Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe prijzen Roco/Fleischmann

Gestart door Peter, 23 januari 2014, 10:50:29 AM

Peter

Heb net onderstaande melding van een gekende Duitse winkel ontvangen.
Als ik de aanbiedingen mag geloven (en ik heb geen twijfel aan hun oprechtheid) gaan de prijzen fors de hoogte in.
De aan biedingen heb ik maar weggelaten om geen reklame te maken


Neues Konditionssystem bei Roco-/Fleischmann
=================================
Liebe Modellbahn-Freunde,
ab 01.02.2014 tritt ein neues Konditionssystem aus dem Hause Roco/Fleischmann in Kraft.
ALLES, was Sie bis zum 31.01.2014 bestellen, dürfen wir noch zu den genannten
Preisen liefern.
Bitte prüfen Sie, ob Sie noch was benötigen.
Unten aufgeführt haben wir aktuelle Angebote von Fleischmann und Roco H0 für Sie zusammengestellt.
Das Angebot der unten aufgeführten Artikel ist gültig bis 03.02.2014
bzw. solange der Vorrat reicht.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Ik kreeg een nieuwsbrief van ANW uit Medemblik, met ongeveer de zelfde strekking.
Beide merken wensten dat ANW de adviesprijs, in iedergeval op de website, hanteerde.
Maar uit de strekking van de brief kon je opmaken dat de prijzen, bij aanschaf van de goederen lager kan uitvallen.



grt Piet.

Mattias

Het was me inderdaad ook al opgevallen dat de prijzen van roco de laatste weken op allerhande websites van hun "verkoopprijs" naar de "adviesprijzen" werd veranderd.
Betreurenswaardig..
De verkoopprijzen waren in vele gevallen al redelijk hoog en nu helemaal futuristisch..  :-[

Hopelijk volgen meerdere websites en winkels de manier van werken van amw..

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

rgp

Hallo,

Ik vrees ervoor.  Wie niet aan adviesprijs verkoopt, zal niet meer bediend worden !  Men mag - volgens de Europses wet - geen verkoopsprijzen opleggen; daarom adviesprijzen.  Maar ook moet de producent niet leveren aan wie het vraagt.

Minder winkels is geen probleem, ze openen een webshop.

Roland

mark7758

Die Webshop is na geklaag van alle winkeliers aan de zelfde regels gebonden.
De klant kon in Duitsland bij een webwinkel het model goedkoper krijgen dan dat de winkelier zelf rechtstreeks kon krijgen vanaf fabriek.
Dus Firma had de keus. Of geen winkels meer en alles via 1 webwinkel of vele winkels.

En de fabrikant mag een adviesprijs hanteren. (Zoals Bose een kwaliteit prijs eist. Ze leveren een uniek iets. En dat mag iets kosten.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ToThePoint

Chance dat er andere fabrikanten zijn voor het merendeel aan Belgisch materieel.
En de nu en dan duitse wagon waar men een belg van gemaakt heeft moet dan ook niet echt meer.
Neen we hebben op dat gebied nog geluk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

oebr

#6
Citaat van: mark7758 op 24 januari 2014, 11:19:19 AM
(Zoals Bose een kwaliteit prijs eist. Ze leveren een uniek iets. En dat mag iets kosten.)

oei, daar zullen ze bij Teufel en Nubert niet mee akkoord gaan hoor Marc. En sinds ik deze merken ken denk ik ook anders over het merk met de kleine kubusjes 8)

Ik dacht te schrijven dat  de parallel die je trekt niet klopt, maar eigenlijk dus wel, in hoofde van R maken ze immers dezelfde denkfout als bij B.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

Dit topic gaat over problemen voor Mueller Versand, maar misschien gaat de hetze gewoon over het bevoordelen van een winkel uit Detmold waar R/F deels eigenaar van is ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mark7758

Nee het is een algemeen probleem.
Er zijn te grote verschillen voor winkels in NL en B t.o.v. de winkels in Duitsland.
- Andere BTW
- Andere verzendkosten
- Andere waarde van winstmarge's
- Andere levenstandaards
- etc.

En als de Fabriek een UVP geeft dan hoort de prijs overal gelijk te zijn. En dat is (Denk ik) het grootste probleem.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.