Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

janieburton

Vraagje:

Wat is beter 32 of 64 bits of wat is het verschil tussen een 32 bits en 64 bits of wat is het nut van een 64 bits versie; bij windows 7?

ceuleer

Dag Janie,
Op volgende link staan enkele pagina's uitleg over uw vraag.
http://www.diskidee.be/2009/12/06/64-bit-versus-32-bit-voor-dummies/9132/
Op een oude pc kan je Windows 7 - 32bit installeren, of op een 2de partitie. Als je een nieuwe koopt, denk ik dat het nu altijd 64 bit zal zijn.
De bovenstaande link is ook al 5 jaar oud, en problemen met drivers van oude toestellen kan dus wel voorkomen.
Ikzelf heb XP en Windows 7 / 32 bit op 2 partities staan, en onlangs heb ik een andere oude videokaart geplaatst omdat bij de vorige de koelingsventilator kabaal begon te maken, en de beeldresolutie is in Windows 7 niet goed te krijgen, de videokaart wordt niet ondersteunt, gevolg, in het beeld is alles precies enorm ingezoomd.
Ik zou eerst eens Windows 7 op een andere schijf installeren, zodat je bij het opstarten kan kiezen tussen het oude en nieuwe systeem, zo kan je ontdekken welke hardware en programma's goed werken onder Windows 7. Zo heb je ook nog steeds uw oude besturingssysteem op de pc.

Grz,
Gunter

ceuleer

Nog iets,
Wanneer je op je pc de 64 bit versie wil installeren, en de pc is er niet geschikt voor, dan ga je deze melding krijgen, dan begin je terug te installeren met de 32 bits versie, die gaat altijd geïnstalleerd kunnen worden.

Huugooke

64 bit is gewoon rapper; op een nieuwe PC zou ik niet twijfelen.
Wel zoals aangehaald problemen met oude apparaten want die hebben ook 64 bit software (=drivers) nodig.
Ik heb bijvoorbeeld een raar probleem met mijn Canon all-in-one (wifi): ik kan de scan functie niet in gang krijgen. En dat beest is niet zo oud. Printen doet hij wel.

janieburton

OK zal dan de 32 bits versie bestellen

ceuleer

Een windows 7 dvd kan de 32 en 64 bits versie installeren, allebei de versies staan er op.
Wanneer je de installatie begint moet je kiezen tussen 32 op 64 bits , als je 64 kiest en de computer is er niet geschikt voor, dan wordt de installatie afgebroken, dan gebruik je de 32 bits installatie.
Ik zou altijd eerst proberen met 64. Je kan er niks mee misdoen.

janieburton

Ok zal het volgende week proberen want heb momenteel een paar andere werkjes te doen.

Alvast bedankt voor de info

janieburton

Heb een probleempje: ben zojuist aan het surfen op een spoorweg gerelateerde site maar...... er zitten vervelende reclame boodschappen over de tekst; normaal staat er ergens een "X" om deze te annuleren maar hier vindt ik geen X. Reclame boodschappen zijn in het Nederlands van Coca Cola, Cofedis, Mini, enz.....

Hoe kan ik deze verwijderen want die veranderen om het aantal minuten, pop up blokkering staat op zijn "hoogst

Huugooke

windows 8? Ga eens met de muis naar de rechterbovenhoek.
Gebruik Firefox.

janieburton

Dank je zal, zal Firefox instaleren

minitreintje

Installeer de extensie 'Adblock Plus' voor Firefox, Chrome, ... en je bent verlost van al die rommel.
Het blokkeert zelfs die vervelende videoadvertenties in Youtube. Je kan kiezen welke advertenties types en hoe zwaar Adblock Plus zijn werk moet doen.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

ceuleer

Adblock Plus alleen is niet genoeg.
Je hebt DoNotTrackMe ook nodig, het is een add-on die je in firefox kan installeren, het blokkeert  irritante advertenties die je overal maar schijnen te volgen.
Sinds ik deze samen met Adblock Plus geinstalleerd heb, gaat surfen sneller, én zonder veel advertenties die zomaar ergens openen.
Alle advertenties krijg je niet weg, maar het helpt enorm.
Op deze link meer info, deze site laad soms nogal traag.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/donottrackplus/

grz,
Gunter

minitreintje

@Gunter

Thanks voor de tip :)

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

ceuleer

janieburton

Zijn er gratis programma's om gegevens op een dvd te branden?