MSM 133

Gestart door thor, 23 januari 2014, 10:52:55 AM

doomslu

Citaat van: mark7758 op 25 januari 2014, 20:34:48 PM
Dank je Luc. En vooral Tom. Nu moet ik nog een week langer wachten op de beloofde foto's.
???

Citaat van: mark7758 op 25 januari 2014, 20:34:48 PM
Maar ja als het blad in de bus valt zie ik jullie wel in Nurnberg.
We zullen het blad helaas niet bij hebben, vrees ik.  :(
Doch in levende lijve zijn we ook niet te versmaden, Mark.  ;D  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marc goovaerts

Ik heb het inkijkexemplaar natuurlijk al eens doorbladerd. Er staat niet enkel goed nieuws in.
Spijtig dat Rik De Bleser overleden is en sterkte aan zijn familie.

Het kan raar klinken, maar uit zijn tekeningen straalde een gedreven liefde voor de treintjes.

Zou het geen idee zijn om als een soort in memoriam eens een buiten-serie MSM samen te stellen met al zijn verzamelde tekeningen ?
Dan gaan ze zeker voor ons en zij die komen gaan niet verloren.

Het zou zelfs een low-budget operatie kunnen worden, vermits het de eerste MSM in zwart/wit zou worden.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG

Inderdaad een heel goed idee.
Dit nieuws had ik ook gelezen in het voorwoord van Guy.
Ook van mij sterkte voor de familie.

tsjoektsjoek

Helaas is ons weer iemand ontvallen en wens ik de familie veel sterkte met dit verlies.



Het zou een uniek project zijn van Modelspoormagazine om de tekeningen van Rik de Bleser in een aparte uitgave samen te stellen,
het inkijkexemplaar ingekeken te hebben doet mij de vraag stellen wat heeft MSM wel wat andere magazines niet hebben, dat ze
reclameren met het grootste modelspoormagazine vind ik dan ook zeer terecht. (persoonlijke mening)
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Peter

Zat vanmorgen al in de bus.
Even doorgebladerd en het is weeral een hoop leesplezier. Prachtige Nederlandse baann beschrijving van de 55 van VBV, Brawa rijtuigen waar een minpuntje direkt opviel. De dakopzet sluit niet goed aan op het dak (foei Brawa, dat zijn we niet gewoon)
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Citaat van: Peter op 30 januari 2014, 09:56:54 AM
..... waar een minpuntje direkt opviel. De dakopzet sluit niet goed aan op het dak (foei Brawa, dat zijn we niet gewoon)


Dat was mij nog niet opgevallen. Waarschijnlijk niet de fout van Brawa, maar van de fotograaf  ;). Op de site van Brawa is hiervan  niets te zien (natuurlijk niet). http://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/48467-abteilwagen-b3-sncb.html

Metpetergaathetbeter

Veel lectuur Ontvangen MSM 133  en de OP de baan van TSP waar ik dit jaar lid geworden ben !

Groeten Peter ;)

Johnnytrein

"Doch in levende lijve zijn we ook niet te versmaden" Daar krijg je alleen nachtmerie's van.  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Ook hier lag nr 133 in de bus ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michiel

Ook hier ontvangen! En ik moet zeggen, de H0'ers krijgen er mooi spul bij: Glm wagons, C3 ex-pruisische rijtuigen, bakwagens 'Ludwigshafen'... Krimpen die niet in de was tot schaal N? Was het maar waar.

Betreffende de Trotinetten, men spreekt over "Versaille" (WO1), maar de gebruikte donderbussen zijn van na WO2 dacht ik. Voor de samenstelling zoals in het artikel wordt voorgesteld, is alleen inzetbaar na 1945. Maar als ik het fout heb, hoor ik het graag.  ;) Maar het blijft een interessant artikel dat ik met plezier heb gelezen. Smaakt naar meer van dit soort. (vb de inzet van de "Bloktreinen" met de typische Blokrijtuigen van rond de jaren '20, en hoe in model uitbeelden) wink-wink
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#28
@ Michiel,

"Donderbussen"  zijn/waren tweeassers, dacht 'k.
De Roco's in 't MSM-artikel zijn drieassers.

Roco heeft/had reeds lang ook   "donderbussen", werkelijk vroege voorbeelden in kwaliteit en afwerking, met één van de eerste kortkoppelingen.
Roco had tevens ooit een fraaie set in een grote doos  met de stoomloc type 96   plus 4  van die drie-asser-rijtuigjes.

Michiel

Herwig, je hebt gelijk. Donderbussen zijn 2-assers, maar deze "gemoderniseerde" eenheidsrijtuigen van in het artikel zijn bij de NMBS gekomen ná 1940, en niet met de wapenstilstand van 1918, niet?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)