Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ontraxs! 2014

Gestart door Kautenbach, 24 januari 2014, 10:44:53 AM

Nighttrain

Ik kom vrijdag, per trein, om 7u10 vertrek in Ekeren, dan ben ik rond 9u45 uin Utrecht CS, daar ticketje kopen naar Utrecht Maliebaan enneuh... hoppa!
En wanneer ik naar huis ga? Als ik alles gezien heb, of als het 17u is...
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

doomslu

Eerste dag Ontraxs is al voorbij ondertussen.
Ik ben benieuwd wanneer hier iemand een paar foto's gaat plaatsen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jesse

Hey Luc,

Ik ga morgen naar Ontraxxs. En zal dan zeker wa foto's nemen van alles.
En zal er dan paar foto's op het forum plaatsen ;)  ;D .

Groetjes,
Jesse

janieburton

Er is iets onverwachts "uit de bus" gekomen dat ik van mijn plan moet afzien om naar Ontraxs te gaan. Djuu

Wou van het aanbod van de 3 boeken genieten.  :(
 

mivc057

Net thuis van een dagje treinen naar Utrecht. Wel wat lang onderweg maar was zeker de moeite waard. Heel mooie baantjes gezien in het prachtige decor dat het Spoorwegmuseum is. Wij Belgen kunnen daar alleen maar jaloers op zijn. Toffe mensen van het Forum ontmoet die de laatste testrondjes aan het doen waren op hun prachtige , gloednieuwe  modelbanen.

HYA

Morgen vroeg aanzetten ... 2u bollen, ik verwacht niet te veel files op een zaterdag  ::)

sdz1976

Laat mij ontvoeren naar Ontrax door Jesse.
Ben echt wel benieuwd .
Kan het nog beter ?

Grote treinen , treinbanen en handelaren

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

rgp

Michel,

In België hebben we vanaf 5 mei 2015 ook zoiets, namelijk "Train World"

Roland

Pol

#53
Sorry dat ik de foto's even niet rechtstreeks plaats, maar na een lange dag is het nu echt wel tijd om wat tijd te maken voor 't vrouwke hé! ;) Hopelijk vinden jullie dat niet erg en hebben jullie iets aan m'n (niet al te beste kwaliteit) foto's.

https://www.facebook.com/Polplastron/media_set?set=a.10203824262871095.1073741853.1355631011&type=3&uploaded=237

'k heb weer wat interessante mensen ontmoet en weer heel wat "goesting" opgedaan om nog eens wat tijd te maken voor de hobby. Het algemeen niveau lag ook dit jaar weer enorm hoog. Wel viel mij dit jaar de hoeveelheid Amerikaanse banen op, maar dat stoorde niet gezien elke baan z'n eigen accenten had en telkens een andere regio/tijd/sfeer uitbeeldde wat maakte dat het zeker niet ging vervelen.

M'n oudste zoon van 9 jaar was ook enorm enthousiast en vroeg me zelfs of hij eens mee mocht helpen als ik aan het "knutselen" was. Daar kan je toch geen nee tegen zeggen?!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

renstimpie

Mijn foto'kes zullen voor morgen zijn... eerst de aankopen bewonderen... :)  Aubertrain..  fijne kleinhandel...


HYA

Veel volk, toch wat zoeken voor een parkeerplaatsje, rijtje aanschuiven aan de kassa, ... maar wel de moeite. Mooi museum.

Moeilijk om banen met elkaar te vergelijken, maar wat mij betreft de voorkeur voor Wim z'n baan Wolzerdange.

Sommige van de kleinere banen/opzetten konden me maar weinig bekoren. Soms te leeg, soms te overladen, soms te onrealistisch. In alle geval ieder z'n meug, dus ik de mijne.

Alle orgnisatoren, baanbouwers en kraamhouders een welgemeende dank u voor een fijne dag.

Paulogic

Zonet thuis. Pas om 11 uur ginds (Parkeerplaats... en heel trage onhandige parkeerautomaten, om nog niet van de prijs te spreken...)
En om 14 u 30 al door. Deze aflevering = niet mijn gading.(Persoonlijke mening uiteraard).

Organisatie en schikking wel leuk, spijtig wat weinig verkoopstanden. Niet dat ik veel koop, doch ik had bij vorige edities de indruk dat er
meer te zien en te bekijken was.

Besluit (voor mezelf) : Volgend jaar vermoedelijk toch even passen.

ps : @ Luc Dooms : Proficiat !!!!  ;) 8)
mvg,
Paul(ogic)

Michael

Ik ben gister naar Ontraxs geweest, vandaag de eerste tuin dag.
Ontraxs daar gaat het om, ik vond het weer een tentoonstelling van formaat. Vee verschillende banen, groot, klein en alles daar tussen in. Niet teveel verkoop stands. Voor de verkoop moet je naar andere beurzen gaan.
Dank aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt, ik heb gister een fantastisch leuke dag beleefd.
Hierna wat foto's om enige indruk van ontraxs te geven, de eerste foto is geleend van een vriend van me.

































Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Klaas Zondervan

Citaat van: Paulogic op 08 maart 2014, 17:21:58 PM
Pas om 11 uur ginds ......
......En om 14 u 30 al door.
Onbegrijpelijk.

Michael

#59
Via onderstaande link kan je de hele foto reportage bekijken voorzien van bijschrift, Bouwer en naam van de baan.

https://picasaweb.google.com/debraekeleer6/Ontraxs2014
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154