Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 133

Gestart door thor, 23 januari 2014, 10:52:55 AM

erik de noorman

Achter de trotinetten moet daar geen bagagerijtuigen achter hangen? Ik dacht dat in TP III er steeds een bagagerijtuig mee reed. Zo niet hebben we weeral wat nieuw geleerd.

Erik

Snobby Crash

Ook bij mij vandaag in de bus ;-) het dieseldepot is een prachtige baan !

Heb wel een vraagje, er zat een foldertje bij om een tram te bestellen voor 3,9euro...
Zit er soms een extra aankoop aan vast of abboneer je je hiermee op iets wat niet direct
terug te vinden is... Ook niet verdachts in de kleine lettertjes te zien...

Geert

D_Loc

Citaat van: Snobby Crash op 30 januari 2014, 19:52:29 PM
Ook bij mij vandaag in de bus ;-) het dieseldepot is een prachtige baan !

Heb wel een vraagje, er zat een foldertje bij om een tram te bestellen voor 3,9euro...
Zit er soms een extra aankoop aan vast of abboneer je je hiermee op iets wat niet direct
terug te vinden is... Ook niet verdachts in de kleine lettertjes te zien...

Geert
Je abonneert je op de trammodellen, dit staat in het rode vlak bij "Uw garanties" en dan het tweede punt:
- Als klant van deze verzameling ontvangt u daarna maandelijks een nieuw model met bijbehorende beschrijving voor slecht € 19,- (+ € 2,95 verzendkosten)

Volgens het laatste punt kan het abonnement wel op ieder moment worden opgezegd.

Een andere vraag heeft iemand misschien hier al een abonnement lopen op de trams, zo op de foto vind ik ze er best goed uitzien en ben dan ook aan het overwegen om een dergelijk abonnement te nemen.

[edit]
Bij mij lag nr 133 dus ook vandaag in de bus  ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Snobby Crash



Citaat van: D_Loc op 30 januari 2014, 20:57:07 PM
Citaat van: Snobby Crash op 30 januari 2014, 19:52:29 PM
Ook bij mij vandaag in de bus ;-) het dieseldepot is een prachtige baan !

Heb wel een vraagje, er zat een foldertje bij om een tram te bestellen voor 3,9euro...
Zit er soms een extra aankoop aan vast of abboneer je je hiermee op iets wat niet direct
terug te vinden is... Ook niet verdachts in de kleine lettertjes te zien...

Geert
Je abonneert je op de trammodellen, dit staat in het rode vlak bij "Uw garanties" en dan het tweede punt:
- Als klant van deze verzameling ontvangt u daarna maandelijks een nieuw model met bijbehorende beschrijving voor slecht € 19,- (+ € 2,95 verzendkosten)

Volgens het laatste punt kan het abonnement wel op ieder moment worden opgezegd.

Een andere vraag heeft iemand misschien hier al een abonnement lopen op de trams, zo op de foto vind ik ze er best goed uitzien en ben dan ook aan het overwegen om een dergelijk abonnement te nemen.

[edit]
Bij mij lag nr 133 dus ook vandaag in de bus  ;)
Daar schrik ik nu wel even van...
Ik zie op de bijhorende folder niet rechtstreeks dat ik me ga abonneren op een maandblad...
Van misleidende reclame gesproken...
Als je hiermee naar hogere instanties stapt krijg je 100% gelijk !

Waarom doet een prachtig magazine MSM mee aan deze praktijk ?

Sorry, maar ik wou dit even kwijt !

Geert




Michiel

Atlas levert al jaren een collectie aan display modellen op schaal 1:87. Het is een internationale samenstelling van locomotieven, waarvan ik dacht dat er 2 Belgische modellen zijn verschenen: type 12 en type 1.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

Zelf heb ik ook een abo op edition Atlas, niet de trams maar de collectie van al de auto's dat ooit in de strips van kuifje zijn verschenen (70 stuks in totaal).
En het mag gezegd worden, contract kan maandelijks opgezegd worden zonder probleem.

PS: MSM 133 is ook in de bus gevallen vandaag

D_Loc

Citaat van: Snobby Crash op 30 januari 2014, 21:12:33 PM
Daar schrik ik nu wel even van...
Ik zie op de bijhorende folder niet rechtstreeks dat ik me ga abonneren op een maandblad...
Van misleidende reclame gesproken...
Als je hiermee naar hogere instanties stapt krijg je 100% gelijk !

Waarom doet een prachtig magazine MSM mee aan deze praktijk ?

Sorry, maar ik wou dit even kwijt !

Geert
Dag Geert,
Je neemt een abonnement op een verzameling statische trammodellen, geen tijdschrift. Bij ieder model zit wel een blaadje met wat achtergrond informatie over de betreffende tram die op dat moment is toegestuurd.
Ik heb inmiddels even op internet gezocht naar de modellen en men is over het algemeen tevreden. Ik vond ook een filmpje van iemand die een dergelijke tram heeft gemotoriseerd, dit is ook één van de reden dat ik het abonnement op de trams wil nemen. Hier het betreffende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3DfyD-PRBtw

Ik heb dus eigenlijk al besloten om het abonnement te nemen en vind het juist helemaal niet erg dat MSM deze folder heeft meegestuurd ;)

Persoonlijk vind ik dat het toch vrij duidelijk staat aangegeven dat je een abonnement aangaat. Het staat overigens ook nog heel expliciet op op de bon die je moet uitknippen, daar staat namelijk het volgende (in wat je de kleine lettertjes zou kunnen noemen): Tevens word ik klant van deze verzameling en ontvang regelmatig een nieuwe zending volgens de gunstige voorwaarden die onder "Uw garanties" vermeld worden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Snobby Crash

Beste Dirk,

Zou het kunnen dat er dan twee verschillende ontwerpen in omloop zijn.. ?

Ofwel heb ik dislectie of ik kijk er helemaal overheen, maar de teksten die je
aanhaalt vind ik nergens terug op de folder hoor !

Ik zal hem morgen even inscannen, en hier posten !
Heb de folder en kleine letters al enkele keer doorgelezen, maar vind niets terug
wat erop wijst dat je een abonnement neemt...

Mar dit laat natuurlijk niet weg dat de modellen mooi zijn en voor de verzamelaars heel
erg gewild !

Geert

D_Loc

Dag Geert,

Daar had ik nog even niet aan gedacht, dat er mogelijk meerdere ontwerpen in omloop zijn.
Ik heb in ieder geval even de betreffende teksten gescand van mijn folder:

Mvg,
Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Ik ben het niet 100% zeker, maar dacht dat er een Nederlandse en een Vlaamse versie is.
De Franstalige bij TMM zat er een aantal maanden geleden al bij.
Ook daar zijn er mensen positief over de trams, lees ik op het forum.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 30 januari 2014, 23:28:06 PM
Ik ben het niet 100% zeker, maar dacht dat er een Nederlandse en een Vlaamse versie is.
De Franstalige bij TMM zat er een aantal maanden geleden al bij.
Ook daar zijn er mensen positief over de trams, lees ik op het forum.
Dat zou inderdaad e.e.a. verklaren.
Ik ben inmiddels overtuigd en heb een abonnement aangevraagd voor de trams.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Snobby Crash

Dag Dirk, inderdaad, jij hebt een heel andere versie dan het foldertje dat er bij mij bij zat.
Op jouw folder is het inderdaad heel duidelijk, maar de folder die ik heb vermeld niets over een abonement of enige andere aankoopverplichting.

Zal straks even inscannen en het vanavond, na het werk even op het forum zetten.

Thanks !

Geert

Kautenbach

hier ook binnen, prachtig blad dit keer weer, idd het dieseldepot, maar vooral de Engelse OO mijnbaan erg mooi, nog ff goed doorlezen.

Abonnement Trams: leuk dat er zoiets bij zit, zien er goed uit, wel ff lezen ,maar er staat wel duidelijk bij dat het een abonnement is dat je maandelijks kunt opzeggen. Truuk is dat je het snel vergeet, en dan weer een volgend exemplaar binnenhebt ect


gardevil

Citaat van: Snobby Crash op 31 januari 2014, 07:09:39 AM
Dag Dirk, inderdaad, jij hebt een heel andere versie dan het foldertje dat er bij mij bij zat.
Op jouw folder is het inderdaad heel duidelijk, maar de folder die ik heb vermeld niets over een abonement of enige andere aankoopverplichting.

Zal straks even inscannen en het vanavond, na het werk even op het forum zetten.

Thanks !

Geert

Ook hier het geval, heel de folder afgezocht, niets gevonden over abonneren of zo. Volgens deze folder lijkt het een eenmalige bestelling.
Toch wel misleidend zou ik zo zeggen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Johnnytrein

Is het jullie ook reeds opgevallen dat de Belgische aanbieding een PCC 1040 betreft en de NL versie een blauwe tram betreft?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about