Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

Huugooke

Citaat van: janieburton op 18 september 2014, 21:53:27 PM
Zijn er gratis programma's om gegevens op een dvd te branden?
Is toch in je OS ingebouwd?

janieburton

Citaat van: Huugooke op 18 september 2014, 22:02:04 PM
Citaat van: janieburton op 18 september 2014, 21:53:27 PM
Zijn er gratis programma's om gegevens op een dvd te branden?
Is toch in je OS ingebouwd?

Dat gaat niet voor video films. Heb mijn vakantie video's(720), filmpjes van +/- maximum 2 à 3 minuten; genomen met mijn reflex fototoestel op mijn computer gezet en wil deze  op een dvd zetten om deze als "backup" te bewaren en dit gaat blijkbaar niet met het programma dat in het OS zit.   
 

Huugooke

raar! Data is data, maar misschien denkt die "slimme" computer dat je een videodisk wil maken.
Probeer de extensie van die bestanden (mov, mpg,..) eens te wijzigen in iets anders, onbestaand (flmpj of zo) .Maak eerst een kopie in een aparte directory!
Qua gratis CD writers is er keuze genoeg maar check eens op een IT forum welke ze daar gebruiken.
Hier heb je een staaltje:
http://download.cnet.com/windows/cd-burners/3150-2646_4-0.html

Stieven76

Citaat van: janieburton op 18 september 2014, 22:18:24 PM
Dat gaat niet voor video films. Heb mijn vakantie video's(720), filmpjes van +/- maximum 2 à 3 minuten; genomen met mijn reflex fototoestel op mijn computer gezet en wil deze  op een dvd zetten om deze als "backup" te bewaren en dit gaat blijkbaar niet met het programma dat in het OS zit.

Als het puur als backup is dan kopieer je die toch gewoon naar een externe harde schijf. Een gebrande dvd blijft ook niet voor eeuwig goed..
Externe schijven smijten ze naar je kop tegenwoordig. Je kan ofwel een 3.5" of een 2.5" nemen. De kleintjes (2.5") hebben zelfs geen externe voeding nodig. Gewoon in je usb pluggen.  ;D

Huugooke

Citaat van: Stieven76 op 18 september 2014, 22:33:24 PM

Als het puur als backup is dan kopieer je die toch gewoon naar een externe harde schijf. Een gebrande dvd blijft ook niet voor eeuwig goed..
Externe schijven smijten ze naar je kop tegenwoordig. Je kan ofwel een 3.5" of een 2.5" nemen. De kleintjes (2.5") hebben zelfs geen externe voeding nodig. Gewoon in je usb pluggen.  ;D
Ook mijn idee, maar dat "smijten" is toch wat overdreven  ;D. Reken maar op 60 Euro, en daar heb je veel CD's voor!
Hoe groot zijn die bestanden eigenlijk? Want uit ervaring weet ik dat die flink uit de pan kunnen swingen!
En dat zou de reden kunnen zijn dat het OS ze niet op DVD wil zetten.
Welke foutmelding krijg je?

janieburton

#110
Citaat van: Huugooke op 18 september 2014, 22:27:22 PM
raar! Data is data, maar misschien denkt die "slimme" computer dat je een videodisk wil maken.
Probeer de extensie van die bestanden (mov, mpg,..) eens te wijzigen in iets anders, onbestaand (flmpj of zo) .Maak eerst een kopie in een aparte directory!
Qua gratis CD writers is er keuze genoeg maar check eens op een IT forum welke ze daar gebruiken.
Hier heb je een staaltje:
http://download.cnet.com/windows/cd-burners/3150-2646_4-0.html

Heb ze al in een aparte directory geplaatst maar het help niet, zal eens kijken op de link die je plaatste, ik deed het vroeger dat met Nero maar dat is een versie die enkel werkt met XP.

Citaat van: Stieven76 op 18 september 2014, 22:33:24 PM
Citaat van: janieburton op 18 september 2014, 22:18:24 PM
Dat gaat niet voor video films. Heb mijn vakantie video's(720), filmpjes van +/- maximum 2 à 3 minuten; genomen met mijn reflex fototoestel op mijn computer gezet en wil deze  op een dvd zetten om deze als "backup" te bewaren en dit gaat blijkbaar niet met het programma dat in het OS zit.

Als het puur als backup is dan kopieer je die toch gewoon naar een externe harde schijf. Een gebrande dvd blijft ook niet voor eeuwig goed..
Externe schijven smijten ze naar je kop tegenwoordig. Je kan ofwel een 3.5" of een 2.5" nemen. De kleintjes (2.5") hebben zelfs geen externe voeding nodig. Gewoon in je usb pluggen.  ;D

Juist een dvd is ook niet eeuwig, maar ik gebruik de dvd als 1ste backup en een externe HD als 2de backup

Citaat van: Huugooke op 18 september 2014, 22:40:14 PM
Welke foutmelding krijg je?

Geen foutmelding, computer doet niets, bij het backupen van word documenten, pdf'sen JPEG foto's kopieert hij die gewoon op een dvd
 

Huugooke



janieburton

 

Bolje

Kent u Xpburner?
Goed en gratis programma. Ik weet niet of er een versie is voor w8.
Vele groeten,
Ronald


Stieven76

CiteerJuist een dvd is ook niet eeuwig, maar ik gebruik de dvd als 1ste backup en een externe HD als 2de backup

Dat is toch te zot voor woorden? Je hebt een externe  HDD en wil dan nog eens die files op een DVD branden? Moest je dit nu willen doen om er naar te kijken via je dvd speler kan ik nog volgen, maar als backup?
Ale, ieder zijn bezigheid, maar dat is bijna hetzelfde als je cd's back-uppen op een cassette..  :-\  ;D  ;)

Havoc

deleted, niet gezien dat het veel te laat kwam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MickeyMouse

Citaat van: Stieven76 op 19 september 2014, 10:45:09 AM
Ale, ieder zijn bezigheid, maar dat is bijna hetzelfde als je cd's back-uppen op een cassette..  :-\  ;D  ;)
;D ;D ;D ;D ;D
Maar ja, is inderdaad waar!! En nog beter: backuppen op een memorystick, sd-kaartje, ..., of een ssd wegens geen bewegende delen.

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 19 september 2014, 10:45:09 AM
Moest je dit nu willen doen om er naar te kijken via je dvd speler kan ik nog volgen, maar als backup?


Een gegevens dvd kan je niet afspelen op een dvd player voor gebruik van films  met een TV, voor dit moet je de films in een ander programma zetten.

En het is misschien gek maar als er iets met je HD(en het gebeurt meer dan je denkt) gebeurt dan heb je nog de dvd of vice versa.

Citaat van: Huugooke op 19 september 2014, 08:47:08 AM

http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-copy-files-to-or-from-cds-or-dvds-with-wind.pageCd-storyboard,pageNum-3.html#slideshow

Bij stap 4 "burn to disc" in de pull down menu kan ik niet aanklikken daar het niet "high lited" is