Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

Stieven76

Lijkt me dat je hdd niet goed meer is. Dat je daar nog zoveel tijd en moeite insteekt...
Ik vrees dat je pc in het geheel wat versleten is. En als je dan toch perse dat ding nog ingang wil krijgen, ga dan misschien eens informeren op een echt pc forum. Daar gaan je ze wss wel veel beter en vlotterkunnen helpen...  ;)

Huugooke

Citaat van: Stieven76 op 26 januari 2014, 22:13:19 PM
Lijkt me dat je hdd niet goed meer is. Dat je daar nog zoveel tijd en moeite insteekt...
Ik vrees dat je pc in het geheel wat versleten is. En als je dan toch perse dat ding nog ingang wil krijgen, ga dan misschien eens informeren op een echt pc forum. Daar gaan je ze wss wel veel beter en vlotterkunnen helpen...  ;)
Uit het voorgaande had ik begrepen dat je een nieuwe HD had gekocht?

En @ Stieven: zal't gaan ja! ;)


janieburton

Citaat van: Stieven76 op 26 januari 2014, 22:13:19 PM
Lijkt me dat je hdd niet goed meer is. Dat je daar nog zoveel tijd en moeite insteekt...
Ik vrees dat je pc in het geheel wat versleten is. En als je dan toch perse dat ding nog ingang wil krijgen, ga dan misschien eens informeren op een echt pc forum. Daar gaan je ze wss wel veel beter en vlotterkunnen helpen...  ;)

Hier snap ik nog iets als men het simpel uitlegt maar op een pc forum snap ik niets.

Als ik de HD aan de laptop hang dan werkt die volgens apparatenbeheer correct en wordt die direct terug gevonden.

Citaat van: Stieven76 op 26 januari 2014, 22:13:19 PM
Dat je daar nog zoveel tijd en moeite insteekt...


Stieven76 dit is niet persoonlijk maar.......

1. Ik ben niet van de generatie die iets direct wegsmijt als het niet meer deftig werkt, ik kom uit de tijd waar alles nog werd gerepareerd, blijkbaar is het nu weg gooien en ander kopen.
2. Ik kan momenteel niet echt geld spenderen aan een nieuwe computer.
 

janieburton

Citaat van: Huugooke op 26 januari 2014, 22:23:31 PM
Citaat van: Stieven76 op 26 januari 2014, 22:13:19 PM
Lijkt me dat je hdd niet goed meer is. Dat je daar nog zoveel tijd en moeite insteekt...
Ik vrees dat je pc in het geheel wat versleten is. En als je dan toch perse dat ding nog ingang wil krijgen, ga dan misschien eens informeren op een echt pc forum. Daar gaan je ze wss wel veel beter en vlotterkunnen helpen...  ;)
Uit het voorgaande had ik begrepen dat je een nieuwe HD had gekocht?

En @ Stieven: zal't gaan ja! ;)

De HD stak al een tijdje in mijn computer, een aantal jaren misschien max. 3 jaar was de 2 de schijf en die andere was werkelijk aan het degenereren(heb gelukkig alle informatie kunnen recupereren)   
 

Huugooke

"Als ik de HD aan de laptop hang dan werkt die volgens apparatenbeheer correct en wordt die direct terug gevonden."

Nu versta ik het helemaal niet meer; hoe hang je die aan je laptop?
Een paar fotootjes zouden toch wel helpen; of een goede beschrijving.

Als de vorige schijf het opgegeven heeft dan zou de deze misschien dezelfde weg aan't gaan zijn...?
Maar drie jaar is echt weinig.

janieburton


Citaat van: Huugooke op 26 januari 2014, 22:38:33 PM
hoe hang je die aan je laptop?


Hangt aan de laptop met een docking station Conceptronic.

In de vaste computer zit de HD verbonden de voorziene kabels.

Citaat van: Huugooke op 26 januari 2014, 22:38:33 PM

Nu versta ik het helemaal niet meer;Een paar fotootjes zouden toch wel helpen; of een goede beschrijving.

Als de vorige schijf het opgegeven heeft dan zou de deze misschien dezelfde weg aan't gaan zijn...?
Maar drie jaar is echt weinig.

Ik begrijp het ook niet meer.

Als ik bedreven was in het plaatsen van foto's hier dan had ik ze zeer zeker geplaatst maar heb geen foto account.

Zal misschien beter een nieuwe HD kopen en daar de Windows op instaleren.
 

Stieven76

CiteerStieven76 dit is niet persoonlijk maar.......1. Ik ben niet van de generatie die iets direct wegsmijt als het niet meer deftig werkt, ik kom uit de tijd waar alles nog werd gerepareerd, blijkbaar is het nu weg gooien en ander kopen.2. Ik kan momenteel niet echt geld spenderen aan een nieuwe computer.



No offence taken. En troost je, ik gooi tot wanhoop van mijn vrouw ook niet gemakkelijk iets weg  ;D  Het is maar dat er precies hoe langer hoe meer problemen zijn met je pc. Op een gegeven moment moet je natuurlijk inzien dat het hopeloos is..


Ken je niemand die er voor jou eens kan naar zien? Moest je van deze kanten zijn zou ik er niets mee inzitten om eens te kijken...

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 26 januari 2014, 23:49:06 PM
CiteerStieven76 dit is niet persoonlijk maar.......1. Ik ben niet van de generatie die iets direct wegsmijt als het niet meer deftig werkt, ik kom uit de tijd waar alles nog werd gerepareerd, blijkbaar is het nu weg gooien en ander kopen.2. Ik kan momenteel niet echt geld spenderen aan een nieuwe computer.



No offence taken. En troost je, ik gooi tot wanhoop van mijn vrouw ook niet gemakkelijk iets weg  ;D  Het is maar dat er precies hoe langer hoe meer problemen zijn met je pc. Op een gegeven moment moet je natuurlijk inzien dat het hopeloos is..


Ken je niemand die er voor jou eens kan naar zien? Moest je van deze kanten zijn zou ik er niets mee inzitten om eens te kijken...


Even dit terzijde:
Als ik geen 3000€ armer zou zijn geworden op 2de kerstdag(en ik laat in het midden of die gestolen zijn of niet) dan had ik mij misschien nu een nieuwe pc aangekocht.

Het probleem situeert zich bij de HD en niet bij de processor en/of want dan zou hij toch niet meer opstarten en bij het drukken van F2 de BIOS openen.

Nu ja er zal wel een moment zijn dat ik de pc moet vervangen. 


 

dani

ik lees hier dat je HD als 2de hd in je pc zat...

Ik blijf bij mijn stelling: die heeft geen bootsector !
Je moet die formatteren met de  /S  optie.

Had er nu ERGENS melding gestaan van waar je bent, dan had ik misschien al aangeboden om te komen kijken of om je pc eens te onderzoeken.  Helaas woont Janieburton in niemandsland volgens het profiel.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 27 januari 2014, 14:28:46 PM
ik lees hier dat je HD als 2de hd in je pc zat...

Ik blijf bij mijn stelling: die heeft geen bootsector !
Je moet die formatteren met de  /S  optie.

Had er nu ERGENS melding gestaan van waar je bent, dan had ik misschien al aangeboden om te komen kijken of om je pc eens te onderzoeken.  Helaas woont Janieburton in niemandsland volgens het profiel.

Heb dit geprobeerd op de geleende laptop met windows 7 en via de dos commando gevonden in bureau accessoires maar bij /S lukt niet andere lukken wel bv: /Q(voor quick formatteren).

Of kan ik formatteren op  mijn oude pc voor dat ik de installatie cd laat draaien?
 

Huugooke

#25
Ik ben niet avontuurlijk genoeg om mijn installatie cd in mijn PC te steken, maar ik dacht me toch te herinneren dat er een optie was om die hd eerst te initialiseren? Wat doe je anders met een HD nieuw uit de doos?

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-xp/help/setup/install-windows-xp


Huugooke

En ook hier:
http://forum.fok.nl/topic/1238661

Blijkbaar moeten bij oudere versies de SATA drivers apart geïnstalleerd worden; die zouden op een meegeleverde (bij het moederbord) diskette moeten staan. Bij de installatie op F6 tikken om de drivers te laden.

Wat je allemaal kan vinden door te googelen hé ;)
Wel een ramp als je geen PC hebt natuurlijk :-\

PeterC

Hiren's boot CD en je kan bijna alle PC fouten vinden en/of herstellen.
Groetjes, Peter


janieburton

#29
Heb een nieuwe computer(ASUS)

Zit met een computer met W8.

In W8 kan men naar een "klassiek" bureaublad gaan maar...... daar vind ik niet de start knop(heb gelezen dat men die ergens tevoorschijn kan toveren), ook vind ik niet de bureauaccessoires, enz....

Volgens bijgeleverd boekje kan ik een "Recovery dvd'(s) maken, maar vind "AI Recovery Burner" (pictogram)
niet op het bureau blad zoals vermeld in de summiere handleiding, kan geen recovery dvd's maken >:(.

Gebruik nu een ander computer om te surfen naar het modelspoorforum;

Ben mijn computer terug aan het zetten naar de fabrieksinstelling; momenteel nu 6% gedaan en is al zeker 30minuten bezig, aan dit tempo zal het bijna 5 uur duren voor hij de volledige 100% heeft gedaan en terug in de originele fabrieksinstelling staat.

Was geïrriteerd met mijn niet goed werkende oude XP computer maar ben nu nog eens geïrriteerd door W8 op mijn nieuwe computer.