Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Trein vertragen met analoge baan

Gestart door trickl, 16 maart 2006, 13:59:45 PM

Gerolf

Ik heb zelf veel info gehaald uit het boekje "elektronische modelbaanbesturing" van Elektuur, ISBN 90 70160 28 5. Het dateert 1985, maar blijft bruikbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PaulC

Kijk eens op www.mecktronics.nl (Vroeger Van Meekeren).onder modelbaanbesturing, treinbesturing.

"Start-stop schakeling voor gelijkstroombanen, met instelbare start- en remweg. Traploos regelbare snelheid. Geeft een aanwezigheids signaal af en bedient de seinen."

code sss en kostprijs 8,50 eur (voor het bouwpakket)

Paul

eddypol

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik heb zelf veel info gehaald uit het boekje "elektronische modelbaanbesturing" van Elektuur, ISBN 90 70160 28 5. Het dateert 1985, maar blijft bruikbaar.


Bundesbahnfreak

Hoi Trickl,

Ik moet zelf ooit nog eens herbeginnen, maar ik zit in hetzelfde schuitje als jij, heb veel analoge locs en geen geld en zin om ze allemaal te digitaliseren.
Misschien in Dinamo van Leon Van Perlo iets voor jou, http://home.hccnet.nl:leon.van.perlo/

Dit is een modern bloksysteem dat via de PC gestuurd wordt en alles stuurt, zowel wissels, baan als loks.  Met de laatste relaese is het mogelijk om zowel analoge als digitale loks door mekaar te laten hossen.

Ik herhaal, want sommigen zullen misschien denken "hij is weer daar met zijne Dinamo",: ik heb er geen aandelden in en wordt er zelf ook ni beter van.

Maar als ik de man zijn site lees ben ik wel onder de indruk wat het systeem kan.  Ik ben zelf technieker maar ik zou het niet kunnen ontwerpen[:I]

Groeten




Bundesbahnfreak


SuSke

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak


Misschien in Dinamo van Leon Van Perlo iets voor jou, http://home.hccnet.nl:leon.van.perlo/

Dit is een modern bloksysteem dat via de PC gestuurd wordt en alles stuurt, zowel wissels, baan als loks.  Met de laatste relaese is het mogelijk om zowel analoge als digitale loks door mekaar te laten hossen.
[...]
Maar als ik de man zijn site lees ben ik wel onder de indruk wat het systeem kan.  Ik ben zelf technieker maar ik zou het niet kunnen ontwerpen[:I]




De informatie op die site is gewoon goed. Ik heb met Leon zelf gesproken op Eurospoor en hij vertelde me dat het met de nieuwe upgrade van "koploper" nog beter zou worden. Is misschien een oplossing voor de analoog rijders onder ons.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.