computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

raf

koppel die HD los en doe dan de installatie
daarna de hd terug aan koppelen en dan zou hij nieuwe hardware moeten gevonden hebben
anders de hd in een externe box steken en als losse hd gebruiken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Dat xp pro geen gegevens wil lezen van een andere versie lijkt me sterk! Daar zit iets anders achter denk ik.

Stieven76

Citaat van: janieburton op 13 november 2014, 00:03:52 AM

Heb een HD(geen systeem HD) met gegevens die ik toen gebruikte met mijn XP HE en die wordt niet gelezen op XP Professional, alhoewel hij aangeeft dat er gegevens opstaan (geeft aan dat er nog 50GB vrij is van de 160GB in mijn computer).

Janie, post hier nu gewoon eens de error code die je te zien krijgt op je blue screen want nu is het weer gokken en afgaan op wat je zegt. Vandaar kan je dan verder gaan zoeken.

dani

Citaat van: Stieven76 op 12 november 2014, 20:16:47 PM
Ik ook niet maar Janie doet wel meer computer dingen die ik niet begrijp  ;)  ;)

LOL.... ik lig nu even strijk .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: raf op 13 november 2014, 07:55:41 AM
koppel die HD los en doe dan de installatie
daarna de hd terug aan koppelen en dan zou hij nieuwe hardware moeten gevonden hebben
anders de hd in een externe box steken en als losse hd gebruiken

gr raf

HD zit in een externe box.

Zal straks de fout code plaatsen.

Citaat van: dani op 13 november 2014, 11:05:49 AM
Citaat van: Stieven76 op 12 november 2014, 20:16:47 PM
Ik ook niet maar Janie doet wel meer computer dingen die ik niet begrijp  ;)  ;)

LOL.... ik lig nu even strijk .

:) :) :)
 

janieburton

De foutmelding is: partmgr.sys en page fault in nonpaged area
 

Stieven76

#141
Deze dan waarschijnlijk:
"STOP 0x0000000A: IRQL_NOT_LESS_EQUAL – partmgr.sys"
"STOP 0x0000001E: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED – partmgr.sys"
"STOP 0×00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA – partmgr.sys"

http://support2.microsoft.com/kb/314063/nl

Dan naar het onderdeel "Fouten treden op tijdens de installatie van Windows XP"
Vrij technisch wel, hopelijk ben je er iets mee. Kijk zeker ook eens na of je RAM goed gemonteerd is en eventueel alle andere schijven en drives loskoppelen.

Al is het wel een hoop gedoe voor nog een Win XP.. Ik zou er mijn tijd niet meer insteken om XP op te zetten.

dani

vooral die laatsts komt mij bekend voor uit de oude tijd....  slechte geheugenchip of een latje niet goed ingeklikt.

Kan ook zijn dat je 2 soorten geheugen  gebruikt met een andere parity of andere CAS Latency factor, en daardoor lukt het niet.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

#143
ken het ook nog wel van lang geleden
1 latje laten zitten en 1 HD er in waar je xp op installeert
nadien kun je beginnen met toevoegen en dan zie je waar hij op vast loopt
bij sommige moet je wel 2 latjes hebben want dat hangt van het geheugen af
als je soms latjes nodig hebt ik heb er hier nog ergens liggen die kunnen zo weg
kingston kvr 512 1.3volt
als ik er iemand een plezier mee kan doen
aan portkosten zijn ze van u
deze werken want ze hebben in mijn pc gezeten maar ik heb een beetje bij gestoken nadat er vista is op komen te staan

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Heb vandaag zonder problemen de XP Professional geïnstalleerd.

Begrijp het niet goed, bij XP HE krijg ik de vermelde fout melding en bij XP Professional gaat het zonder problemen en het is de zelfde HD   
 

janieburton

Heb vroeger van street view in google map het beeld kunnen kopiëren en plakken in paint maar dat lukt niet meer

doe ik iets verkeerd of ben ik ets vergeten
 

Houdini

Kan je niet gewoon "print screen" doen? Volgens mij werkt dat altijd....

raf

ja gewoon printscreen knopje drukken en plakken daar heb ik nog nooit problemen mee gehad

sommige beveiligen hun foto's zodat je der niet kunt op rechts klikken en opslaan
wel printsreen en plakken in paint  uitsnijden en in een  nieuwe blad plakken en hopla foto toch bekomen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

 

Houdini

Nog even aanvulling.

Bij de nieuwste Windows (vanaf 7 denk ik) heb je normaal het programma "Snipping tool" of "Knipprogramma".
Dat kan je ook gebruiken. Oet eigenlijk hetzelfde als een printscreen maken, alleen kan je direct selecteren welk beeld je wilt van je scherm (daar waar je dus met printscreen in paint gaat plakken en daar pas selecteren welk stuk van je scherm je wilt).