel. Iemand die snel en efficiënt en degelijk en kwaliteit kan leveren, hoeft niet te wachten op een initiatief van LS Models. Er zijn verschillende spelers die dit kunnen waarmaken.
Beloftes maken is intussen geen garantie dat het er snel zal komen. Sommigen hebben dat intussen goed begrepen.
LS Models mag dan zijn tekeningen voor de 73/82 reeds enkele jaren klaar hebben, maar er is nog geen start gegeven voor het maken van matrijzen, enz... Dus waarom wachten?

Brunel

Citaat van: Sicco op 29 januari 2014, 11:38:04 AM
Nou, blijkbaar is een jaar of negen wachten op de zo gewenste Belgische rangeerlocs - nog altijd de enige markt die wijd open ligt - nog niet genoeg voor de vrienden van LS Models, want ondertussen is er weer een nieuw, groot project aangekondigd wat ook meteen al verder is dan die rangeerlocs: de NS Plan U. Er is zelfs al een kap

Joepie!!!  :)
Moet nog lukken, dit decennium.  8)

Sicco

Punt is dat de producenten die hiervoor in aanmerking komen, zoveel zijn dit er ook weer niet, in de één of andere vorm banden hebben met LS Models en dus niet willen om problemen te voorkomen. LSM houdt het uitbrengen van (nogmaals) het grootste gat in de Belgische modelspoormarkt dus gegijzeld, God mag weten met welke reden, en ten kosten van ons. Het zou ze eens gaan sieren nu eens kleur te bekennen en eens eerlijk aan te geven waarom juist dit project maar blijft stilliggen. Ik trek echt niet meer de zoveelste leugen van 'het komt over twee kwartalen', dat doen ze nu al negen jaar lang en afgezien van één 3D-tekening, ook alweer van jaren geleden, is er nog niets concreets.

De markt wil, LSM wil (anders zouden ze anderen het wel laten maken), dus ik wil graag van LSM de reden weten waarom het project gegijzeld blijft. IK weet letterlijk van productenten die bereid zijn deze locs te maken op het moment dat LSM gewoon aangeeft het niet meer te gaan doen.

loco

Correcte analyse. Zo is het.

Citaat van: Sicco op 29 januari 2014, 11:56:19 AM
Punt is dat de producenten die hiervoor in aanmerking komen, zoveel zijn dit er ook weer niet, in de één of andere vorm banden hebben met LS Models en dus niet willen om problemen te voorkomen. LSM houdt het uitbrengen van (nogmaals) het grootste gat in de Belgische modelspoormarkt dus gegijzeld, God mag weten met welke reden, en ten kosten van ons. Het zou ze eens gaan sieren nu eens kleur te bekennen en eens eerlijk aan te geven waarom juist dit project maar blijft stilliggen. Ik trek echt niet meer de zoveelste leugen van 'het komt over twee kwartalen', dat doen ze nu al negen jaar lang en afgezien van één 3D-tekening, ook alweer van jaren geleden, is er nog niets concreets.

De markt wil, LSM wil (anders zouden ze anderen het wel laten maken), dus ik wil graag van LSM de reden weten waarom het project gegijzeld blijft. IK weet letterlijk van productenten die bereid zijn deze locs te maken op het moment dat LSM gewoon aangeeft het niet meer te gaan doen.

Brunel

Tja, dan zijn het natuurlijk ook wel broekenpoepers. Een merk als Artitec trekt zich geen bal aan van de aankondigingen van LSM. Ik denk dat de plan U om die reden wel iets sneller zal komen.

doomslu

Volgens LS zijn de tekeningen voor de rangeerlocs voor 90% klaar.
Ze komen 'later', lees niet in 2014.

Het lijkt me dat het een logische keuze is om eerst de M4 rijtuigen te willen maken. Commercieel veel minder riskant dan een rangeerloc waarop een beperkt aantal mensen zit te wachten.
Laat ons wel wezen, rangeerlocs zijn niet echt populair bij de doorsnee modelspoorder. Jammer, maar helaas.  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Dat is het kip-en-ei varhaal. Niet populair dus het wordt niet gemaakt of niet populair omdat het niet gemaakt wordt? Volgens mij wordt het toch vaak als eerste geroepen als de verlanglijstjes weer langskomen. Bovendien loopt de reeks 80, die nota bene geografisch heel beperkt inzetbaar was, ook als een trein. De 82/84/85/73/74 reden overal in België, met alle soorten goederentreinen, niet alleen in de rangeerdienst. Goed, ik hoef ze niet te verkopen, kijk terug in de archieven van alleen al dit forum en tel hoe vaak ze bovenaan de verlanglijstjes staan.

Dit nog afgezien van het verhaal dat LSM gewoon eens eerlijk moet zijn

Peter

Van mij mag Olaerts of een andere er mee op de markt komen.
Volgens mij (maar wie ben ik) zet LSM alle Belgische modellen op de lijst van dingen die ze ooit eens zouden????) produceren. Veel van die dingen zouden wel eens op die lijst kunnen staan enkel en alleen om te verhinderen dat de konkurentie er mee op de markt zou komen
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Luc. Die opmerking van 90% klaar is ook al van 3 jaar geleden. Alain vertelde vorige jaar.
We zijn klaar op een haar na. En met 3 maanden zijn we klaar met NMBS 1800 en dan gaan we de rangeerdiesels opstarten.
Dus ja. Ik geloof ze niet meer. Maar goed dat doen er al meer niet.
Plan U voor NL is leuk. Maar ik rij Belgisch en daar kwam hij niet. (In de ardennen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brossel

Citaat van: doomslu op 29 januari 2014, 13:53:22 PM
Commercieel veel minder riskant dan een rangeerloc waarop een beperkt aantal mensen zit te wachten.
Laat ons wel wezen, rangeerlocs zijn niet echt populair bij de doorsnee modelspoorder. Jammer, maar helaas.  :(

Met alle respect, maar een dergelijk stelling lijkt me niet gestoeld op enige vorm van (statistisch verantwoord) onderzoek.
Ik betwijfel die stelling dan ook ten zeerste!

Juist voor een tijdschrift als MSM lijkt het me de uitdaging om:
- de Belgische modelspoorder te enthousiasmeren over de mogelijkheden van een HLR 73/74/82 en 84 en zo markt te creëren;
- bij fabrikanten aan te dringen op het realiseren van ontbrekende items die onmisbaar zijn voor een modelbaan naar Belgisch voorbeeld.

En laten we eerlijk zijn: eenieder die denkt zonder een HLR 73/74/82 of 84 een modelbaan naar Belgisch voorbeeld uit de jaren '60 tot en met zeg 2010 te kunnen realiseren heeft van het grootbedrijf niets begrepen...

Dat terwijl op vele modelbanen een stam M4 rijtuigen best misbaar is...sterker veelal helemaal niets te zoeken heeft.
Bovendien is de M4 al uitgegeven geweest.

En ja...ook ik wil best graag een stammetje bordeaux rode M4 rijtuigen, niks mis mee dat die uitkomen, maar nog liever zie ik een aantal HLR in modelbaan anders dan de te beperkt inzetbare HLR80!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Rangeerduivel

Zoals mijn nickname hier zelf zegt,ik rangeer veel/graag,en heb dus aan een rangeerdiesel(3xMehano77,1xRoco80 en 1xzelfbouw71) veel meer dan aan een lijn-loc die je alleen maar rondjes kan laten rijden,
al mogen en moeten die er ook wel zijn.
Verzamel je enkel maar,dan zijn ze zeker onmisbaar,want in elk (groter)station is er al één of meerder te zien,
dus een afzetmark is er volgens mij wel

;)

Sicco

En in sommige regio's, zoals die ik helaas gekozen had in een tijd dat ik dacht dat beloftes van LSM nog wat waard waren, reden ze ook gewoon massaal treindiensten.

GDE

Voor mij geen M4 rijtuigen want dat  is al mijn tijdperk niet meer . Jammer dat ze bij lsm niet willen inzien dat er heel wat kopers zijn voor rangeerlokjes  :( mijn budget zal ik dus kunnen uitgeven bij vanbiervliet  die wel een echt Belgische rangeerlok(je) wilt uitbrengen  ;)

doomslu

Ik kan me vergissen hoor, dat geef ik grif toe.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *